بهینهسازی محتوا برای Featured Snippet سلطه بر جایگاه صفر گوگل!
آلفاجت جایگاه صفر گوگل Position Zero و نحوه دستیابی به آن
بهاینترتیب، اگر اکنون نیز محتوایی از سایت شما در میان رتبههای برتر دیده میشود، احتمال اینکه با کمی تلاش و برجسته کردن تکهای از آن بتوانید به موقعیت صفر برسید، زیاد است. اگر هدف شما نمایش داده شدن محتوا های سایت در فیچر اسنیپت گوگل است، سعی کنید در کوتاه ترین جمله نیاز کاربر را برطرف کنید. هرچقدر محتوا ساده و کاربردی تر نوشته شده باشد؛ امکان نمایش داده شدن در فیچر اسنیپت گوگل افزایش می یابد. فیچر اسنیپت پاسخ خلاصه شده کاربران در قالب های گوناگون متنی، جدولی و … است. اما ریچ اسنیپت به نمایش آیتم هایی مانند نام نویسنده، بردکرامب سایت و … در نتایج جستجو برای جلب نظر کاربران گفته می شود.
برخی از سوالات از قبیل چطور گره دریایی بزنیم؟ با ویدئو بهتر میتوانند اطلاعات را به کاربر ارائه دهند. Feature Snippet در واقع باکسی است که بالاتر از رتبه یک در صفحه نتایج گوگل به کاربر نشان داده میشود و حاوی پاسخ مستقیم به کوئری کاربران است. گوگل این پاسخها را به صورت هوشمندانه از سایتها بر میدارد و سایتها هیچ کنترلی روی آن ندارند. محتواهایی که برای جایگاه صفر انتخاب میشوند، معمولاً بین 40 تا 60 کلمه دارند. بنابراین، هنگام نوشتن پاسخها، باید به طول آنها توجه کرده و از ارائه اطلاعات بیشازحد خودداری کنید.
کاربر در این زمینه دچار ابهام شده و متوجه نمی شود که منظور از "من" چه کسی می باشد زیرا دستیار صوتی نام خاصی ذکر نکرده است. پس از آن، می توانید فیلترهای موجود را برای شناسایی جستجوهای پرسشی در میان نتایج به دست آمده استفاده نمایید. در مواردی مشاهده خواهید نمود که موضوعی را در مرورگر خود جستجو می کنید و این موضوع از پیشینه یا توضیحاتی برخوردار می باشد که ابتدا آن بخش برای شما نمایش داده خواهد شد. ما در وبسایتکس تمامی تلاش خود را می کنیم تا خدمت رسانی بهتری داشته باشیم. در صورتی که هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی دارید، می توانید از طریق پل های ارتباطی، این موارد را با ما مطرح کنید. برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.
قیمتها و هزینههاکاربری که به دنبال قیمت محصول یا خدماتی در اینترنت میگردد یا میخواهد هزینه فعالیت خاصی را برآورد کند، بهخوبی میتواند از محتواهای جایگاه صفر گوگل استفاده کرده و به اطلاعات موردنیاز خود برسد. در یک پاراگراف خلاصه یا بهصورت بولت، میتوان ریزهزینهها یا تخمین کلی آنها را به مخاطب ارائه کرد. تعاریفیکی دیگر از محتواهایی که برای جایگاه صفر گوگل ایدهآل است، محتواهای تعریفی هستند. کاربرانی که به دنبال تعریف عبارت یا کلمهای خاص میگردند، معمولا با تعاریف کوتاه، ساده و مستقیم که در یک پاراگراف ارائه شدهاند، ارتباط برقرار میکنند. گوگل برای پاسخ به سوالات کاربران، سایت هایی را در فیچر اسنیپت نمایش می دهد که محتوای با کیفیت داشته باشند. بنابراین قرار گرفتن در فیچر اسنیپت نشان دهنده کیفیت تولید محتوا می باشد.
این فیچر اسنیپت برای هر نوع اطلاعاتی که بتوان آن را در قالب جدول ارائه داد استفاده می شود. مثلا با جستجوی «feet to meters» یا «ریال به دلار» جدول این تبدیل واحدها در اختیار شما قرار می گیرد. سعی کنید تا میتوانید در محتوای خود دیتا و اطلاعات را در قالب پرسش و پاسخ، نمودار، جدول، لیست و موارد مشابه گردآوری کنید چرا که گوگل معمولا از دل این محتواها موارد را برای P0 انتخاب میکند. اما برخلاف ریچ اسنیپت ها، فیچر اسنیپت نیازی به استفاده از اسکیما ندارد و تنها کاربردی بودن محتوا کافی است. این دقیقاً همان فکری است که گوگل در ذهن خود داشت و برای همین امکانی به نام فیچر اسنیپت را به صفحه نتایج خود اضافه کرده است. قبل از اینکه به سراغ تکنیک های اضافه کردن سایت به فیچر اسنیپت گوگل برویم، اجازه بدهید کمی در مورد اهمیت این قابلیت در سئوی سایت صحبت کنیم.
به طور تقریبی می توان تخمین زد که این بهینه سازی حدود 114% بر روی افزایش نرخ کلیک تاثیر خواهد داشت. در حالت عادی نتایج صفحه اول SERP گوگل به 10 نتیجه خلاصه میشود که از رتبه 1 تا 10 هستند که معمولا ظاهر یکسانی هم دارند. اما قطعا دیدهاید که گاهی یک نتیجه مجزا با ظاهری متفاوت و جزئیات بیشتر در بالای نتیجه اول نمایش داده میشود. هدف گوگل این است که در این قسمت جواب سریع با جزئیات را به کاربر ارائه دهد تا هم در زمان او صرفه جویی کند هم بدون کلیک و گشتن در سایتها یک نتیجه اولیه به کاربر بدهد. گوگل نیز با داشتن هوش مصنوعی بالا این نوع فیچر اسنیپت را نمایش میدهد تا کاربران نیاز به جستجو در سایتهای مختلف نداشته باشند. رتبه صفر در نتایج جستجو ، یکی از گامهای اساسی گوگل در جهت ارائه پاسخهای سریع و ارزشمند به کاربران در سالهای اخیر بوده است.
با تمرکز بر ایجاد محتوای باکیفیت و بهینهسازیهای مستمر، شما میتوانید نهتنها جایگاه صفر را کسب کنید، بلکه ارتباط مؤثرتری با مخاطبان خود برقرار کرده و ارزش بیشتری به آنها ارائه دهید. درحالی که رقابت همه سئوکارها بر سر کسب رتبه اول گوگل در هر کلمه کلیدی است، چرا شما به چیزی بالاتر فکر نمیکنید؟ رتبهای بالاتر از رتبه اول و جایگاهی در بالای همه نتایج جستجو، جایی که به رتبه صفر معروف شده است. احتمالا شما هم در برخی نتایج جستجو متوجه نمایش اطلاعاتی خلاصه در بالای نتایج شدهاید، اینجا همان رتبه صفر است که میتواند هم سایت شما را در معرض دید بیشتری قرار دهد و هم نرخ کلیک آن را افزایش دهد. در این مقاله از سایت وب 24 به بررسی این ویژگی نسبتا جدید گوگل یعنی featured snippet پرداختهایم. اگر شما هم میخواهید بدانید پاسخ ویژه یا featured snippet چیست؟، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. جایگاه صفر گوگل یا Position Zero به بخشی از نتایج جستجوی گوگل گفته میشود که بالاتر از تمام نتایج ارگانیک قرار میگیرد و اغلب به شکل یک قطعه ویژه (Featured Snippet) نمایش داده میشود.
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت مهندسی دادهپردازی فرا افزار هوشمند میباشد. به طور کلی فیچر اسنیپت (Featured Snippet) را می توان در 4 دسته طبقه بندی کرد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. یا عبارت «رستورانهای شمال تهران» را جستجو کنید تا قبل از هرچیزی نقشه گوگل را ببینید و آدرس این رستورانها برای شما نمایش داده شوند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در این مرورگر برای دفعهی دیگری که دیدگاهی مینویسم.
فراموش نکنید که برای رسیدن به جایگاه صفر باید سایتی با تجربه کاربری عالی داشته باشید. یکی دیگر از عواملی که به نمایش داده شدن محتوای سایت در فیچر اسنیپت کمک می کند، استفاده از داده های ساختار یافته است. منظور از داده های ساختار یافته داده هایی است که در قالب جدول، به صورت بالت و عدد گذاری و … در محتوا قرار می گیرند. به این ترتیب شانس بیشتری برای نمایش داده شدن در فیچر اسنیپت خواهید داشت. اگر در محتواهای خود برای کاربردی کردن محتوا از ویدیو استفاده کنید، ممکن است در فیچر اسنیپت نمایش داده می شوید. این لیست به طور دقیق و مرتب به سوالات پاسخ میدهد و گوگل نیز معمولاً چنین محتواهایی را به عنوان پاسخهای سریع نمایش میدهد.
حتی میتوانید سرتیتر هر مرحله از لیست را به صورت «مرحله 1» یا « مرحله اول» بهکار ببرید. اگر میخواهید صفحه خود را برای featured snippet از نوع جدول بهینه کنید، نیاز به گذاشتن جدول در محتوای خود دارید. تجربه نشان داده گوگل برای نمایش جدول در featured snippet اقدام به استخراج اطلاعات از جای جای صفحه و ایجاد جدول برای آن نمیکند. بلکه مستقیم به سراغ صفحاتی میرود که جدول دارند و جدول آنها را برای featured snippet استفاده میکند. زمانی که کاربر به دنبال آموزش چیزی بصورت مختصر باشد یا بهترین ابزارهای رایگان سئو را بخواهد، فیچر اسنیپت بصورت لیست شماره گذاری شده یا بولت دار نمایش داده میشود.
فیچر اسنیپت یکی از ویژگیهای مهم در نتایج جستجوی گوگل است که به کاربران کمک میکند تا به سرعت و بدون نیاز به کلیک بر روی لینکهای مختلف به پاسخ سوالات خود دست یابند. این قابلیت به سایتها این امکان را میدهد تا محتوای آنها در بالاترین نقطه از نتایج جستجو نمایش داده شود و به طور قابل توجهی ترافیک بیشتری جذب کنند. این جایگاه بهمنظور کمک به کاربران طراحی شده تا بتوانند سریعتر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، بدون آنکه نیاز به کلیک بر روی لینکهای متعدد داشته باشند. در واقع محتوای یک صفحه که در گوگل ایندکس شده به عنوان featured snippet در بالای نتایج جستجو به نمایش درمیآید. بدین ترتیب در صورتی که محتوای یک صفحه، برای نمایش در featured snippet انتخاب شود، صفحه موردنظر میتواند به جایگاهی بالاتر از رتبه یک دست پیدا کند. این پاسخ ها معمولاً از یک وب سایت استخراج میشوند و به صورت برجسته در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشوند.
جستجوی صوتی معمولا توسط کاربرانی استفاده میشود که به دنبال پاسخ به سوال یا نیازی خاص با جوابی کوتاه و مستقیم هستند. اینجا جایی است که یک تکه محتوای برجسته میتواند ظاهر شود و نیاز او را برطرف کند. ازآنجاکه تعداد نتایج نمایش داده شده برای هر کوئری (Query) یا درخواست جستجوی صوتی، محدودتر از جستجوی متنی است، اهمیت قرار گرفتن در موقعیت صفر گوگل برای چنین جستجوهایی بیشتر نمایان میشود. احتمال همزمان بودن تبلیغات گوگل و زیرو پوزیشن در یک صفحه نتایج بسیار کم است. کسب جایگاه صفر، پتانسیل جذب ترافیک بسیار بالایی را برای وبسایت شما فراهم میکند.
برای مثال، اگر کسی جستجو کند «بهترین ابزارهای سئو» گوگل ممکن است یک لیست بولتدار از ابزارهای مختلف سئو را بدون ترتیب خاصی نمایش دهد. تگ عنوان اولین بخش از سایت شما است که کاربر آن را در نتایج جستجو می بیند. بر اساس تگ عنوان و متا توضیحات کاربران در صفحه گوگل تصمیم می گیرند که روی کدام نتیجه کلیک کنند. اگرچه هیچ راه مستقیمی برای قرار گرفتن در بخش فیچر اسنیپت گوگل وجود ندارد و گوگل به صورت خودکار محتوای آن بخش را از سایت ها بر می دارد اما تلاش برای برنده شدن آن ارزشش را دارد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد یک کلمه کلیدی خاص، مهم است که توجه داشته باشید که آیا نتایج جستجو دارای یک قطعه ویژه هستند یا خیر. اگر چنین است، طبق مطالعه سایت Ahrefs، در مقایسه با حالت بدون قطعه ویژه، کلیک های کمتری دریافت خواهید کرد.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت دانش بنیان ارتباطات نت میهن محفوظ می باشد. با توجه به تاثیر Featured Snippet گوگل بر جستجوی صوتی، لحنی بی طرف و با اقتدار، بدون استفاده از ضمیر اول شخص در نگارش، بسیار موثر است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. مرحله بعدی که به عنوان مرحله سوم تلقی می شود، استفاده از پاراگراف به جای طرح پرسش و پاسخ در بخش featured snippet می باشد. لطفا راه کار افزودن این ویژگی به متن هم آموزش بدید، مدتی هستش که این ویژگی برای سایت های ایرانی هم راه اندازی شده است. به عنوان مثال، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مقاله خود را تا حد امکان برای Google و خوانندگان خود در دسترس قرار دهید.
اوایل این قابلیت در وب انگلیسی فقط وجود داشت؛ اما رفته رفته در سایر زبانها اجرا شد و الان در وب فارسی هم نمونههای مختلفی از آن وجود دارد. برای مثال میتوانید عبارت «سن اکبر عبدی» را جستجو کنید تا قبل از هر مطلب یا لینکی با سن او مواجه شوید و پاسخ سوال خود را دریافت کنید. ابزارهایی مانند Ahrefs یا Semrush به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدی با فیچر اسنیپت را شناسایی کنید. وقتی فرصت فیچر اسنیپت را پیدا کردید که فکر میکنید میتوانید آن را بگیرید، وقت آن است که آن را بدزدید. اگرچه هیچ تضمینی برای برنده شدن یک اسنیپت وجود ندارد، اما می توانید تغییراتی در محتوای خود ایجاد کنید تا احتمال برنده شدن آنها را افزایش دهید. به طور کلی چهار نوع رایج Featured Snippet وجود دارد که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود.
تولید محتوای کاربردی و قابل فهم که صرفا برای رفع نیاز کاربر نوشته شده باشد، یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید برای کسب فیچر اسنیپت برای سایت خود انجام دهید. همانطور که میدانید هرچقدر سریع تر بتوانید کاربر را به پاسخ سوالش برسانید، رتبه بهتری در نتایج جستجو بدست می آورید. از آنجا که فیچر اسنیپت پاسخ خلاصه شده به سوال کاربران است، پس در ابتدای نتایج نمایش داده می شود. بنابراین اگر هدفتان کسب رتبه در اولین نتایج جستجو است باید به گونه ای تولید محتوا کنید که خلاصه و مفید پاسخ کاربر را داده باشید تا در فیچر اسنیپت نتایج قرار بگیرید. خیر، دسترسی به جایگاه صفر گوگل (Position Zero) با استفاده از سرویسهای پولی مانند گوگل ادز ممکن نیست. جایگاه صفر یک نتیجه ارگانیک است که توسط الگوریتمهای گوگل انتخاب میشود و براساس کیفیت و مرتبط بودن محتوا به سوالات کاربران، ارائه میگردد.
زیرا بررسیها نشان میدهد احتمال نمایش featured snippet برای این عبارتها بیشتر است. به کمک این اسکیما میتوانید به گوگل اطلاعات کامل ویدیو و محتوای درون آن را بدهید علاوه بر جایگاه صفر شانس شما را در سرچ ویدیویی گوگل هم افزایش میدهد. این نوع معمولا وقتی مشاهده میشود که کاربر از کلمات پرسشی مثل what, who, where و … استفاده کند. به قسمت مهمی از محتوا که به کوتاه ترین شکل سوال کاربران را پاسخ می دهد، فیچر اسنیپت می گوییم. بنابراین تلاش برای نمایش داده شدن در فیچر اسنیپت گوگل می تواند باعث بهبود رتبه سئو سایت شود. این نوع از محتوا شامل کلیپ و ویدئوهای کوتاه است و اغلب از یوتیوب نمایش داده میشوند.
اساسا نمایش featured snippet توسط گوگل انتخابی است یعنی قطعیتی برای آن وجود ندارد. گوگل معمولا از بین 10 نتیجه اول جستجو یکی را برای نمایش featured snippet انتخاب میکند. ضمن اینکه راه و روش دقیقی برای بهینهسازی صفحه برای featured snippet معرفی نشده است. با وجود همه این مسائل هیچ قطعیتی برای نمایش صفحه سایت شما در featured snippet وجود ندارد. تنها میتوانید با رعایت موارد گفته شده امیدوار باشید گوگل شما را برای نمایش در featured snippet انتخاب کند. برای تعریف واضح و روشن این ویژگی میتوان گفت featured snippet یا پاسخ ویژه گوگل، در واقع تکههای کوچک متنی هستند که در بالای نتایج جستجو برای پاسخ سریع به موضوع جستجوی کاربر نمایش داده میشوند.
از آنجا که فیچر اسنیپت در موقعیتی بالاتر از نتایج طبیعی جستجو (قبل از رتبه ۱) قرار دارد، به آن «موقعیت صفر» نیز گفتـه میشود، زیرا قبل از تمامی نتایج دیگر ظاهر میشود. فیچر اسنیپت که به آن قطعه های برجسته هم گفته می شود بخش های از محتوای سایت ها است که در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر میشوند تا به سرعت به درخواست جستجوگر پاسخ دهند. جهت دستیابی به فیچر اسنیپت در نتایج جستجو، روی کلمات کلیدی تمرکز نمایید که محتوای شما هم اکنون برای آنها رتبه خوبی دارد. هرچه رتبه شما در صفحه اول بالاتر باشد، احتمال کسب این موقعیت بیشتر خواهد شد. با کلیک روی لینک های موجود در زیر Featured Snippet گوگل، کاربر به بخشی از صفحه منتقل می شود که حاوی پاسخ کامل به پرسش مطرح شده است.
این نوع پاسخ ویژه بیشتر در زبان انگلیسی برای پاسخ به جستجوهایی که با عبارت what is شروع میشوند، به کار میرود. اگر دقت کرده باشید این پاسخ ویژه معمولا در جملاتی کوتاه و مختصر یک موضوع را تعریف کرده و توضیحات ابتدایی را ارائه میکند. سایت SEMRUSH طبق یک مطالعه اعلام کرد میانگین طول کادر توضیحات بین 40 تا 60 کلمه است. برای پیدا کردن موضوعات و گزینههای مناسب برای کسب جایگاه صفر باید روی موضوعات پرسرچ سوالی تمرکز کرد البته که میتوانید قبل از شروع تولید محتوا کلمه کلیدی خود را سرچ بزنید. به کمک SERP Simulator ابزارهایی مانند SEO Minion یا Rank Ranger وجود دارند که به شما امکان میدهند که نتایج جستجو را برای یک کلمه کلیدی خاص مشاهده کنید. و به این ترتیب با ابزارهای جستجو کلمات کلیدی کلمههای لانگ تیل آن حوزه را پیدا کنید و شروع به تولید محتوا به روشهایی که در مقاله گفتیم کنید.
گوگل اغلب دقیق ترین و خلاصه ترین پاسخ ها را در قالب featured snippets نمایش می دهد. بنابراین، استفاده از اعداد، مراحل و لیست ها برای سازماندهی محتوا می تواند احتمال نمایش آن به عنوان اسنیپت را بیشتر کند. یک روش موثر برای شناسایی فرصت های جدید تولید محتوا، جمع آوری بازخورد مستقیم از مخاطبان و تیم های داخلی سازمان است. این رویکرد، امکان درک دقیق تر نیازها، دغدغه ها و زبانی که مردم برای جستجو به کار می برند را فراهم آورده و در نتیجه موجب تولید محتوایی می گردد که مستقیما به پرسش های آنها پاسخ می دهد. بخشهای برجسته گوگل در قالبهای مختلفی ارائه میشوند که هرکدام مناسب نوع خاصی از محتوا هستند.
این جایگاه معمولاً شامل یک پاسخ خلاصه و مفید حداکثر 60 کلمهای به سوال کاربر است و میتواند به صورت متن، لیست، جدول یا حتی ویدئو و عکس نمایش داده شود. در ادامه آژانس دیجیتال مارکتینگ جینجر ویژگیهای مهم محتوای وارد شده به این موقعیت، مزایا و نکات مهم در این زمینه را ارائه خواهد داد. بخشهای پرسش و پاسخ (FAQ)، بخشهایی از وبسایتها هستند که به سؤالات متداول کاربران پاسخ میدهند و یکی از راههای مؤثر برای کسب جایگاه صفر گوگل (Google’s Position Zero) محسوب میشوند. این جایگاه ویژه در نتایج جستجو، پاسخهای سریع و دقیقی به سؤالات کاربران ارائه میدهد و استفاده از بخش پرسشهای رایج میتواند به بهینهسازی محتوای وبسایت و دستیابی به این جایگاه کمک کند. فیچر اسنیپت یا featured dash پاسخ سریع و کوتاهی است که گوگل در مورد عبارت جست و جو شده توسط کاربر نمایش میدهد. در واقع فیچر اسنیپت یا همان محتوای خلاصه از مطالب یکی از سایت ها برگرفته شده است و شامل لینک سایت و عنوان صفحه مورد نطر گوگل می باشد.
اگر شما در محتوایتان به بسیاری از سوالات متداول حول موضوعی مشخص پاسخ دهید، احتمال اینکه به رتبه صفر در نتایج جستجو برسید زیاد است. هنگامیکه کاربران درباره موضوعی جستجو میکنند، الگوریتمهای گوگل، محتواهای برتر یا تکهای از آنها را که قبلا هم موردتوجه کاربران واقع شده، بهعنوان یک Snippet Featured شناسایی کرده و در جایگاه صفر قرار میدهند. این محتواها تا پیش از آن خودشان معمولا جایگاهی بین یک تا چهار در نتایج ارگانیک داشتهاند. بنابراین، مشخص است که محتواهایی که لایق این جایگاه تشخیص داده میشوند، همان محتواهای ارگانیکی هستند که در همه شاخصها برتر از بقیه عمل میکنند. گوگل متناسب با جستجوی کاربر و محتوای شما نسبت به نمایش متن در این بخش تصمیم گیری میکند.
در مجموع، این رویکرد یک راهکار موثر جهت ایجاد محتوایی جذاب و بهینه برای کاربران و موتورهای جستجو می باشد. گوگل به پاسخ های واضح، مختصر و ارائه شده در یک پاراگراف، امتیاز بیشتری می دهد. گرچه الزامی به کوتاه بودن کل مقاله نیست اما ساختاردهی محتوا به گونه ای که پاسخ های مستقیم و فوری را ارائه دهد، بسیار مهم است. در مواقعی که نیاز ابزاری به ماشین حساب دارید و یا سایر ابزارها داشته باشید بر روی جستجوگر گوگل نمایش داده خواهد شد. همچنین مواردی مانند نشان دادن زمان، آب و هوا، امتیازات تیم های مختلف فوتبال و سایر به صورت ابزاری بر روی featured snippet نمایش داده خواهد شد.
و این یعنی افزایش نرخ کلیک و بازدید، افزایش ترافیک ارگانیک، افزایش اعتبار و اعتماد. پس میتوان گفت رسیدن به رتبه 0 گوگل برای هر سایت با هر موضوعی بسیار کمک کننده و جذاب است. اگر با سئو وبسایت آشنا باشید، قطعا میدانید که هدف نهایی سئوکاران رسیدن به رتبه یک گوگل و افزایش ترافیک سایت است اما شاید تا به حال چیزی درباره رتبه صفر گوگل نشنیده باشید. فیچر اسنیپت (Featured Snippet) همان رتبه صفر گوگل است که در این مقاله قصد داریم با آن بیشتر آشنا شویم. همه تلاشهای سئو با هدف دستیابی به رتبههای بالاتر در موتورهای جستجو بهویژه گوگل انجام میشوند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری