این 6 را در مورد ورق گالوانیزه بخوانید تا کسب و کار خود را دو برابر کنید. ورق گالوانیزه

زمانی که صحبت از مواد غذایی میشود، بسیاری از تولیدکنندگان و مشاغلی که در سراسر جهان مسئولیت بزرگی به اندازه تو

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

زمانی که صحبت از مواد غذایی میشود، بسیاری از تولیدکنندگان و مشاغلی که در سراسر جهان مسئولیت بزرگی به اندازه تولید و فروش محصولات غذایی دارند، موظف هستند تا فرایند تولید، بسته بندی، نگهداری و عرضه را مطابق با استانداردهای بهداشتی و ایمنی ارائه دهند. در رستورانها، آشپزخانهها و انبارها، لازم است که از قفسههایی استفاده شود که قابلیت نگهداری مواد غذایی را به خوبی ارائه میدهند. بهتر است بدانید، یکدست نبودن سطح ورق گالوانیزه و دیده شدن لکه روی آن به معنای وجود ناخالصی در مواد گالوانیزاسیون است. از دیگر ویژگیهای ورق گالوانیزه میتوان به خاصیت جوش پذیری آن اشاره کرد. چنانچه در طول فرایند سفارش ورق گالوانیزه یا انتخاب محصول نیاز به راهنمایی داشتید، کارشناسان ما آماده همکاری با شما عزیزان هستند. نمودار تغییرات قیمت ورق گالوانیزه در بازه زمانی معین، اطلاعات مهمی را در خصوص روند تغییرات بازار فراهم میکند. قیمت ورق گالوانیزه مانند قیمت انواع ورق در بازار آهن، به صورت روزانه نوسان میکند. بر این اساس ورق های گالوانیزه رول دارای ضخامت هجده صدم تا شش میلی متر، عرض صد و صد و بیست و پنج سانتی متر و وزنی معادل پنج تا هفت تن هستند. Data h᠎as  be en gen er᠎ated with GSA Conte nt  Generator Demoversion!

به پوشش فلز Zn بر سطح ورق، کوتینگ (Coatting) گفته میشود. اما زنگ زدن فولاد چگونه انجام میشود و چه عواملی باعث این اتفاق میشوند؟ پس از غوطهور کردن فولاد در حمام فلز روی مذاب شده و خنک شدن آن، فولاد و روی به سختی به یکدیگر چسبانده میشوند و یک پوشش محافظ بر روی فولاد ایجاد میشود. هزینه کمتر: همانطور که گفته شد، روی مذاب با فولاد به خوبی به یکدیگر میچسبند و محصولی بسیار بادوام را تولید میکنند؛ در نتیجه روش گالوانیزاسیون نسبت به سایر روشهایی که برای جلوگیری از زنگزدگی استفاده میشود، هزینه کمتری برای تعمیر و نگهداری دارد. ورق گالوانیزه ۱ میل یکی از رایجترین ضخامتهای مورداستفاده در بین انواع ورقهای گالوانیزه است که از آن برای ساخت ورق گالوانیزه رنگی برای پوشش سقفها، ساخت مقاطع مانند نبشی، ناودانی و لوله گالوانیزه و… قیمت ورق گالوانیزه 6 متری با سایزهای دیگر تفاوتی ندارد و این محصول تنها به جهت سایز متوسط و مناسب بودن برای مصارف حجم پایین بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید ورق گالوانیزه ابتدا می بایست نیاز خود را مشخص کنید. نورد گرم به روشی گفته میشود که طی آن فولاد، آهن یا سایر فلزات از این دست، در دمای بیش از ۱۷۰۰ درجه و تحت شرایطی بالاتر از دمای تبلور خود قرار گرفته و قابلیت شکلپذیری بالایی مییابند.

میزان بیرون زدگی شیرسرها نیز از ۶۰ تا ۹۰ سانتیمتر متغییرمی باشد در نهایت به منظور محافظت از شیرسرها در مقابل باران بر روی آن یک ورق گالوانیزه نصب میشود که لبههای ورق زیر هره لبه پشت بام قرار گرفته و لبه رو به حیاط آن نیز با نقش قوس گل نو برش میخورد. زماني كه يك شيمي دان فرانسوي به نام Melouin در آكادمي رويال فرانسه يك روش پوشش روي مذاب بر روي آهن را توصيف نمود. علاوه بر این دو روش اصلی، فرایندهایی نظیر رسوب نشانی فیزیکی و شیمیایی نیز میتوانند به کار روند اما به دلیل تجهیزات گران قیمت و همچنین سرعت تولید آهسته، فقط در موارد خاص و قطعات حساس مورد استفاده قرار میگیرند. برای این که راحتتر متوجه انواع ورق گالوانیزه شوید ما آنها را بر اساس روش تولید، فرمینگ، شکل ظاهری و نوع پوشش دسته بندی کردیم. شکلپذیری بالا و مقاومت تسلیم ۲۱۰ تا ۲۵۰ مگاپاسکال این محصول را برای کار در صنعت ساختمان سازی مناسب نموده است. آهن یک، برترین سایت ارائه دهنده ورق گالوانیزه، انواع مختلف این محصول را تامین و در اختیار مشتریان قرار میدهد. در نتیجه نیاز است برای خرید ورق، به مراجع معتبر و به روز مراجعه کنید تا بتوانید بر اساس آخرین نوسانات رخ داده، قیمت نهای ورق را به دست آورید.

استاندارد آلیاژی مورد استفاده برای تولید ورق گالوانیزه، یکی از فاکتورهای بسیار تاثیرگذار بر میزان کیفیت و قیمت این محصولات است. در یک سمت فلز روی و در سمت دیگر فلزی که میخواهیم پوشش بر روی آن اعمال کنیم قرار دارد. با وجود این پوشش جای اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند و از خراش و ساییدگی نیز مصون می ماند. ورق گالوانیزه سینوسی برای شیروانی ها و انواع سقف های شیب دار استفاده می شود. برای خرید ورق گالوانیزه متری باید فاکتور ضخامت را در نظر بگیرید تا بتوانید وزن نهایی محصول و در ادامه قیمت را به طور دقیق محاسبه کنید. ورق گالوانیزه، نوعی ورق فولادی است که سطح آن با فلز روی پوشانده شده و مقاومت بسیار بالایی دربرابر رطوبت زیاد و خوردگی دارد. زنگزدگی نام دیگر اکسید آهن میباشد و زمانی رخ میدهد که آهن یا آلیاژ حاوی آهن مانند فولاد برای مدت طولانی در معرض اکسیژن و رطوبت باشد. به همین دلیل برای داشتن خرید مناسب و درست، باید اول به کاربرد و بعد به ابعاد آن دقیت و توجه کنید. حذف میلگردهای کششی و تیرهای فرعی بهترین و مقرون به صرفهترین عرض ورق ۱ متر بعد از فرمینگ میباشد که وزن آن حدود ۷٫۸۰۰ کیلوگرم میباشد. Content w as c​reated wi th the help of G᠎SA C on te nt Generat​or DEMO !

این شرکت ظرفیت تولید سالانه حدود 550 هزار تن از ضخامتهای 0.18 الی 3 میلیمتر را دارد. در مورد تولید ورق میتوان به برخی از معروفترین آنها مانند شرکت فولاد اکسین خوزستان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع هفت الماس، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت فولاد غرب آسیا، شرکت فولاد کاویان اهواز، شرکت فولاد کاویان اهواز و شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری اشاره کرد. همچنین توجه کنید که هیچ وقت بیشتر از 4 ساعت به صورت متوالی به جوشکاری ورق گالوانیزه مشغول نشوید. شکل و فرم گیری این ورقها به راحتی انجام میشود. به راحتی تمیز میشود. در صورت لزوم، این نوع قفسهها هنگام تماس با سطوح در دمای بالاتر از 200 درجه سانتی گراد، به راحتی میتوانند در برابر صدمات احتمالی مقاومت نمایند. ورق سیاه: این محصول که با نورد گرم تهیه می شود دارای استحکام بیشتر، ضخامت بالاتر و قیمت پایین تر نسبت به تولیدات نورد سرد بوده و مصارف گوناگونی بهویژه در صنایع ساختمانی دارد. درصورت عدم رعایت اصول و استانداردهای نگهداری و حمل و نقل ورق گالوانیزه، برروی سطح این ورق ششورههای سفید ایجاد شده باعث فرسودگی و آسیب به ورق میشود. به همین جهت توصیه میشود تا ورقهایی که کاملا صیقلی و براق هستند را مورد استفاده قرار دهید.

ورق ZF که در پوشش آن به جز روی، عنصر آهن FE نیز وجود دارد. کارخانه فولاد سبا که از زیرمجموعه های مجتمع فولاد مبارکه می باشد، از دیگر تولید کنندگان ورق سیاه به صورت شیت و رول در استان اصفهان می باشد. از این فولاد برای تولید انواع ورق نیز استفاده می شود و قیمت ورق گالوانیزه به نرخ آن بستگی دارد. از همین رو قیمت کانکس مسکونی بر اساس متر مربع محاسبه میگردد که دارای رنج از متر مربعی 6/500/000 تومان تا 10/300/000 تومان بر اساس هر متر مربع می باشد.همچنین آیتم هایی مانند محل ساخت ، مساحت کل و امکانات داخلی در قیمت نهایی کانکس ویلایی تاثیرگذار بوده که برای اطلاع دقیق تر از این موضوع می توانید به صفحه کانکس ویلایی مراجعه نموده یا با دفتر فروش تماس تلفنی برقرار کرده تا مشاوران ما توضیحات کاملی در این امر خدمتتان ارائه کنند. این قطعه از یک صفحه فلزی تشکیل میشود؛ که لولههای عبور سیال بر پشت آن جوش شدهاست. روش تولید گالوانیزه سرد اضافه نمودن یک ورق روی ز طریق پرس یا اسپری روی به ورق فولاد میباشد ولی روش تولید گالوانیزه گرم مبتنی بر چندین مرحله آمادهسازی سطح ورق یا قطعه فلزی مورد نظر و سپس شناور نمودن آن در حمام روی مذاب با دمای ۴۰۰ تا ۵۰۰ درجه است.

اما ورق گالوانیزه چیست و چه ساختاری دارد؟ آهن پخش اجناس خود را با قیمت مستقیم از درب کارخانه به فروش می رساند، از این رو قیمت محصولات فلزی همچون قیمت ورق گالوانیزه کیلویی بسیار مناسب است. به این دلیل که حتی در شرایط انجماد، محصولات طعم و سایر خواص خود را حفظ میکنند، بدون آنکه در طعم، بو و رنگ آنها تغییری ایجاد شود. از سویی دیگر ورق دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام بسته به ویژگی ها و مزیت هایی که دارند، مصارف مختلفی نیز خواهند داشت. همچنین در ایران تمامی کارخانه های تولیدکننده ورق گالوانیزه ملزم به رعایت استاندارد ملی به شماره 8549 هستند. آب با شکستن مولکول اکسیژن به واکنش آهن با اکسیژن کمک میکند. 3- در طی این فرایند، ممکن است سطح با یک لایه نازک از آهن، اکسید، هماتیت یا مگنتیت پوشانده شود که به کمک محلول اسیدی، شسته میشوند. میتوان گفت فرآیند تولید ورق گالوانیزه کردن باعث به وجود آمدن محصولات با ظاهر، ضخامت و دوام متفاوت میشود. ورق آجدار بادامی: ورق آجدار بادامی به گونهای طراحی میشود که آب باران در آن جمع شود. همانطور که بیان شد قیمت ورق گالوانیزه امروز در محدود 42000 تومان در بازار مورد معامله قرار گرفت. Con te nt w᠎as c reat ed by G​SA C ontent Ge​nerato᠎r DE​MO !



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن