مزایای اقامت در یکی از بهترین کشوهای آسیا

مالزی یک کشور جنوب شرقی آسیا است که به دلیل سواحل ، جنگلهای بارانی گرمسیری و فرهنگ رنگارنگ شناخته می شود و تأث

توسط ATROTICNEWS در 25 تیر 1399
مالزی یک کشور جنوب شرقی آسیا است که به دلیل سواحل ، جنگلهای بارانی گرمسیری و فرهنگ رنگارنگ شناخته می شود و تأثیرات چینی ، هندی و اروپایی را با هم مخلوط کرده است. اگر به دنبال این هستید که زندگی شما را در سطح بین المللی به سر ببرید و به خارج از کشور به مالزی بروید ، خوشحال خواهید شد که می دانید که فرصت های زیادی برای اخذ اقامت قانونی در این کشور وجود دارد. توجه: در حال حاضر مالزی یک کشور تک تابعیت است. این بدان معناست که اگر به دنبال به دست آوردن گذرنامه دوم در کشور هستید ، باید شهروندی اولیه خود را رها کنید. خوشبختانه اقامت طولانی مدت و دائمی تقریباً تمام آزادی های شهروندی را بدون نیاز به از دست دادن گذرنامه به شما می دهد.

ویزای کوتاه مدت

کسانی که به دنبال گذراندن سه ماه یا کمتر در مالزی هستند می توانند این کار را با ویزای کوتاه مدت انجام دهند. شهروندان ایالات متحده در حال حاضر می توانند تا 90 روز بدون ویزا به مالزی مراجعه کنند. هر دوره بیش از 90 روز به تصویب دولت نیاز دارد. اگر از کشوری سفر می کنید که بدون ویزا اجازه ویزا دریافت نمی کند ، اما در هنگام ورود ویزای دریافت ویزا را دارد ، این امر را می توانید در فرودگاه مالزی دریافت کنید. شما فقط نیاز به داشتن گذرنامه معتبر ، بلیط برگشت و فرم IMM.55 تکمیل شده دارید. به طور کلی ، ساده ترین راه برای دریافت این ویزا برای تلاش های توریستی است ، اما با تأیید دولت ، ویزای اقامت کوتاه مدت نیز می تواند حق انجام برخی از امتیازات کاری موقت را اعطا کند .

گذرنامه اشتغال در مالزی

گذرنامه اشتغال در مالزی به افراد خارجی در نقشهای تجاری تأیید شده توانایی زندگی و کار در این کشور را تا مدت 60 ماه با قرارداد کاری اعطا می کند. این کار با همکاری کارفرمای مالزی شما درخواست می شود ، بنابراین یک قرارداد کاری و اثبات اشتغال لازم است. پس از دریافت ، گذرنامه فقط برای شرکتی كه در آن درخواست كرده اید معتبر است. تغییر شرکتها از شما درخواست می کند که برای یک پاس دیگر دوباره اقدام کنید و تا زمانی که مجوز جدید را دریافت نکردید قادر به کار نخواهید بود. ویزای همراه پس از دریافت گواهی اشتغال معتبر ، به شما این حق داده می شود که برای همسر ، فرزندان (زیر 18 سال) و والدین (بالای 60 سال) درخواست ویزای همراه یا گذرگاه ویزیت اجتماعی طولانی مدت کنید. شما همچنین می توانید درخواست مجوز بازدید اجتماعی کنید ، که به شما اجازه می دهد یک خانه دار خارجی یا یک جفت طلا را به مالزی بیاورید (بین 21 تا 45 سالگی تا 12 ماه). این ویزا فقط تا زمانی معتبر است که ویزای دارنده گذرنامه اشتغال معتبر باشد.

مدارک مورد نیاز

برای اخذ گذرنامه اشتغال در مالزی ، لازم است مدارک زیر را به اداره مهاجرت ارائه دهید: گذرنامه معتبر ، به علاوه فتوکپی عکس های اضافی به سبک گذرنامه نامه کارفرما ، تأیید استخدام جزییات ارائه شده توسط کارفرما برای نشان دادن اینکه شرکت در تنظیم مقررات و مقررات در قانون است

اقامت دائم

  برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اقامت مالزی به صفحه مشاوره شریف مراجعه کنید. از آنجایی که مالزی یک کشور با تابعیت مجرد است ، گرفتن گذرنامه نیز جذابیتی ندارد. با این حال ، اقامت دائم در این کشور یک گزینه عالی است ، تحکیم مالزی به عنوان مکانی دائم برای تماس با خانه بدون اینکه تابعیت زایمان خود را رها کنید. برای اخذ اقامت دائم ، مهاجران معمولاً باید تحت یک فرم قانونی مستندات (ویزای کار ، ویزای تجدید مدت طولانی و غیره) به طور مداوم برای حداقل 5 سال در کشور زندگی کنند. برای درخواست ، به یک فرم اقامت دائم کامل (IMM.4) ، گذرنامه ای که 5 سال زندگی در مالزی را شامل می شود ، عکس های مربوط به گذرنامه و حمایت مالی از یک شهروند مالزی یا دارنده اقامت دائم نیاز دارید.   فقط زندگی در کشور برای مدت معینی ، همیشه شما را برای اقامت دائم واجد شرایط نمی کند. به همین ترتیب ، روش های خاصی وجود دارد که بر اساس آنها می توانید اقامت دائم را حتی در زمان کمتری کسب کنید. دولت مالزی دسته های زیر را که در آن می توان اقامت دائم اعطا کرد ، لیست می کند:

افراد با نقدینگی بالا

باید یک حساب بانکی را در کشور باز کرده و حداقل 2 میلیون دلار سپرده گذاری کنید و آن را برای مدت 5 سال حفظ کنید. این به شما اقامت دائم فوراً اعطا می کند ، ویزای اقامت طولانی را به فرزندان و همسرتان می دهد و پس از 5 سال به آنها اقامت دائم می دهد.

کارشناسان / متخصصان

به دارندگان گذرنامه اشتغال بسیار ماهر و با تجربه ارائه می شود. حداقل پنج سال زندگی در کشور. به تأیید دولت ، حمایت مالی از دارنده شهروند / روابط عمومی و مراجع کارفرمایان احتیاج دارید.

همسران شهروندان مالزی

قبل از درخواست ، باید 5 سال با یک شهروند مالزی ازدواج کنید ، یک اسپانسر داشته باشید و مدت 5 سال ویزای طولانی مدت معتبر داشته باشید. کسانی که به اندازه کافی بالا در سیستم مبتنی بر نقطه امتیاز می گیرند. مالزی برای اقامت دائم سیستم مبتنی بر نقطه را ارائه می دهد ، که در آن متقاضیان باید حداقل از 65 از 120 ممکن حداقل 65 امتیاز کسب کنند و همچنین یک اسپانسر داشته باشند. دسته بندی های دریافت امتیاز شامل حقوق ، سن ، تجربه کار ، مهارت زبان ، سرمایه گذاری ، زمان زندگی در مالزی و غیره می باشد.

برنامه MM2H

این برنامه در اصل ویزای بازنشستگی و سرمایه گذاری برای اتباع خارجی است. برای کسانی که می توانند اثبات سرمایه یا درآمد قابل توجهی نشان دهند ، مهاجران می توانند ویزای ورود چند ساله را در مالزی دریافت کنند. این امر همچنین می تواند به خانواده شما گسترش یابد و با حداقل محدودیت سفر در داخل و خارج از کشور را امکان پذیر کنید. برای برنامه MM2H دو دسته وجود دارد که براساس سن متقاضی ذکر شده است: زیر 50 سال متقاضیان جوان تر از 50 سال باید نشان دهند که داراییهای نقدینگی آنها حداقل 135000 دلار است یا اینکه درآمد ماهیانه خارج از کشور را حداقل 10،000 دلار آمریکا تولید می کنند. برای حفظ اعتبار مجوز ، حداقل 40،000 دلار USD باید همیشه در حساب پیش بروید ، حضور داشته باشد. بالای 50 سال متقاضیان بزرگتر از 50 سال باید نشان دهند که داراییهای نقدینگی آنها حداقل 95000 دلار دلار است ، یا اینکه درآمد / مستمری ماهیانه حداقل 3000 دلار در خارج از کشور را تولید می کنند. همچنین یک حساب بانکی مالزی با سپرده حداقل 40،000 دلار باز می شود. سری هم به وب سایت رسمی اقامت کشور مالزی  بزنید. پس از گذشت یک سال ، ممکن است 13،000 دلار برای مصارف مصوب در کشور برداشت شود. حداقل مانده 27،000 دلار آمریکا باید همیشه در حساب نگه داشته شود. سپرده ثابت ممکن است برای متقاضیان تحت حقوق بازنشستگی ماهیانه 3000 دلار در خارج از کشور لغو شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن