بالش بادی Chronicles

برخی از این تجزیه و تحلیلها منجر به ادعاهای بحثبرانگیزی مبنی بر اینکه وی با دوزهای زیاد از درمانهایی مبتنی بر

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

برخی از این تجزیه و تحلیلها منجر به ادعاهای بحثبرانگیزی مبنی بر اینکه وی با دوزهای زیاد از درمانهایی مبتنی بر سرب (که تحت تجویزِ پزشک بوده) و بهطور تصادفی، مرگ وی بر اثر سم بودهاست. در آغاز عصر روشنگری اروپا، مردم، مقدار زیاد و باورنکردنی زمان و پول برای تختخواب صرف میکردند. کاسپار علاوه بر مذاکره در مورد قیمتهای بالاتر برای آثاری که بتهوون اخیراً ساخته بود، فروش برخی از آهنگهای منتشر نشدهٔ قبلی وی را نیز آغاز کرد و بتهوون را (بر خلاف میلش) تشویق کرد که نسخههایی از آثار محبوب خود را برای سایر سازهای ترکیبی تنظیم کند. معرفی کرد (یکی از دختران فان برونینگ در نهایت با وگلر ازدواج کرد). تختخواب، بِستَر یا بالین یکی از اسباب بزرگ در جایی از خانه است که برای خواب و بهعنوان جای اصلی استراحت از آن استفاده میشود. در بسیاری از فرهنگها، تختخواب را مهمترین وسیلهٔ خانه میدانند. همین مسئله باعث شد که هایدن به این باور برسد که «پیانو تریو، اپوس ۱» برای درکِ مخاطبان (در آن زمان)، بسیار دشوار است.

برخی از قطعات مهمِ دورهٔ اول عبارتند از: سمفونی شماره ۱ و شماره ۲، مجموعهٔ «شش کوارتت زهی، اپوس ۱۸»، دو کنسرتو پیانو شماره یک و شماره دو، چندین سونات پیانو از جمله سونات پیانو شماره ۸، که معروفترین است. برای آهنگسازی مورد حمایت قرار گرفت، که نتیجهٔ آن ساخت سه «تریو پیانو اپوس ۱» در سال ۱۷۹۵ شد (که اولین کارهایی بودند که او با اپوس نامگذاریشان کرد). ساختار این تختها به گونهای بود که بتوان آنها را برچید و برپا کرد. احتمالا چونکه فرد، ناچار بود مقدار زیادی پارچههای بسیار گرانقیمت برای داشتن چنین تختخوابی استفاده کند. آتل باید به قدر کفایت بلند باشد که نهتنها عضو شکسته، بلکه مفاصلی را که در بالا و پایینِ شکستگی قرار دارند نیز بیحرکت کند. در انجیل نیز نمونههای بسیاری از افرادی آمده که در شب و در خواب کشته شدهاند. گفته میشود بتهوون در سال ۱۷۸۷، هنگامی که فقط ۱۶ سال داشت، طی سفری کوتاه به وین، برای اولین بار با موتسارت ملاقات میکند، اما چنین بهنظر میرسد که موتسارت توجهی به وی نمیکند. با اینحال بیشتر گونهها و مدلها در سراسر جهان از نظر ظاهری بهطور قابل توجهی نزدیک بههم هستند. اندازه تختخواب در سراسر جهان بهطور قابل توجهی گوناگون است، زیرا بیشتر کشورها دارای استانداردها و اصطلاحات خاص خود هستند.

بتهوون طی سالهای بعدی، به احساسات گستردهٔ افکار عمومی در وین، مبنی بر اینکه او جانشین موتسارت است، با مطالعه روی کارهای آن استاد و نوشتن آثار با طعم کاملاً مشخصِ موتسارتی، به این تشویقها پاسخ مثبت داد. او سپس درخواست تجدیدنظر داد و سرپرستی مجدد را بهدستآورد. در بیمارستان برای بیحرکت نمودن اغلب از روش گچگیری یا جراحی و تثبیت قطعات شکسته استخوان با گذاشتن فیکساتور (پلاتین) استفاده میکنند ولی در موارد فوریتهای پزشکی میتوان با قراردادن دو جسم ثابت مانند دوقطعه چوب یا لوازم مشابه در اطراف بافت آسیب دیده و پیچیدن باند یا پارچه به دور آن اینکار را انجام داد. با توجه به اینکه در مواردی مانند شکستگی استخوان، دررفتگی یا ضرب دیدگی، حرکت عضو آسیب دیده موجب افزایش احتمالی آسیبها میگردد بیحرکت نمودن آن ضروری است. نخستین نشانه وجود چیزی مانند تشک به دوران پارینهسنگی و ۷۷ هزار سال پیش در غارهای در جنوب آفریقا بازمیگردد. اما از سال ۱۸۶۰ (میلادی) که مردم به وجود میکروبها پی بردند قابهای چوبی تختها (که میتوانست جای زندگی حشراتی مانند شپش، کنه، یا ساس باشد) جای خود را به قابهای فلزی دادند.

به این ترتیب ثروتمندان و پادشاهان میتوانستند در هنگام سفرهای داخل یا خارج از کشور، تختخواب خود را همراه خود ببرند. پادشاهان و شاهزادگان نیز به او خیلی احترام میگذاشتند و او مغرورانه، این احترامات را میپذیرفت. بیماری و مرگ برادرش کاسپار در اثر بیماری سل نیز ممکن است در این دورهٔ کمکاری، نقش داشته باشد. بتهوون پس از مکالمات پرشور با وی (حداقل ۱۵ نامهٔ عاشقانه)، سرانجام به این نتیجه رسید که یوزفینه نمیتواند وی را دوست داشته باشد. حتی با وجود خطر آشکار چافو، چاقوی فلزی، برخی بالای تخت نوزاد آویزان میکردند؛ زیرا فکر میکردند که فلز و آهن جلوی حمله نیروهای فراطبیعی را میگیرد. واژه «تخت» و فعل «بر تخت نشستن» از همین فرهنگ فرمانروایی پادشاه، از روی تختخواب میآید. از آنجایی که نوزادانِ آن دوره بهطور سنتی ظرف ۲۴ ساعت از تولدشان غسل تعمید میشدند، چنین بر میآید که خانوادهٔ بتهوون و معلمشان یوهان آلبرشتسنبرگر، روز تولد او را در ۱۶ دسامبر جشن گرفتهاند. بتهوون یکی از این افراد بود که دو کانتات (وو ۸۷، وو ۸۸) برای امپراتور ساخت که هرگز در آن زمان اجرا نشدند و تا دههٔ ۱۸۸۰، از بین رفتند. تا سال ۱۷۹۳، وی بهعنوان بداههنواز در تالارهای تازه تأسیسشده توسط اشراف نوازندگی میکرد و اغلب آثار یوهان سباستیان باخ، شامل پرلودها و فوگهای کلاویه خوشآهنگ را اجرا میکرد. This c ontent h as been cre ated wi᠎th the he​lp of G᠎SA Content᠎ Generat or DE MO !

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بالش بادی کوهنوردی لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن