اهنگ ارام برای خواب

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب چه فوایدی دارد؟ اگر شب نمی توانید خوب بخوابید ، احتمالاً همه تلاش خود را برای ر

توسط ATROTICNEWS در 22 اردیبهشت 1400

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب چه فوایدی دارد؟ اگر شب نمی توانید خوب بخوابید ، احتمالاً همه تلاش خود را برای رفع این مشکل امتحان کرده اید.

اما اگر به شما گفتیم ، فقط آلبوم موسیقی مورد علاقه خود را روی دستگاه قرار دهید تا بهتر و سریعتر بخوابد ، باور کنید؟ آیا واقعاً به همین سادگی است؟

موسیقی از طرق مختلف بر مغز ما تأثیر می گذارد که تقریباً همه آنها مثبت هستند. بنابراین منطقی است که بگوییم خواب نیز کمک می کند.

در این مقاله ، ما به چگونگی گوش دادن به موسیقی قبل از خواب و اهنگ ارام برای خواب نگاه خواهیم کرد و مزایای آن را لیست می کنیم
فواید علمی موسیقی

موزیک برای ارامش اعصاب

مغز ما به شیوه ای عجیب به موسیقی پاسخ می دهد. و از آنجا که مغز ما به تمام قسمت های بدن سیگنال می فرستد ، گوش دادن به موسیقی قبل از خواب می تواند از طرق مختلف بر ما تأثیر بگذارد. در سطح فیزیولوژیکی ، تنفس و ضربان قلب نشان دهنده ضربان موسیقی است.

"انواع مختلف موسیقی همچنین می تواند سطح هورمونی و شیمیایی بدن ما را تغییر دهد. به عنوان مثال ، شنیدن لحن های دلپذیر می تواند سطح سروتونین را افزایش دهد و ما را خوشحال کند. موزیک برای ارامش اعصاب اما مسئله این است که" "لذت" یک چیز ذهنی است و یک قطعه موسیقی می تواند داشته باشد تأثیرات مختلفی بر روی هر یک از ما دارد

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب هر دو قسمت مغز (نیمکره راست و چپ) را فعال می کند. درگیری همزمان هر دو طرف مغز توانایی شما را در حل مشکلات افزایش می دهد ، زیرا شما از سمت چپ خلاق مغز و از سمت راست منطقی همزمان استفاده می کنید.

موزیک برای ارامش اعصاب گوش دادن به موسیقی قبل از خواب ، هیپوکامپ را نیز هدف قرار می دهد ، بخشی از مغز که در حافظه طولانی مدت نقش دارد. به همین دلیل است که آهنگ های قدیمی به بازسازی خاطرات شما کمک می کنند و دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از ما با شنیدن آهنگی از دوران کودکی ، نوجوانی یا اوج زندگی خود ، احساس دلتنگی می کنیم. این آهنگ به بازسازی خاطرات زیبا و دلنشین ما کمک می کند.

به طور کلی ، گوش دادن به موسیقی قبل از خواب تأثیر مثبتی بر ما دارد ، با یک استثنا not قابل توجه و بسیار مهم ، یعنی شنیدن صداهای بسیار بلند (بالای 95 دسی بل) که می توانند درباره ما قضاوت کنند. درباره موزیک برای ارامش اعصاب.

هنگام خواب به موسیقی گوش دهید

اهنگ ارام برای خواب تا زمانی که آهنگی را انتخاب کنید که باعث آرامش و خوشحالی شما شود ، مطمئن باشید که این آهنگ باعث خواب سریعتر و استراحت بهتر شما خواهد شد. این دقیقاً مثل وقتی که ما بچه بودیم و لالایی پدر و مادرمان بودیم. او خوابیده است.

اگر گوش دادن به اهنگ ارام برای خواب از برنامه شبانه شما است ، ممکن است تأثیرات مثبت آن افزایش یابد. این ملودی نه تنها به شما در آرامش کمک می کند ، بلکه جنبه معمول پخش آهنگ قبل از خواب باعث می شود بدن شما متوجه خواب بودن شود.

بعد از مدتی می توانید بدون هیچ مشکلی به خواب بروید ، زیرا بدن شما به دانستن زمان خواب عادت کرده است.

احساس آرامش و آرامش در گوش دادن به آهنگ قبل از خواب را احساس کنید

آهنگ خواب آور می تواند ما را آرام و آرام کند ، خصوصاً اگر آهنگ بین 60 تا 80 ضربان در دقیقه باشد (ضربان در دقیقه). این نکته دقیقاً مربوط به ضربان قلب در حال استراحت ما است و بنابراین از نظر بیولوژیکی آرامش بخش است.

آنها با یکدیگر متفاوت هستند و این تفاوت دقیقاً همان چیزی است که انسان را به موجودی دلپذیر و زیبا تبدیل می کند. چیزی که باعث آرامش یک نفر شود می تواند برای شخص دیگر تحریک کننده و آزار دهنده باشد. به عنوان مثال ، شما ممکن است آهنگ خواب آور کلاسیک را دوست داشته باشید و همسرتان از طرفداران Metal Fire باشد. اگرچه می خواهید چایکوفسکی را با خوشحالی بشنوید ، همسرتان بزرگترین بازدیدهای متالیکا را ترجیح می دهد.

به طور خلاصه ، آهنگ گوش شما احتمالاً با تعریف شخص دیگری از آرامش مطابقت ندارد.
قبل از خواب به آهنگ خواب آور گوش دهید

در پایان روز ، حدود یک میلیون فکر در ذهن ما وجود دارد.

گدایی که سر خود را از پنجره اتومبیل سر چهارراه بیرون آورده و پول می خواست ، ظرف های کثیف منتظر شستن در سینک آشپزخانه ، اظهار نظرهای آزاردهنده ای که همکار ما در محل کار به ما داد ، لیست کارهای فردا.

همه این افکار برای جلب توجه ما تلاش می کنند ، که فضای زیادی را در مغز ما اشغال می کند و ما را بیدار نگه می دارد.

گوش دادن به آهنگ خواب آور می تواند ما را از فعالیت های روزمره دور کند و مغز ما را به چیز دیگری متمرکز کند. در پایان روز پر فشار خود سعی کنید به آهنگ مورد علاقه خود که روی تخت خوابیده گوش دهید. از دیدن اینکه چقدر سریع به خواب می روید تعجب خواهید کرد

آهنگ آرامش و اهنگ ماساژ بخش می تواند بر سیستم عصبی اثر آرام بخشی داشته باشد و شما را به خواب ببرد. طبق یک مطالعه ، بزرگسالانی که قبل از خواب به آهنگ آرام گوش می دهند سریعتر می خوابند ، بیشتر می خوابند ، در طول شب بیدار نمی شوند و شب را بسیار ساکت و آرام می گذرانند. وقتی شما در حال گوش دادن به آهنگی هستید و از آن لذت می برید ، این احساس کاملاً واقعی است و هیچ تصویر و تصوری وجود ندارد. اهنگ ماساژ می تواند ضربان قلب ، تنفس شما را کاهش داده و سیستم کلی بدن شما را آرام کند. با پایین آمدن فشار خون و شل شدن عضلات ، این تغییرات بیولوژیکی بدن شما را برای شرایط بهتر و آرام تری قبل از خواب آماده می کند و در نهایت سریعتر می خوابید.

فواید گوش دادن به موسیقی قبل از خواب

کیفیت و زمان خواب را افزایش دهید: موسیقی مناسب می تواند بدن شما را آرام کند ، بنابراین هرچه بیشتر بخوابید ، ذهن شما آزادتر می شود و کیفیت خواب شما بهتر می شود.

آرام شدن فشار خون پایین و ضربان قلب

سریعتر به خواب می روید: گوش دادن به دانلود آهنگ های آرامش دهنده خارجی ذهن شما را از هزاران اتفاقی که در طول روز افتاده آزاد می کند ، یعنی باعث حواس پرتی شما می شود ، در این صورت مغز با آرامش بیشتری به خواب می رود.
از نظر شیمیایی اتفاقات خوبی در بدن رخ می دهد: دانلود آهنگ های آرامش دهنده خارجی تولید سروتونین را در مغز تحریک می کند ، که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. در واقع افراد افسرده سروتونین ندارند. با دانلود آهنگ های آرامش دهنده خارجی ترشح این ماده در بدن ، شرایط خواب بهبود می یابد. در واقع ، یکی از عملکردهای سروتونین در بدن ما تنظیم چرخه خواب است. سروتونین به همراه ملاتونین در چرخه خواب نقش دارند. کاهش سطح سروتونین با بی خوابی مزمن مرتبط است.

تحقیق در مورد خواب و موسیقی:

جای تعجب نیست که تحقیقات زیادی در مورد رابطه بین خواب و موسیقی انجام شده است ، به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که گوش دادن به موسیقی و دانلود آهنگ خواب آور قبل از خواب می تواند به عنوان درمانی برای بی خوابی در افراد مبتلا به اختلالات استرس استفاده شود. موسیقی مورد استفاده در این مطالعه شامل ملودی های کند مانند پیانو و ویولن بود.

مطالعه دیگری نشان داد که اگر 45 دقیقه قبل از خواب پس از دانلود آهنگ خواب آور به موسیقی گوش دهید و آن را به مدت 3 هفته تکرار کنید ، در نهایت سریعتر به خواب می روید و کیفیت خواب بهبود می یابد.

طبق این تحقیق ، افرادی که از این طریق (دانلود آهنگ خواب آور ) به خواب می روند یک مرحله REM طولانی تر از خواب دارند (خواب REM یا خواب با خواب) فازی از خواب است که در آن مغز فعال است و این مرحله از خواب تا حدی است که داشته باشد بسیار با سلامتی روحی و روانی فرد ارتباط دارد).

البته انتخاب نوع موسیقی که قبل از خواب گوش می دهید شخصی است. هرکسی می تواند با موسیقی آشنا و خاص استراحت کند. اما به یاد داشته باشید که بهتر است از موسیقی آرام و دانلود آهنگ خواب آور استفاده کنید. ریتم موسیقی 60 تا 80 بار در دقیقه (BPM) است که عمدتا در گروه موسیقی کلاسیک ، جاز یا محلی است. (مترونوم یک ساز تمرین موسیقی است که برای کمک به نوازندگان در حفظ ریتم یک قطعه موسیقی ، ضربات مداوم و مداوم تولید می کند. این ضربات با واحد در دقیقه اندازه گیری می شوند (BPM).)

آهنگی را که با آن آشنا هستید و چندین بار شنیده اید انتخاب کنید.
موسیقی باید دارای ریتمی آرام و ثابت (60 تا 80 ضربه در دقیقه (BPM)) باشد.
آهنگ های کلاسیک می توانند گزینه خوبی برای گوش دادن به موسیقی قبل از خواب باشند.
آهنگ را تنظیم کنید و یک تایمر برای آن تنظیم کنید. مدت زمان پخش موسیقی باید بسته به عادات بدن شما بین 15 تا 45 دقیقه باشد.

آیا موسیقی می تواند در برخی شرایط خواب را مختل کند؟

از آنجا که از تأثیر مثبت موسیقی بر سرعت خوابیدن اطمینان داریم ، موسیقی نیز می تواند تأثیر منفی داشته باشد و خواب شما را آشفته کند. این امر اغلب در مورد موسیقی سریع ، احساسی و شاد اتفاق می افتد که می تواند ضربان قلب شما را افزایش داده و خواب شما را مختل کند. بنابراین ، بهتر است در لیست پخش قبل از خواب پخش کنید. از موسیقی ملایم با ریتم و صدا یکسان استفاده کنید ، می توانید با افزایش ناگهانی حجم موسیقی از خواب بیدار شوید.

هشدار: قبل از خواب از هندزفری برای گوش دادن به موسیقی استفاده نکنید. در این بخش ، با خطرات استفاده از بلندگو آشنا خواهید شد:

نکروز: حالت هندزفری در هنگام خواب می تواند حال شما را بد کند. علاوه بر این خطرات را برای شما پنهان می کند. این تئوری می گوید که فشار طولانی مدت دست روی گوش جریان خون را قطع کرده و منجر به نکروز می شود. نکروز یا بافت مرگ مجموعه ای از سلولها و بافتهای مرده در یک نقطه از بدن است.
افزایش جرم گوش: گوش ها به طور طبیعی جرم گوش تولید می کنند و بنابراین از مجرای گوش محافظت می کنند. هنگام قرار دادن هندزفری روی گوشی برای مدت طولانی ، گوش تحریک می شود و مقدار واکس افزایش می یابد ، در نتیجه می تواند شنوایی شما را کاهش دهد.

دانلود آهنگ آرام برای خواب نوزاد البته انتخاب نوع موسیقی که قبل از خواب گوش می دهید شخصی است. هرکسی می تواند با موسیقی آشنا و خاص استراحت کند. اما به یاد داشته باشید که بهتر است از موسیقی آرام و دانلود آهنگ آرام برای خواب نوزاد استفاده کنید. ریتم آن 60 تا 80 بار در دقیقه (BPM) است که عمدتا در موسیقی کلاسیک ، جاز یا یک گروه محلی است. (مترونوم یک ساز موسیقی است که برای کمک به نوازندگان در حفظ ریتم یک قطعه موسیقی ضربات مداوم و مداوم تولید می کند. این ضربات با واحد در دقیقه اندازه گیری می شوند (BPM).)

دانلود آهنگ آرام برای خواب نوزاد آهنگی را انتخاب کنید که آنرا می شناسید و چندین بار شنیده اید.
موسیقی باید دارای ریتم ثابت (60 تا 80 ضربان در دقیقه (BPM)) باشد.
آهنگ های کلاسیک و دانلود آهنگ آرام برای خواب نوزاد می توانند گزینه خوبی برای گوش دادن به موسیقی قبل از خواب باشند.
آهنگ را تنظیم کنید و یک تایمر برای آن تعیین کنید. مدت زمان پخش موسیقی بسته به عادات بدن شما باید بین 15 تا 45 دقیقه باشد.

تأثیر موسیقی بر خواب کودک و کیفیت خواب بررسی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، این مقاله را دنبال کنید:

موسیقی چگونه بر ذهن و بدن کودک تأثیر می گذارد؟

شما باید تجربه گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود را داشته باشید. آیا متوجه شده اید که با شنیدن این آهنگ ناخودآگاه احساس لذت می کنید و با ریتم موسیقی شروع به تکان دادن سر یا اعضای بدن خود می کنید؟ موسیقی تأثیرات مختلفی بر جسم و روح دارد. این اثرات شامل ترشح برخی هورمون ها در بدن ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، تغییر در تنفس و ضربان قلب ، افزایش قدرت مراکز شناختی و عاطفی مغز است.

واکنش همه نسبت به موسیقی و آهنگ خواب عمیق متفاوت است و این باعث می شود شما با ابزاری بسیار پیچیده و جذاب روبرو شوید که می تواند بدن و ذهن شما را تحت تأثیر قرار دهد. ریتم ها ، سازها و آهنگ های مختلف واکنش های مختلفی را در کودکان ایجاد می کند. تجربیات ، خاطرات و احساسات مختلفی که هر کودک دارد باعث واکنش و بازخورد متفاوت هنگام گوش دادن به موسیقی می شود. در واقع ، هنگام گوش دادن به موسیقی ، هیپوکامپ ، که با خاطرات و حافظه مرتبط است ، نیز قسمت مهمی از مغز است که تحت تأثیر موسیقی قرار دارد.

موسیقی چگونه بر روان کودک تأثیر می گذارد؟

موسیقی تأثیرات مثبتی بر روان کودکان دارد. به عنوان مثال ، گوش دادن به موسیقی پرانرژی و آهنگ خواب عمیق می تواند:

ضربان قلب کودک را افزایش دهید.
ثبات و مقاومت بدن کودک را افزایش می دهد.
تنظیم بین حرکات قسمتهای مختلف بدن ، تمرکز ، خلاقیت و توجه کودک را افزایش دهید.
با ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین و دوپامین ، هوشیاری کودک را افزایش دهید.

برای لذت بردن از تأثیرات مثبت موسیقی بر روح و جسم خود ، باید نوع مناسبی از موسیقی و آهنگ خواب عمیق را برای فرزند خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، تأثیری که هر نوع موسیقی بر کودک می گذارد را در نظر بگیرید و از آن در شب یا روز استفاده کنید.

نقش موسیقی در خواب کودک چیست؟

موسیقی آرامش بخش و اهنگ برای ارامش اعصاب می تواند کودک شما را در حالت خواب فرو برد. گوش دادن به موسیقی آرام و آرامش بخش قبل از خواب تنفس را کند و ضربان قلب را کند می کند ، در حالی که مغز به یک حالت آرام و بدون استرس هدایت می شود. بدن و ذهن کودک شما با گوش دادن به موسیقی آرام قبل از خواب ، برای آرامش بیشتر آماده می شوند. طبق چندین تحقیق ، اهنگ برای ارامش اعصاب و موسیقی آرام برای زمان خواب برای افراد در هر سنی مناسب است و تأثیرات خوبی دارد. حتی گفته می شود بزرگسالانی که از بی خوابی رنج می برند با گوش دادن به موسیقی می توانند راحت تر با اوضاع کنار بیایند.

چگونه موسیقی کیفیت خواب کودک را افزایش می دهد؟

موسیقی و اهنگ ارامش بخشش به عنوان ابزاری برای آرام کردن ، تسکین و بهبود کیفیت خواب عمل می کند. ترانه:

تنفس را کاهش می دهد و تنظیم می کند.
ضربان قلب را کاهش می دهد
فشار خون را کاهش می دهد
سیستم عصبی را آرام می کند
تنش در عضلات را از بین می برد.
اضطراب و نگرانی را کاهش می دهد.
هورمونهایی مانند اکسی توسین و سروتونین آزاد می کند که بر خواب بهتر تأثیر می گذارد.
هورمون های اضطرابی مانند کورتیزول را کاهش می دهد.

چگونه موسیقی بهره وری خواب کودک را بهبود می بخشد؟

بهره وری خواب یک نسبت است. بهره وری از خواب ، نسبت بین زمان واقعی خوابیدن و کل زمان خوابیدن است. اگر شب بیدار می شوید ، صبح بیدار می شوید و دیگر نمی توانید بخوابید یا شب خواب مشکل دارید ، به این معنی است که بهره وری خواب شما پایین است.

طبق تحقیقات ، گوش دادن به موسیقی و اهنگ ارامش بخشش قبل از خواب به کودک کمک می کند تا به روشی راحت تر و پربارتر به خواب برود. در واقع با گوش دادن به موسیقی می توانید بسیاری از مشکلات مزمن یا کوتاه مدت خواب را برطرف کنید. هرچه بیشتر به موسیقی درمانی و اهنگ ارامش بخشش ادامه دهید ، تأثیرات مثبت آن را بیشتر خواهید دید.

اهنگ ارامش بخشش و موسیقی می تواند روحیه و خواب کودک را بهبود بخشد. ارتباط بین خواب خوب و خلق و خو و احساسات در یک چرخه منطقی است. یعنی خواب کافی باعث بهبود خلق و خو و تعادل احساسات می شود و متعادل نگه داشتن آنها در طول یک چرخه به کودک شما کمک می کند تا خواب خوبی داشته باشد.
چگونه می توان از موسیقی برای خواباندن کودک استفاده کرد؟

موسیقی احساسات را تحریک می کند و به همین دلیل است که می توانید نزد کودک خود بروید و او را بخوابید. با استفاده از موسیقی آرام می توان الگوی مناسبی را برای خواباندن کودک ایجاد کرد. از موسیقی آرام و تکراری برای کارهای روزمره استفاده کنید تا شما را برای روند خواب آماده کند. ورود به روند خواب با کاهش ضربان تنفس و ضربان قلب همراه است.

http://gigamusic.ir

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن