3 علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک

علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و در برخی موارد حتی نیاز به بررسی

توسط مدیر سایت در 10 تیر 1403

علت پایین آمدن دما در یخچال جنرال الکتریک

علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و در برخی موارد حتی نیاز به بررسی دارد که چرا چنین مشکلی به وجود آمده است. خرابی برخی قطعات در داخل یخچال و خراب شدن فن های یخچال فریزر جنرال الکتریک اغلب رایج ترین دلیلی است که منجر به پایین آمدن دمای درون یخچال و ساید بای ساید می شود. اگر درب یخچال فریزر جنرال الکتریک خود را باز کردید و با مواد غذایی یخ زده مواجه شدید، بدانید علت آن پایین بودن دمای یخچال فریزر است.

چرا فریزر جنرال الکتریک خیلی سرد است؟

معمولا یخچال های برند جنرال الکتریک در اشکال مختلف طراحی و روانه بازار می شوند که رایج ترین آنها مدل های ساید بای ساید، بالا و پایین و چهار درب است که در ایران بیشتر دیده می ‌شوند. در حالت عادی و معمول یخچال فریز باید قادر باشد دمای درون خود را در درجه مطلوبی که منجر به یخ زدگی یا فساد مواد غذایی نشود نگه دارد. اگر از این دو حالت خارج شود نشان دهنده این است که یخچال دچار مشکلی شده که نیاز به تعمیر و یا تعویض برخی قطعات دارد احتمالا. در این مقاله ما علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک را مورد بررسی قرار داده ایم که سوال بیشتر کاربرانمان بوده است.

خرابی دمپر ورودی هوای یخچال فریزر

یکی از دلایلی که منجر به کم شدن دمای یخچال فریزر جنرال الکتریک می شود؛ خرابی دمپر یخچال است. دمپر قطعه ای است که در واقع کار آن متعادل سازی جریان هوا از محفظه فن اواپراتور است. این قطعه به طور معمول در قسمت پایین یخچال های جنرال الکتریک تعبیه شده و دمای هوای خنک را وارد محفظه نگهدارنده می کند. دمپرها در یخچال فریزرها چیزی برای خاموش کردن ندارند و به صورت دستی می توان آن را تست کرد. تست دمپر به این صورت است که ابتدا باید دمپر را در یخچال پیدا کنید و دستگیره کنترل سردی را باز و بسته کنید. اگر این کنترل به راحتی باز و بسته شد یعنی دمای هوای خنک بیش از حد نرمال وارد محفظه یخچال شده و در اصل علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک خرابی دمپر ورودی هوا بوده است.

مشکل خرابی برد یخچال جنرال الکتریک

احتمال می دانید که اکثر یخچال های جدید جنرال الکتریک و سایر برندها دارای برد کنترلی هستند که عملکرد قطعات را کنترل می کند. اگر با مشکل سرد شدن یخچال فریزر جنرال الکتریم مواجه هستید؛ توصیه می کنیم که قسمت های مختلف یخچال از جمله برد را مورد عیب یابی قرار دهید. در مورد دمپر عیب یابی ساده بود و با آموزشی ساده خودتان می توانید آن را تست و بررسی کنید. اما برای عیب یابی برد یخچال به هیچ وجه خودتان اقدام نکنید و از یک تعمیرکار یخچال فریزر برای بررسی کردن سلامت آن کمک بگیرید. این توصیه به این دلیل است که برد یک قطعه بسیار حساس بوده و کوچکترین دستگاری در آن ممکن است ضرر و زیان برایتان به بار آورد. نمایندگی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در تهران این امکان را برای مصرف کنندگان یخچال و ساید بای سایدهای الجی فراهم کرده است تا بتوانند به صورت تلفنی درخواست عیب یابی و سرویس یخچال خود را از سراسر تتهران و کرج ثبت کنند و دیگر نگران خارج کردن یخچال از منزل برای چنین خدماتی نباشند.

وجود مشکل در کنترل کننده دما

اگر می خواهید علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک  را پیدا کنید یک مورد دیگر وجود دارد که به بررسی آن نیاز دارید. اگر درجه یخچال را پایین آورده اید اما همچنان دمای یخچال بسیار بالا است باید به خرابی کنترلر دما نیز شک کنید. کنترل کننده دما در یخچال و ساید بای ساید جنرال الکتریک یک قطعه برای ارسال الکتریسیته از کمپرسور به فن ها است. معمولا خراب شدن کنترلر دما به علت وجود مشکل در ترموستات یخچال نیز می تواند باشد. اگر فن و کمپرسور یخچال را چک کرده اید و مشکلی نداشته، کنترل کننده دما را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن