بررسی نقاط قوت و ضعف چانگان و خرید بهترین لوازم یدکی چانگان

مزایا و معایب چانگان CS35 شناخت معایب چانگان CS35 و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات

توسط مدیر سایت در 11 آذر 1402

مزایا و معایب چانگان CS35

شناخت معایب چانگان CS35 و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب چانگان سی اس 35 را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

قدرت ضعیف موتور سی اس 35

با نگاهی اجمالی به اکثر خودروهای چینی موجود در بازار این کشور به راحتی می توان به این نتیجه رسید که سازندگان چینی علاقه چندانی به تولید موتورهای پرقدرت ندارند و اغلب ترجیح می دهند موتورهای کم حجم و کم مصرف را روی محصولات خود نصب کنند. و خودروهای خود را کم مصرف و کم هزینه نشان دهند.

در حالی که متأسفانه در اغلب موارد شاهد این هستیم که خودروهای چینی مصرف بالایی دارند و عمر مفید قطعات آنها بسیار کوتاه است. برای این کراس اوور کوچک، چانگان یک موتور 1. 6 لیتری با قدرت 123 اسب بخار (مدل مونتاژی 113 اسب بخار) طراحی کرده است که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون، 14. 5 ثانیه طول می کشد.

که چابکی و قدرت آن برای خودرویی در این بازه قیمتی کمی ضعیف به نظر می رسد. البته ناگفته نماند که وزن 1300 کیلوگرمی CS35 نقش بسزایی در کاهش چابکی و قدرت این خودرو دارد.

  • استفاده از متریال نا مرغوب در کابین

شرکت های چینی با وجود سابقه طولانی در تولید و عرضه خودروهای سبک و سنگین، متاسفانه مانند خودروسازان داخلی کشورمان از مواد مرغوب در ساخت خودروهای خود استفاده نمی کنند و اغلب ترجیح می دهند فضای داخلی کابین را با ارزان ترین مواد ممکن بسازند.

متأسفانه CS35 نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگرچه طراحی داخلی نسبتاً خوبی دارد، اما مواد استفاده شده در ساخت داخل آن از پلاستیک خشک و ارزان قیمت است که به گفته برخی خریداران بوی نامطبوعی دارد و تا چند ماه بعد از خرید هم باقی می ماند.

برای مدل های با گیربکس اتوماتیک چانگان CS35 نیز از رویه فرمان و صندلی ها از چرم مصنوعی استفاده می کند که چندان قابل اعتماد نیست و کیفیت مطلوبی ندارد.

  • فضای کم در صندوق عقب

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که پس از خرید چانگان CS35 باید با آن کنار بیایید فضای بار بسیار محدودی است که برای این خودرو در نظر گرفته‌اند.

چانگان CS35 فضای سرنشینان تقریبا مناسبی داشته و به‌راحتی می‌تواند چهار نفر بزرگسال را در خود جای دهد؛ اما متأسفانه حجم بسیار کمی برای صندوق (در حدود ۳۸۴ لیتر) این کراس اوور در نظر گرفته‌اند، که مطمئنا دیدن آن برایتان یادآور فضای بار هاچبک‌های کوچکی همچون MVM 315 خواهد بود.

  • خدمات پس از فروش ضعیف

خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین نکاتی است که به هنگام خرید خودرو باید مدنظر قرار گیرد. با وجود آن‌که سایپا به‌عنوان یکی از قطب‌های بازار خودرو کشور، عاملیت مونتاژ و توزیع محصولات چانگان را برعهده دارد، اما در حوزه خدمات پس از فروش بسیار ضعیف عمل کرده و به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست.

قطعات یدکی چانگان CS35 در بازار کمیاب و بعضا نایاب بوده و در مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش، به احتمال فراوان آزرده‌خاطر و شاید حتی سرخورده شوید.

نقاط قوت چانگان CS35

از جمله مزایا و نقاط قوت چانگان سی اس ۳۵ می‌توان به مواردی همچون طراحی ظاهری قابل قبول، طراحی مطلوب کابین، مصرف سوخت مناسب و البته استایل بدنه کراس اوور اشاره کرد. از طرف دیگر عملکرد فنی نه چندان مطلوب و گنجایش اندک صندوق عقب در زمره نقاط منفی این خودرو در نظر گرفته می‌شوند.

موارد زیر از نقاط قوت چانگان CS35 می باشند:

  1. مصرف سوخت نسبتا خوب
  2. هندلینگ نسبتا مناسب
  3. کابین جادار
  4. کیفیت مناسب رنگ بدنه
  • بررسی چانگان CS35 از لحاظ ایمنی

از جمله مزایا و نقاط قوت چانگان سی اس ۳۵ می‌توان به مواردی همچون طراحی ظاهری قابل قبول، طراحی مطلوب کابین، مصرف سوخت مناسب و البته استایل بدنه کراس اوور اشاره کرد. از طرف دیگر عملکرد فنی نه چندان مطلوب و گنجایش اندک صندوق عقب در زمره نقاط منفی این خودرو در نظر گرفته می‌شوند.

موارد زیر از نقاط قوت چانگان CS35 می باشند:

  1. مصرف سوخت نسبتا خوب
  2. هندلینگ نسبتا مناسب
  3. کابین جادار
  4. کیفیت مناسب رنگ بدنه

    بررسی چانگان CS35 از لحاظ ایمنی

مدل اتوماتیک چانگان CS۳۵ را به چهار کیسه‌ی هوا، شامل دو کیسه‌ی هوا برای سرنشین‌های جلو و دو کیسه‌ی هوای جانبی مجهز کرده است؛ اما مدل دستی این خودرو را تنها با دو کیسه‌ی هوای جلو عرضه می‌شود.

از جمله قابلیت‌های ایمنی دیگر سی‌اس ۳۵ می‌توان به مواردی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، سیستم ضد سرقت و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

مدل دستی خودروی چانگان CS۳۵ توسط مؤسسه‌ی C-NCAP چین مورد آزمایش قرار گرفت و این خودرو در مجموع موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره در تست‌های تصادف شد که با توجه به رده‌ی قیمتی خودرو می‌توان عملکرد آن را در این بخش خوب توصیف کرد.

شما کاربران محترم میتوانید برای دسترسی بیشتر به قطعات یدکی چانگان به خرید لوازم یدکی ارزان چانگان مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن