برگزیده کمپین تبلیغاتی

برگزیدگان بخش تبلیغات سینمای ایران فجر چهل‌وسوم مشخص شدند ایمنا

استراتژی مهم بانک ملی در این تبلیغات، حرکت در خلاف جهت همیشگی بود؛ همین نکته باعث موفقیت این کمپین شد. استفاده از فضای خالی در طراحی تصاویر باعث جلب‌ نگاه افراد به سمت خودرو می‌شد. این کمپین با به چالش کشیدن کلیشه‌های زیبایی به‌دنبال تغییر فرهنگ تبلیغات بود! آن‌ها در تبلیغاتشان از زنانی با ظاهر خارج از هنجارهای کلیشه‌ای زیبایی در دنیا (برای مثال زنانی مسن با چین‌وچروک و دارای اضافه‌وزن) استفاده می‌کردند. نایک از داستان‌های معنادار با ارزش‌هایی مانند انگیزه، الهام‌بخشی و زندگی سالم برای تبلیغات مؤثر و برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان استفاده کرد.

در نهایت، یک کمپین تبلیغاتی خوب، باید مخاطب هدف خود را به‌خوبی بشناسد و به زبان او صحبت کند. کمپین‌های تبلیغاتی موفق از خلاقیت، پیام‌های قوی و ارتباط عاطفی با مخاطبان بهره می‌گیرند. با الهام گرفتن از نمونه‌های موفق و رعایت اصول طراحی کمپین، می‌توانید تبلیغاتی موثر ایجاد کنید که نه‌تنها در ذهن مخاطبان باقی بماند، بلکه منجر به افزایش آگاهی از برند و فروش شود. این کمپین از موفق ترین کمپین های تبلیغاتی اجرا شده در ایران به شمار می رود. طراحی و مدیریت حرفه ای و تخصصی تبلیغات باعث شده این کمپین به موفقیت برسد و همانطور که می دانید، هیچ فردی را پیدا نخواهید کرد که شهر فرش را نشناسد.

دلیل این موضوع این است که تنها ۴۰ درصد از زنان خود را زیبا می دانند. داو در این ویدیو، هیچ تبلیغی از برند خود نداشت اما با ایجاد حس همدلی و تحریک احساسات مردم، ارتباطی خوب برقرار کرد. پس این تبلیغ به ما نشان می دهد که احترام به وقت مخاطب و ارائه مطالب مفید در تبلیغات نیز می تواند موفقیت در فروش و تبلیغات را رقم زند. نمونه کمپین تبلیغاتی «ممنون مامان» شرکت پی‌اندجی بیشتر از این که از استراتژی و خلاقیت سرچشمه بگیرد، ناشی از یک فرصت ایجادشده بود. در سال ۲۰۱۰ این شرکت متوجه شد این فرصت را دارد که برای بازی‌های المپیک زمستانی یک قرارداد بزرگ حمایت مالی (Sponsorship) با کمیته‌ی المپیک آمریکا امضا کند.

در صورت مشاهده بنر های تبلیغاتی این کمپین متوجه تاثیر گذاری بالای آن با استفاده ازجلوه های ویژه بصری در بیلبوردها و هماهنگی محتوا و تصویر می شوید. بانک ملت در سال ۹۳ برای معرفی خدمات بانکداری الکترونیک خود( اینترنت بانک، همراه بانک، کد بانک و تلفن بانک) یک کمپین تبلیغاتی سریالی برگزار کرد. “اینجا ایرانست” کمپین تبلیغاتی سامسونگ است که توسط بازیگر ایرانی، پیمان معادی، انتشار یافته و در آن شاهد هنر نمایی کمال تبریزی هستیم. کاربران در این کمپین باید از محل مورد علاقه خود در ایران ویدئویی تهیه کرده و بگویند چرا این منطقه را دوست دارند. هدف این کمپین انتقال این پیام به مخاطب بود که اپلیکیشن اسنپ برای رفع تمام نیازهای کاربر پاسخگو است.

شرکت رقیب آن‌ها جانسون‌اندجانسون (Johnson & Johnson) بخش زیادی از فرصت‌های حمایت مالی را در سال‌های قبل قبضه کرده بود. اما پی‌اندجی باید سریع عمل می‌کرد، درواقع این تصمیم باید در یک آخر هفته گرفته می‌شد. این مطلب را آقای کرک پری (Kirk Perry) که آن موقع مدیر ارشد بازاریابی پی‌اندجی در آمریکای شمالی بود و در حال حاضر مدیر ارشد فروش شرکت گوگل است، در گردهمایی پی‌اندجی در سال ۲۰۱۲ گفت. یک کمپین تبلیغاتی موفق، هماهنگی، انسجام پیام و خلاقیت در طراحی تبلیغات را همواره رعایت می کند. قرار دادن تبلیغی از کالای شما در یک مرکز خرید می تواند روش اصلی برای تبلیغ برند شما باشد.

مصرف کنندگان به اندازه کافی تبلیغات این دستگاه را دیده اند و هیچ جذابیتی برایشان ندارد. شاید حتی اسم این نوع تبلیغات حتی یک بار هم به گوش کسی نخورده باشد، اما هر روزه این نوع تبلیغات را مشاهده می کنید! اینها همان تبلیغاتی هستند که در قسمت بالایی کیوسک ها یا دکه ها قابل مشاهده هستند. ابتدا این نوع بازاریابی در شهر تهران مخاطبین بسیاری پیدا کرد و با توجه به این رشد، در سراسر شهرهای ایران همه گیر شد. با تبلیغ در ناوگان حمل و نقل مخاطبان بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهید و پیام شما به مدت طولانی نمایش داده می شود.

از آنجا که آگهی های مرکز خرید می تواند از انواع مختلفی برخوردار باشد، هزینه ها می تواند با توجه به فروشگاه مورد نظرتان تفاوت داشته باشد. بنابراین استفاده از ویژگی های تبلیغات کیوسک روشی بی نظیر برای تبلیغ محصول یا خدمات شما است. مطمئنا اگر این تبلیغات را در سطح کشور انجام دهید یک پیام معتبر را ارسال خواهید کرد. این نوع کمپین تبلیغاتی با یک طراحی جذاب می تواند تاثیر مثبتی بر ذهن مشتری شما بگذارد. برای اینکه کمپین تبلیغاتی‌تان بیشترین تاثیر را داشته باشد باید ابتدا پرسونای مخاطب هدفتان را بشناسید. در نهایت نتایج تبلیغی که انجام داده‌اید را بسنجید تا در کمپین‌ها استفاده کنید.

براین اساس برخی از برندها نظیر ردبول با صرف نظر کردن از الگوی برندهایی نظیر فولکس واگن به سراغ ماجراجویی های بزرگ رفته اند. هنگام مشاهده کلیپ ردبول ما با فردی مصمم در راستای ثبت رکوردی فوق العاده مواجه خواهیم شد. صرف نظر از ادامه کلیپ تا همین جا هم ردبول سوژه مناسبی برای جلب نگاه مخاطب دست وپا کرده است. ویدئوی تبلیغاتی کمپین «متشکرم مامان» زحمت و تلاش روزانه بی نظیر مادران را نشان می دهد. نکته مهم در این ویدئو نمایش اهمیت حمایت مادرها در دستیابی قهرمان های المپیک به موفقیت های بزرگ است. من نیز به نوبه خودم به شما هشدار می دهم که هنگام مشاهده یک یا چند دستمال کنارتان داشته باشید.

اگه تبلیغت خیلی تو ذوق بزنه و با استایل محتوای پلتفرم هماهنگ نباشه، احتمال اینکه مخاطب اون رو رد کنه خیلی بیشتر می‌شه. استراتژی ۱-ثانیه‌ای یعنی اینکه بدونی مخاطب توی کسری از ثانیه درباره تبلیغت قضاوت می‌کنه. اگه توی این لحظه اول نتونی تاثیر درست بذاری، احتمالاً یه فرصت طلایی رو از دست می‌دی. کمپین نصب اپلیکیشن بستگی به تعداد نصب آن برنامه از طریق تبلیغات دارد. هر چقدر با تبلیغات تعداد نصب اپلیکیشن بالا برود شما باید به ازای آن مبلغی را پرداخت کنید.

این که یک برند در حوزه تکنولوژی به این سمت برود، از ذهن مخاطبان بسیار دور است و به همین دلیل این کمپین بیشتر از قبل دیده شد. این مشتریان افراد معمولی نیستند بلکه افرادی هستند که آثار ویژه ای تولید کرده اند. در این ویدیو ها، اینتل به سراغ نمایش مشکلات دیگران و ارائه راهکار برای آن ها رفته است. در تمامی این تبلیغات، محصولات اینتل، شاید به طور مستقیم تبلیغ نشده باشند اما به عنوان یک زیرساخت در این روش ها تاثیرگذار بوده اند. این کار از اینتل نشان می دهد که شما در کمپین تبلیغاتی برند خود باید از تمامی زوایا به کار خود نگاه کنید. برخی از تبلیغات با کار بر روی جزئیات است که رشد پیدا می کنند و نباید همیشه به کلیت ماجرا دقت کرد.

حالا کوکاکولا مشتری وفادار زیادی دارد که تعصب استفاده از محصولاتش را خواهند کشید. در آن زمان اتومبیل های بزرگ که ویژگی های لوکس فراوان داشتند بیشتر باب طبع آمریکایی ها بودند. اتومبیل هایی مانند فولکس واگن که اندازه کوچکتری داشتند و فاقد آپشن های حیرت انگیز بودند، از گردانه‌ی رقابت حذف شده بودند. برای آمریکایی هایی که وسواس نسبتا زیادی نسبت به ماشین های لوکس داشتند، جذابیت ماشین های کوچک و با دوام بسیار قابل توجه بود. کمپین تبلیغاتی think small به این شرکت کمک کرد تا بتواند ویژگی های ظاهری و حس زیبایی شناختی مخاطبانش را به چالش بکشد و آن ها را به خرید خودروی کوچک ترغیب نماید.

این کمپین شامل چند فیلم کوتاه با بازی ستاره‌های سینما بودن که به صورت آنلاین و در سینماها نشان داده می‌شدن. ۷) کمپین باید بتونه با مخاطبین ارتباط داشته باشه و با اون‌ها تعامل برقرار کنه. ازکی یک شرکت مقایسه بیمه برای کمک به شما در انتخاب بیمه‌ای دارای بیشترین خدمات است. این شرکت برای نشان‌دادن خدماتش، از نام بیمه‌های مختلف با شباهت به یک‌دیگر استفاده کرده است. رنگ‌های محدود و پس‌زمینه ساده، ظاهری تمیز و باکلاس به محصول می‌بخشد. تنها قسمت‌های تیره‌رنگ در این تبلیغ، کفش ورزشی و لوگوی نایک است که اهمیت آن را نشان می‌دهد.

از آنجایی که این جمله در طراحی کمپین تبلیغاتی اپل بسیار الهام بخش بود، توانست فروش قابل توجهی را برای این شرکت به ارمغان بیاورد. کمپین “Share a Coke” (یا به اشتراک بگذار یک کوکا) یکی از موفق‌ترین و به یادماندنی‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی در تاریخ مارکتینگ است که توسط کوکاکولا اجرا شد. این کمپین با ایده ساده اما مؤثر، توانست ارتباط عمیقی با مخاطبان برقرار کرده و فروش کوکاکولا را به طور قابل توجهی افزایش دهد. قطعا با وجود رقبایی مثل مک دونالد و برگرلند، کار برای دیگر برندها، برای فعالیت در حوزه برگر سخت تر می شود اما یک ایده جذاب در کمپین های تبلیغاتی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. شرکت وندیز در یکی از کمپین های تبلیغاتی خود، از یک همبرگر بزرگ و تعدادی خانم مسن بامزه استفاده کرد و با عبارت کلیدی گوشتش کو، رقیبانش را هدف قرار داد. در واقع این عبارت ساده بیانگر استفاده کم از گوشت در برگر‌های دیگر برند ها بود.

قالب جذاب طراحی، مدرن و مینیمال است و چشم بینندگان را مستقیماً به سمت تصاویر گرافیکی کفش‌ها جلب می‌کند. محل قرارگیری متن و لوگو و فاصله مناسب بین عناصر تبلیغ نیز چشم‌نواز و گیرا است. در طی چند دهه گذشته متخصصان تغذیه و فعالان عمومی، شرکت‌های تولیدکننده غذا و فست‌فودها را با سؤالاتی درباره نحوه پخت، نگهداری و ارسال مواد غذایی بمباران کردند. برند مک‌دونالد نیز یکی از شرکت‌هایی بود که به دلیل ناآگاهی مردم از روند تهیه غذا مورد سؤال قرار گرفت. شرکت گوپرو با ترکیب تمامی ویدئوهای برندگان، یک فیلم تبلیغاتی فوق‌العاده جذاب ساخت.

برای برانگیختن علاقه و کنجکاوی مخاطبان باید مزایایی محصول خود را به شکل حرفه‌ایی به مشتری نشان دهید. با انتخاب دقیق رسانه و شناسایی مشکلات مخاطب هدف می‌توانید مخاطب را به برند علاقه‌مند سازید. همچنین به شما نشان می‌دهد که کدام رسانه یا هدف در بازدهی کمپین نقش مهم‌تری دارد. درواقع خلاقیت در تبلیغات می‌تواند میزان زیادی از سرمایه شما را برای کمپین حفظ کند. برنامه‌ریزی برای این بودجه نیز سودآوری شما را بیشتر از قبل مشخص خواهد کرد. بودجه‌ بندی تبلیغات راه‌ و روش‌هایی دارد که باید آن‌ها را یاد بگیرید.

یک سال بعد از این حرکت نمایشی، ویدئویی که پرش آقای بامگارتنر را از زاویه‌ی دید خودش نشان می‌داد – همراه با صدای باد و تکان خوردن لباس محافظش – ۵.۳ میلیون بازدید به‌دست آورد. با استناد به آمار Visible Measures  این بازدیدها باعث شد مجموع بازدیدهای این کمپین به بیش از ۲۰۷ میلیون برسد. برای مثال استفاده از رنگ‌های چشم‌گیر و فونت‌های نوشتاری خلاقانه به برجسته‌سازی تبلیغتان کمک می‌کند. در این تصاویر شما پنیر خامه‌ای را کنار یک وعده‌غذایی دیگر (مانند کوکو، تخم‌مرغ و…) می‌بینید. کاله در این کمپین سعی می‌کند نشان دهد که تمامی وعده‌های غذایی فقط با حضور پنیر خامه‌ای ویلی معنا و هویت می‌یابند. کمپانی هاینز (Heinz) در بیشتر کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، روسیه، فرانسه، آلمان، امارات متحده عربی، مصر، کانادا و… از برندهای پیشرو در زمینه تولید کچاپ است.

قبل از این شعار، خواستگاری کردن با حلقه نامزدی الماس میان مردم رایج نبود اما این کمپین توانست آن را به امری رایج تبدیل کند. بعد از راه اندازی این کمپین، چهارمین رمان یان فلمینگ در سال 1956 با عنوان ” A Diamond Is Forever” انتشار پیدا کرد که باعث شد شعار تبلیغاتی این شرکت بیشتر در فضای فرهنگی آن دوران تثبیت شود. شرکت د بیرز در کنار این شعار، تبلیغات خود را بسیار ساده و با تکیه بر رنگ های سیاه و سفید به مردم ارائه می کرد. این شیوه تبلیغاتی سعی داشت به مخاطبان بفهماند استفاده از جواهرات با طرح های مختلف به زمان یا دوره خاصی محدود نمی شود. کمپین تبلیغاتی یک راه عالی برای جذب مشتری و افزایش فروش به حساب میاد. به همین دلیل در این مطلب انواع کمپین، ویژگی‌های یک کمپین خوب و ۷ نمونه از انواع کمپین تبلیغاتی که باعث افزایش فروش محصولات برند شده رو بیان کردیم.

مدتی پیش یکی از رفیق‌های پسر عموم بهم زنگ زد و گفت تازه یک شرکت تأسیس کردم و دنبال یک کمپین تبلیغاتی خوب هستم. چند روز قبل درباره کمپین‌های تبلیغاتی تحقیق کردم و چندین کمپین تبلیغاتی مختلف دیدم. حتی تیمی را برای تبلیغ کردن استخدام کردم؛ ولی هرکدام روشی را برای تبلیغات می‌گویند. می‌خواهم بهترین کمپین تبلیغاتی برتر دنیا را بشناسم و آن را به کار ببرم. اصلاً دوست ندارم که چند کمپین تبلیغاتی انجام دهم و هزینه زیادی برای آن‌ها انجام بدهم.

این یکی از بهترین شیوه های انتقال غیرمستقیم پیام در تاریخ تبلیغات به حساب می آید. در حقیقت نمی دانم که کمپین های تبلیغاتی این مقاله تا چه حد در زمینه خلق سود حاصل از تبلیغات موفق عمل کرده اند. همچنین من از اهداف و بسیاری از استراتژی های این برندها نیز مطلع نیستم. یکی دیگر از راه‌هایی که به شناسایی بیشتر مخاطب هدف کمک می‌کند، شناسایی رسانه دلخواه مخاطب هدف‌ است. برای مثال شما یک شرکت B2C با محصولات سرگرمی برای زنان ۲۱ تا ۳۵ هستید.

این ویدئو به ده‌ها زبان دنیا ترجمه شد و بسیاری از مردم در سراسر دنیا آن را دیدند. باید بدانید که همه مخاطبان به تبلیغات هوشمندانه مرتبط با مشکلات جهانی واکنش نشان می‌دهند. همان‌طور که متوجه شدید توجه و تمرکز درست و اصولی به نیازهای مخاطب و پاسخگویی سریع وآسان به نیازها، نکته کلیدی تبدیل اسنپ به یک سوپر اَپ موفق در ایران است. همچنین به عنوان یک امتیاز، تبلیغات رسانه های چاپی برخلاف تصور مردم مبنی بر کسل کننده بودن، می توانند از نظر ماهیت بسیار خلاقانه باشند. با بررسی و استفاده از ابزارهای تحلیل عملکرد، می‌تونی میزان موفقیت تبلیغاتت رو بسنجی.

شرکت خودروسازی مینی برندی شناخته شده در زمینه تولید اتومبیل های کوچک در بریتانیاست. برند Bmw در سال 2000 تمام سهام مینی را خرید و از آن زمان این برند محبوب به عنوان زیرشاخه غول آلمانی فعالیت می کند. تبلیغی که در اینجا از آن صحبت می کنم، شباهت بسیاری به کمپین موفق فولکس واگن در دهه 60 میلادی دارد. تقریباً به همان شکلی که روز “سنت پاتریک” الهام‌بخش سفرهای بهاری است، ایرلند نیز روی میراث هالووین خود سرمایه‌گذاری کرده است تا در پاییز امسال بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب کند. کمپین «خانه هالووین» توریسم ایرلند که در 12 بازار بین المللی مستقر شده است، وحشتناک‌ترین روز سال را به‌عنوان دلیل اصلی برنامه‌ریزی سفر به این کشور هدف قرار داده است. چند بار کلمه SWOT به گوش‌تان خورده است؟ در واقع در حین چیدن استراتژی بازاریابی کمپین می‌توان از این تجزیه و تحلیل برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های بازار استفاده کرد.

در واقع این پیام که تنها یک عدد است، به قدری محرک است که تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان باقی می ماند. برای این که ریباک بتواند این پیام را منتقل کند، از داستان یک زن دونده ماراتن صحبت می کند. این برند در پایان ویدیو خود، لینکی از محاسبه روزهای باقی مانده عمر هر کس را گذاشته است که به شما کمک می کند تا روزهای باقی مانده برای انجام حرکات ورزشی را محاسبه کنید. این برند با این کار تلاش کرده است تا با استفاده از یک شیوه جذاب، مخاطبین زیادی را به سمت وبسایت خود سوق دهد. این فرایند می تواند منجر به وبگردی در وبسایت این شرکت و در نهایت خرید شود.

با عضویت در خبرنامه‌ی وبلاگ ما، جدیدترین مقالات حوزه‌ی تجربه‌ مشتری، منابع انسانی، بازاریابی و توسعه کسب و کار را در ایمیل‌تان دریافت کنید. از پرسشنامه تست تبلیغ استفاده کنید و پیش از اجرای کمپین موفق شدن یا نشدن کمپین خود را تست کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن‌تر هزینه خود را مدیریت کرده و روی کمپینی شرط ببندید که نهایتا منجر به پیروزی می‌شود. از استفاده بیش از حد از اصطلاحات فنی یا زبان خاص صنعتتان خودداری و در عوض، روی آسان‌سازی پیام خود برای درک بهتر و جذابیت بیشتر برای مخاطبان هدف تمرکز کنید. بعد از چند روز که تصاویر این افراد حسابی در فضای مجازی سروصدا و فکر همه را به خودش مشغول کرد، برند میسویک ناگهان ویدئو‌های تبلیغاتی کمپین «حتی اگر نزدیکش شوی!

شرکت اسنیکرز به این نتیجه رسید که افزایش شهرت باعث رشد و افزایش فروش می‌شود. این کمپین چنان طنین‌انداز شد که مردم نوشابه می‌خریدند تا فقط به عزیزانشان نشان دهند که به فکر و دلتنگ آن‌ها هستند! دعوت مردم برای اشتراک‌گذاری (یا انجام هر کاری مطابق با هدف کمپین تبلیغاتی شما!) بسیار مهم است. استارباکس با رویکردی نوآورانه، تجربه خرید قهوه را به یک بازی هیجان‌انگیز تبدیل کرده است. در این کمپین تبلیغاتی خلاقانه، با استفاده از تکنیک گیمیفیکیشن، مشتریان به جمع‌آوری ستاره‌ها تشویق می‌شوند.

کمپین «مهربانی، بزرگ‌ترین هدیه» (Kindness; the Greatest Gift) سعی کرد روی مفهوم ساده و در عین حال فراموش‌شده مهربانی تمرکز کند و تأثیرات شگرفش را نمایش دهد. اینفلوئنسرها وقتی پای مخاطب‌های خاص وسطه، می‌تونن به شدت تأثیرگذار باشن. شاید تعداد دنبال‌کننده‌هاشون به اندازه سلبریتی‌ها نباشه، ولی ارتباط نزدیک‌تر و قوی‌تری با مخاطبشون دارن. کاربران احساس می کنند مجبورند روی استوری شما کلیک کنند و ببینند چه چیزی وجود دارد تا چیزی را از دست ندهند. از آنجایی که استوری‌ها پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، لازم نیست نگران حذف پست پس از اتمام فروش باشید. ایران‌ادز یک مجموعه‌ی خصوصی، مستقل و با رویکردی حمایتی است؛ توسط یک شورای مدیریتی رهبری می‌شود، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهی ثبت دارد و به هیچ سازمان، شرکت، ارگان و نهادی وابسته نیست.

در دیجیتال مارکتینگ نیز این موضوع کاملاً صدق می‌کند و در فضاهای آنلاین نیز باید با استفاده از تبلیغات به برندسازی بپردازید. نام های بزرگ از برندهای مختلف نظیر کوکا کولا، نایکی و … که امروز می‌شناسیم، از طریق همین تبلیغات به معروفیت رسیده اند و در سراسر جهان شناخته شده هستند. همه ما، ممکن است تبلیغاتی را در تلویزیون، مجلات و یا فضای آنلاین دیده باشیم که به نظرمان متفاوت برسد و تاثیر خاصی را بر روی ما بگذارد. این سبک تبلیغات به گونه ‌ای طراحی می شوند که تا مدت‌ها نام تبلیغات دهنده، در ذهن مخاطب باقی می ماند. پس یک تبلیغ حرفه ای، باید هدف مناسب و داستان خوبی را دنبال کندو تاثیر بسزایی بر روی مخاطب بگذارد. اگر تبلیغات به درستی صورت پذیرد، می تواند در زمانی کوتاه، مخاطبان و مشتریان زیادی را به سمت برند سوق دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری