سربازان میانمار از پیوستن به مقاومت اجتناب می کنند

[ad_1] بر اساس آمار مقاوم

توسط ATROTICNEWS در 19 آذر 1400
[ad_1]

بر اساس آمار مقاومت، حدود 2000 سرباز از ارتش که در حال حاضر بر میانمار حکومت می کند، گریخته اند. اگرچه 350000 سرباز باقی مانده است، فراریان می توانند تسلط حکومت نظامی بر کشور را تضعیف کنند.

Yey Int Thwe * از 25 جولای به عنوان روزی یاد می کند که "همه چیز تغییر کرد". این مرد 30 ساله بخشی از یک گروه حدود 10 سرباز بود که به زور وارد خانه‌های جنوب شرقی یانگون، پایتخت میانمار شدند. به عنوان اعضای ارتش برمه معروف به تاتمادو، آنها وظیفه دستگیری افراد مظنون به سازماندهی تظاهرات علیه کودتای نظامی 1 فوریه را داشتند. Yey Int Thwe مسلح و با دستبند، خود را رو در رو با پسر عمویش یافت.

"این یک شوک بود. دوران کودکی ام را با او گذراندم و ناگهان مجبور شدم با او بجنگم و دستگیرش کنم. برای چی؟ چون جرات داشت نظرش را بیان کند، «سرباز سابق به FRANCE 24 گفت.» آن لحظه بود که فهمیدم باید ارتش را ترک کنم.

عصر همان روز او به پادگان خود بازگشت و شروع به طراحی نقشه ای برای خروج کرد. اکنون، پنج ماه بعد، او در پناهگاهی در جنگلی نزدیک مرز میانمار و تایلند زندگی می کند.

"من برای محافظت از مردم به ارتش پیوستم"

به گفته دولت سایه میانمار، دولت وحدت ملی (NUG)، پس از کودتای فوریه به رهبری مین آنگ هلائینگ، 2000 سرباز از ارتش فرار کرده و به مخالفان پیوسته اند.

فیل رابرتسون، معاون بخش آسیایی دیده بان حقوق بشر، به فرانس 24 گفت: «تاتمادو هرگز به اندازه کنونی در میانمار منفور نبوده است. هر ساله اعضای ارتش به دلیل نارضایتی از شرایط زندگی و کار منصرف می شوند. اما این بار یک بحران اخلاقی اضافی وجود دارد: سربازان دیگر نمی خواهند از حکومت نظامی حمایت کنند.

انگیزه بسیاری از فراریان این است که از تبدیل سلاح های خود علیه مردم میانمار خودداری می کنند، زیرا این کشور به جنگ داخلی روی می آورد. بر اساس گزارش AAPP محلی، از فوریه، 1300 غیرنظامی توسط نیروهای امنیتی برمه کشته شده اند. کمیسر سازمان ملل متحد شواهدی مبنی بر "نقض هایی که می تواند به جنایت علیه بشریت یا جنایات جنگی" توسط ارتش تبدیل شود، پیدا کرد.

«در سال 2015، مطمئن شدم که اتاق‌های رای‌گیری برای انتخاباتی که به آنگ سان سوچی امکان انتخاب دموکراتیک را می‌داد، امن هستند. در سال 2021، ارتش به مدافعان خود شلیک کرد. کائونگ هته آنگ * به FRANCE 24 گفت: "من نمی توانم کشتار مردم را توسط ارتش تحمل کنم." او افزود: "من برای محافظت از مردم میانمار و نه برای جنگ با آنها به ارتش پیوستم."

در سن 29 سالگی پس از گذراندن نه سال به عنوان گروهبان، او نیز Tatmadaw را ترک کرد و به جنبش نافرمانی مدنی پیوست. این به معنای پذیرش ریسک بزرگ بود. او گفت: "سربازان حق ندارند پست خود را ترک کنند، این یک شغل مادام العمر است." "ترک خدمت مجازات حبس یا بدتر از آن دارد. پس از آن خطر انتقام از عزیزان ما وجود دارد."

"تنها راه برای پایان دادن به این موضوع با زور است."

خروج او از ارتش مملو از خطر بود. در 6 می، این سرباز جوان از پایگاه نظامی خود فرار کرد، اما نه برای مدت طولانی. تنها ساعاتی بعد در حین موتور سواری مجروح شد و اسیر شد. حکم او سه ماه زندان نظامی است. در ماه اوت، حکومت نظامی به او فرصتی دوباره داد و به او شغل نظامی قدیمی خود را پیشنهاد داد، اما او دوباره فرار کرد.

این بار سربازان خلق، سازمانی متشکل از سربازان سابق که اکنون به فراریان آینده کمک می کنند تا تدارکات فرار خود را انجام دهند، به او کمک کرد. کائونگ هت آنگ گفت: به محض اینکه از زندان خارج شدم، از طریق رسانه های اجتماعی با آنها تماس گرفتم. چند هفته بعد به من کمک کردند که فرار کنم.

سخنگوی این گروه به FRANCE 24 گفت: "همه چیز در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد. سربازان یا بستگان آنها با ما تماس می گیرند." به محض بررسی اطلاعات آنها، بلیط اتوبوس دریافت می کنیم تا آنها را به مناطق آزاد ببریم. مناطق آزاد مناطق نزدیک به مرز هستند که نه توسط حکومت نظامی بلکه توسط گروه های قومی مسلح کنترل می شوند. پس از رسیدن فراریان، سربازان مردمی به آنها کمک می کنند تا سرپناهی پیدا کنند و سایر مایحتاج اولیه را تامین کنند.

کائونگ هته آنگ در حالی که با FRANCE 24 صحبت می کرد، با وجود سیل باران در پناهگاه موقتش، لبخند می زد، گفت: "از آزادی بسیار خوشحالم." او اکنون با استفاده از مهارت ها و دانشی که در ارتش آموخته است به مقاومت کمک می کند. «من برای تاتمادو اسلحه ساختم و امروز برای مبارزه با آنها اسلحه درست می کنم. همچنین به جوانانی که به تازگی به پلیس پیوسته‌اند، نحوه استفاده از آنها را آموزش می‌دهم.»

وی افزود: «تنها راه برای پایان دادن به این امر با زور است.

توسعه ارتباطات

ارائه کمک های عملی تنها هدف سربازان خلق نیست - این سازمان همچنین سرمایه گذاری هنگفتی در کمپین های ارتباطی می کند تا کسانی را که هنوز در تاتمادو خدمت می کنند تشویق کند تا کشور را تغییر دهند.

هر یکشنبه دقیقاً ساعت 10 صبح، این گروه هر هفته کنفرانس‌های ویدئویی را در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌کند که موضوعات مختلف را پوشش می‌دهد، با سخنرانانی از جمله اعضای حکومت وحدت ملی، فعالان دموکراسی‌خواه و سربازان سابق که قبلاً ترک شده‌اند. این بحث‌ها تنها بخشی از تلاش‌های این گروه برای پر کردن پیام خود در شبکه‌های اجتماعی و حتی ارسال پیام‌های مستقیم به اعضای ارتش و نزدیکان آنها است.

فیل رابرتسون گفت: «این تبلیغات نقش مهمی ایفا می کند. "این نه تنها به کسانی که به فکر فرار هستند اطمینان می دهد، بلکه فشار را نیز افزایش می دهد و آنها را تشویق می کند که جهش کنند." همچنین از سوی حکومت وحدت ملی حمایت می شود که از ماه سپتامبر از نیروها خواسته است تا به مقاومت بپیوندند و وعده امنیت را برای فراریان داده است.

از طریق چنین پیام هایی بود که خواهر Yey Int Thwe در زمانی که نمی توانست با سازمان تماس بگیرد. «تاتمادو می‌داند که سربازان خلق وجود دارند. او گفت: «برای جلوگیری از تماس سربازان با اعضای سازمان، آنها تلفن های ما را از نزدیک زیر نظر دارند.

خواهرم به لطف یکی از جلسات آنلاین آنها متوجه شد که گروه وجود دارد. او به آنها پیام داد و سپس به من گفت که برای فرار به منطقه آزاد باید کجا بروم.

امروز او با ساختن خانه هایی در جنگل برای فراریان آینده به سازمان کمک می کند. او گفت: «من به برکت کمک‌های اهدایی به سربازان مردمی زندگی می‌کنم و روزهایم را با بریدن بامبو می‌گذرانم.

اگرچه او اکنون احساس امنیت می کند، Yey Int Thwe امیدوار است که خانواده اش بیایند و با او زندگی کنند. «در تمام مدتی که می دویدم از من می ترسیدند. حالا من هستم که از آنها می ترسم. می ترسم آنها عواقب تصمیم من را متحمل شوند."

سربازان بازنشسته به خدمت بازگشتند

بر اساس برآوردهای رسمی، درصد ترک خدمت در مقایسه با 350000 عضوی که هنوز تاتمادو را تشکیل می دهند، هنوز نسبتاً پایین است. با این حال، هر سربازی که ارتش را ترک می کند به عنوان یک پیروزی بر مقاومت جشن گرفته می شود.

«ترخیص ها هنوز به حد سرنگونی ارتش نرسیده اند. واکنش Tatmadaw خشم و انتقام است. ارتش یک راه را می شناسد و در واقع تنها یک راه را می شناسد - و آن استفاده از زور برای ایجاد راه است. فیل رابرتسون گفت، بنابراین آنها فقط چیزهایی را که همیشه می‌شناختند دوچندان می‌کنند، که از ارعاب و سوء استفاده بیشتری استفاده می‌کند تا سربازان را در خط نگه دارد. با این حال، هرگونه فرار از خدمت به افزایش آگاهی کمک می کند و فرارهای مستمر ممکن است رهبری نظامی را تهدید کند.»

یکی دیگر از نشانه های عدم مشارکت فزاینده، مشکلی است که تاتمادو در جذب اعضای جدید با آن مواجه است. سایت خبری مستقل Myanmar NOW گزارش داد که بسیاری از سربازان بازنشسته و افسران عالی رتبه به کار فراخوانده شده و تهدید شده اند که در صورت امتناع، حقوق بازنشستگی خود را به حالت تعلیق در خواهند آورد.

به گفته منبع خبری دیگر برمه، The Irrawady، ارتش برمه آموزش نظامی اجباری را برای فرزندان اعضای نظامی معرفی کرده است که عملاً نیروهای ذخیره ایجاد کرده و قوانین بشردوستانه بین المللی را در این روند نقض کرده است.

Yei Int Intue گفت: «خونتا باید بفهمد که حتی در صفوف خود، برخی دیگر از آن حمایت نمی کنند. «این باید قدرت را به مردم بازگرداند و ما باید اصلاحات نظامی بزرگی را آغاز کنیم. ارتش باید به هدف اصلی خود بازگردد: حفاظت از مردم.

* نام برخی از این مصاحبه شوندگان برای حفظ هویت آنها تغییر کرده است.

این مقاله توسط Joanna York از نسخه اصلی فرانسوی ترجمه شده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن