بهترین نوع هدرز در ایران کدامند؟

هدرز خروجی است که اختصاصا به جهت کارایی بالاتر طراحی و ساخته شده است. در یک تمجید کلی میتوان هدرز را یک قطعه ف

توسط ATROTICNEWS در 18 بهمن 1400
هدرز خروجی است که اختصاصا به جهت کارایی بالاتر طراحی و ساخته شده است. در یک تمجید کلی میتوان هدرز را یک قطعه فنی به جهت تیونینگ و همینطور تقویت موتور در لحاظ گرفت که در وقتی که بها خودرو بالا می‌رود و اشخاص توانایی خرید کردن یک اتومبیل پرقدرت و با کیفیت را ندارند، مورداستفاده قرار میگیرد و آن را بر روی اتومبیل کارگزاری می نمایند که کارگزاشتن همین قطعه باعث بروز ویژگیهای متمایز در خودرو هم میشود. اگر چه در ماشین های امروزی یک یک‌سری راهه وظیفه ساماندهی و خروج دود و گازهای ناشی از احتراق را برعهده دارد، البته بسیاری از اشخاص برای ارتقاء عملکرد این سیستم، از هدرز ها به جای قطعه یک سری راهه به کارگیری می کنند. هدرز پس از نصب هم تا حدود زیادی جبران ارتقاء وزن همین اتاق ها ( رانا ، پرشیا ، 405 ، سمند ) را کرده و موتور را به کارایی 206 تیپ 5 دوچندان نزدیک میکند. پیشرانه شاهین نیز جور مجهز شده به توربوشارژ این موتور محسوب میشود. تابعجماعت در بخش دیگری از سخنان خویش به عرضه تیپ جدید ساینا و کوییک فیسلیفت سایپا اشاره کرد و افزود: «دو محصول ساینا و کوییک G که پیش از این حساس موتور M15 اصلاحشده و مجهز به روزنه گاز برقی معرفی شده بودند، در تیپ GX به موتور نو ارتقایافته M15GSI مجهز خواهند شد.» از جمله آپشنهای الحاقی ساینا GX در مقایسه حیاتی ساینا S می توان به مولتیمدیا کلیدی نمایشگر ۷اینچ، دوربین عقب، در دست گرفتن صدا از بر روی فرمان، صندلی مهم روکش چرم، دستگیره آسان بازشو، نمایشگر سیستم در اختیار گرفتن فشار باد تایر (TPMS)، اتولایت، شیشه دودی عقب و رینگ آلومینیومی اشاره کرد. موتوری که به جهت نیوسدان «سهند» در نظر گرفته شده نیز M15GSI و نسخه اصلاحشده و ارتقایافته موتور M15 می باشد که در خودروهای ساینا GX و کوییک GX قرار داراست و درواقع موتور شاهین نیز ورژن مجهزشده به توربوشارژ همین پیشرانه است. خروجی دود این موتور نیز از دسته استیل (هدرز) به تایم تیوفایو حساب میآید. هدرز ها که از فلزاتی مثل فولاد، استیل یا این که آلیاژهای گران بها ساخته می شوند، جایگزین یک سری راهه یا این که منیفولد چدنی اتومبیل هستند. هدرز یک قطعه فنی به جهت تیونینگ و همچنین تقویت موتور می باشد، این کالا یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که می توان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد و از آنجاییکه در طراحی و ایجاد هدرز از روش خمکاری به کار گیری شده است، سطح آن صاف و صیقلی دیده می گردد و به همین دلیل خروج گازهای آلاینده به بهترین حالت ممکن حادثه میافتد و همچنین به استدلال طراحی خوب تر باعث کاهش مصرف سوخت و بهبود اقتدار خروجی موتور می شود. سهند در واقع یک فیس لیفت نو و جالب از ساینا محسوب میشود. البته سهند یک جنس به طور کامل نو نبوده و قرار می باشد در قالب یک فیس لیفت نو از ساینا به بازار عرضه شود. در واقع خودرو شما اهمیت بهرهگیری از یک هدرز تخصصی، قوی خواهد بود در زمان تزریق سوخت هوای بیشتری را دریافت نماید و این دستور سبب ساز ارتقاء سرعت و حجم احتراق در موتور ماشین خواهد شد. تنوع ظاهری هدرز ها در مقایسه مهم موتور های احتراقی تا به الان در یک رنج هستند. کیت های مکش هوا به علت قرار گیری در مسیر جریان آزاد هوا و همچنین فضایی به دور خیس از موتور خودرو، علاوه بر ارتقا حجم هوای ورودی، هوایی خنک تر نسبت به شرایط قبل را به سمت پیشرانه خودرو می فرستند. چنانچه مکش و خروج دود حاصل از احتراق از سیلندر پر سرعت نباشد، این کندی مانع وصال هوای تازه برای احتراق خوبتر می شود. بعد از همین تراز سوپاپ دود بسته شده و جریان گاز به خارج از اتاقک احتراق متوقف میشود. هدرز یکی از از اصلیترین قطعات سیستم اگزور خودروها است که وظیفه آن خروج و سوق دهی گازهای ناشی از احتراق باطن خودرو، به باطن لوله خروجی اگزوز است. معمولا به جهت گرم نگه داشتن گاز های خروجی جهت تسریع در خروج آن ها و همچنین خودداری از زخم دیدگی قطعات داخل موتور به برهان گرمای زیاد، هدرز را حیاتی نوار عایق بندی می کنند. این قطعه بر بر روی اتومبیل های شهری به طور معمول کارگزاری نمی‌شود مگر همین که صاحب اتومبیل تمایل داشته باشد و آن را به شکل جداگانه نصب کند. موتور M15GSI میتواند تا ۱۳۵نیوتونمتر گشتاور را اهمیت قدرت ۸۸.۵ تا حدود ۹۰اسببخار تولید کند. رینگهای موتور جدید سایپا نیز نسبتبه M15 معمولی تقویت شده میباشد و میتواند عملکرد بهتری را در طولانیمدت از خود نشان دهد. رندرها نشان میدهند همین ماشین نسبت به ساینا بی آلایش و ساینا اس در بخشهای گلگیرها، دیفیوزر، در موتور، صندوق، ورودیهای هوا، جلوپنجره، سپرها و چراغها تغییرات زیادی را تجربه کرده است. یافتن راهکاری هایی به جهت هوا رسانی خوبتر به پیشرانه یکی از اصول پایه علم تیونینگ به شمار می آید اما از سوی دیگر تخلیه سریعتر و تام تر سیلندر از گازهای منفجر شده یا این که به عبارتی دود اگزوز هم تاثیر بسزایی در مکش قدرتمندتر و تنفس بهتر پیشرانه ایفا می کند.از همین رو نصب قطعه ای موسوم به هدرز یک عدد از اولی روند تیونینگ ماشینهای بی آلایش محسوب میشود. در بیشتر ماشین ها، به علت قرار گیری محل مکش هوا در نزدیکی موتور، دمای هوای ورودی نسبت به محیط فراتر می رود و مطابق آنچه گفتیم، این موضوع باعث کاهش جرم هوا می شود که در نهایت، توان خیر چندان راضی بودن گزیده از این مراحل حاصل می شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن