مزایای استخر پیش ساخته + بررسی انواع استخرهای پیش ساخته

فایبرگلاس مادهای است که خاصیت ضدخوردگی دارد، به همین دلیل به مرور زمان بافت استخر فایبرگلاس تجزیه نخواهد شد.

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

فایبرگلاس مادهای است که خاصیت ضدخوردگی دارد، به همین دلیل به مرور زمان بافت استخر فایبرگلاس تجزیه نخواهد شد. به همین دلیل حدود 6 تا 8 ساعت در روز روشن بودن فیلتر تصفیه استخر کافی است. حتما تمیز بودن آب استخر و تعادل PH استخر را جدی بگیرید و از آن غافل نشوید. اما از آنجایی که عموما در استخر های پیش ساخته از رزین استفاده می شود، این استخر ها در برابر نمک از خود مقاومت نشان داده و به هیچ عنوان دچار آسیب دیدگی نمی شوند. استخر به عنوان فضای جمعی در محیط باز كه در آن استخر كودك نیز تعبیه شده است تا تمام خانواده در كنار هم جمع شده و از آب لذت ببرند. زیر سازی کاملا ساده از ویژگی های این طرح می باشد به صورتی که در زمین مسطح یک حلقه از جنس بلوک به اندازه قطر استخر ایجاد شده و فضای داخل حلقه را توسط سیمان جهت شیب بندی و نصب لوله خروجی پر میکنیم. به طور کلی در ساختار این استخر ها از رزین و الیاف استفاده شده است. به طور کلی یکی از مزایای استخر پیش ساخته برزنتی، توانایی استفاده از آن به صورت درون زمینی و برون زمینی است.

از قبل حفرهای برای نصب استخر آماده میشود و باید استخر را درون این حفره قرار داد. استخرهای فایبرگلاس در اندازه های مختلف ساخته و روانه بازار می شوند و همانطور که از نام آنها پیداست، جنس این استخرها از فایبرگلاس یا رزین می باشد که مواد اولیه آنها در کارخانه تهیه شده و درون قالب هایی ریخته می شود تا بعد از تولید، در محل مورد نظر شما قرار گیرد. این استخرها علاوه بر کاهش هزینههای نصب، هزینههای نگهداری کمی دارند. به علاوه روی سطح استخر پیش ساخته فایبرگلاس، را با ماده ای به نام ژلکوت می پوشانند که این ماده خاصیت ضد آب، ضد خوردگی و عدم تجزیه پذیری بالایی دارد. استخرهای پیش ساخته به دلیل آماده بودن، تنها به محلی برای نصب احتیاج دارند، علاوه بر اینها، استخرهای پیش ساخته مزایای دیگری نیز دارند که باعث محبوبیت آنها شده که در ادامه به معرفی مزایای آن خواهیم پرداخت. تخت جمشید نیز در دشت مرودشت واقع شدهاست.

به نظر میرسد مرکز مقاومت استخر بودهاست که با وجود تپههای اطرافش از تخت جمشید، پایتخت پیشین هخامنشیان، امنیت بهتری داشتهاست. در استخر همچنین قلعه شکسته که به عنوان فروشگاه منسوجات عمل میکرد و قلعه اشکنوان، اسلحهخانه شهر، قرار داشت. شركت آلمانی تولید كننده پیشرو در استخر های پیش ساخته طرحی با عنوان style را طراحی كرده است. از انواع پر کاربرد استخر های پیش ساخته می توان به استخر پیش ساخته با پوشش پی وی سی، استخر پیش ساخته از جنس فایبرگلاس و استخر پیش ساخته پلاستیکی اشاره نمود. زمین مورد نظر جهت انجام پروژه، حداقل طی یکسال گذشته نباید به عنوان شالیزار استفاده شده باشد و توان تحمل تا یک تن فشار در هر متر مربع را دارا باشد. از دیگر مزایا آنها می توان به زمان ساخت کوتاه مدت آن اشاره کرد. استخرهای پیش ساخته برزنتی، دارای یک فریم فلزی از نوع استیل می باشند که به وسیله زبانه هایی که روی آن قرار دارند، به استخر متصل می شود. اولین مرحلهای که برای استخر فایبرگلاس انجام شد، گود برداری و اندازه استخر بود.

اولین تلاش آنها در سال ۶۴۰ به رهبری علاء بن الحضرمی با شکست کامل مواجه شد. استفاده از عایق حرارتی با کیفیت با ضخامت cm 10 آنها را بسیار مقرون به صرفه کرده است. بلوك های حرارتی سخت كه از لایه های گوناگون از مواد با كیفیت آكریلات و آپوكسی پوشیده شده است. پیش از آنکه به بیان مزایای استخر پیش ساخته بپردازیم، بهتر است در وهله اول، با انواع این استخر آشنا شویم. چرا از استخر پیش ساخته استفاده می شود؟ زمان نصب و راه اندازی استخر پیش ساخته سوییم 72 ساعت میباشد. اگر به دنبال گزینه ای ساده و كارآمد با رنگ های شیك می باشید استخر آماده از جنس پلاستیک گزینه خوبی است. این نمونه استخر پیش ساخته فایبرگلاس ، قشنگه و ساده است به نظر من استخر پیش ساخته فایبرگلاس ، استخر خوبی هستند . حوض و استخر با بازتاب تصویر آسمان در خود همچنین نمادی از یگانگی آسمان و زمین یا همان مینو و گیتی بود. این چنین است که استخر و حوض رفته رفته در جای یکی از ارکان و پاربُنها در سازه ایرانی جایگاهی آیینی نمادین به خود میگیرد. به دلیل اینکه این نوع استخر پیش ساخته سطح صاف و صیقلی دارند، امکان رشد جلبک در آنها وجود ندارد.

C ontent has  been gen᠎erat​ed wi᠎th the he lp ​of GSA Con​tent Genera᠎tor ​DEMO᠎!

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن