بررسی کارنامه ی کریستوفر نولان توسط هیوا مووی

اگر بخواهیم در دو دهه ی اخیر چندی از تاثیر گزارترین کارگردان های جهان را نام ببریم قطعا کریستوفر نولان در این

توسط ATROTICNEWS در 31 اردیبهشت 1399
اگر بخواهیم در دو دهه ی اخیر چندی از تاثیر گزارترین کارگردان های جهان را نام ببریم قطعا کریستوفر نولان در این لیست خواهد بود. کارگردانی بسیار خوش ذوق و ساختار شکن که اکثر مواقع به دنبال ایده های تازه و در عین حال عجیب رفته است و به بهترین شکل نیز این ایده ها را در دنیای سینما پیاده سازی کرده است.هیوا مووی امروز قصد دارد این کارگردان را زیر ذره بین خود قرار داده و آثار ساخته شده توسط وی را موشکافی کند.پس با هیوا مووی همراه باشید.

فیلمی از انتها به ابتدا!

از جمله ساختارشکنی های این کارگردان را شاید بتوان در اثر کمتر شناخته شده ی وی یعنی Memento ببینیم. فیلم از انتها شروع می شود و در شروع ماجرا به پایان می رسد! روند معکوس فیلم که قطعا شما را متعجب خواهد کرد. نه تنها ایده ی فیلم بسیار جذاب است بلکه این کارگردان خوش ذوق توانسته به بهترین شکل نیز این ایده را پیاده سازی کند و ما شاهد یک اثر خوش ساخت می باشیم.

در میان ستارگان

اثر دیگر علمی-تخیلی وی به نام میان ستاره ای یا Interstelar شناخته می شود نیز یکی دیگر از شاهکار های او به حساب می آید. مطرح کردن ایده های جذابی مانند بعد چهارم و یا سیاره هایی که یک ثانیه در آن ها چندین سال در زمین است من جمله مواردی است که هوش و ذوق سرشار این استاد سینما را نمایش همگان می گذارد. همچنین این فیلم نه تنها از نظر ایده و کاگردانی غنی است بلکه با بازیگری بی نظیر متیو مک کانهی و آهنگ سازی هانس زیمر به اوج زیبایی خود می رسد که قطعا می تواند نظر شما را جلب کند.

اثر جدید آقای کارگردان

همچنین به نظر می رسد فیلم جدید این کارگردان خوش ذوق قرار است در همین سال 2020 اکران شود. نام این فیلم Tenet است ور در 17 ژوئیه در آمریکا اکران خواهد شد. از جمله بازیگران معروف این اثر می توان به رابرت پتینسون اشاره کرد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن