با مصرف آب قلیایی سالم تر زندگی کن

اثرات مفید مصرف آب قلیایی در افزایش طول عمر .... آب قلیایی ، که به آن آب یونیزه قلیایی نیز می گویند ، آب تجاری

توسط ATROTICNEWS در 3 شهریور 1400

اثرات مفید مصرف آب قلیایی در افزایش طول عمر .... آب قلیایی ، که به آن آب یونیزه قلیایی نیز می گویند ، آب تجاری با PH بالا نامیده می شود .  PH معیاری برای تعادل اسید و باز آب است . به طور معمول ، پی هاش آب طبیعی بین 6.5 تا 8.5 متغیر است و توسط سیستم تعادل دی اکسید کربن ( که توسط ریه ها تنظیم می شود ) - بی کربنات ( که توسط کلیه ها تنظیم می شود ) کنترل می شود . در این مقاله به صورت علمی در مورد آب قلیایی و تاثیرات آن صحبت خواهیم کرد و شک و تردید را از این مواد نو پا بر طرف می کنیم که شما بتوانید راحت تر از این محصول استفاده کنید و از مزایای آن بهرمند شوید . خرید آب قلیایی لوکساب مطمئن ترین راه برای مصرف آب قلیایی سالم و استاندارد است.

افزایش مقدار دی اکسید کربن محلول باعث کاهش PH آب می شود و در نتیجه آب اسیدی ایجاد می شود. برعکس ، کاهش مقدار دی اکسید کربن باعث افزایش پی هاش  آب می شود. به این ترتیب آب قلیایی تولید می شود .

البته این بدین معنا نیست که شما می توانید به سادگی آب قلیایی در منزل تولید کنید برای تولید این محصول باید از دستگاه ها و تجهیزاتی استفاده کرد و محصول را تحت کنترل مکرر قرار داد به همین دلیل از تولید آب قلیایی در منزل توصیه می کنم دوری کنید چون ممکن است در مواردی محصول دیگری تولید کرده و برای سلامت شما و عزیزانتان مضر باشد .

مقدار PH آب این ظرفیت را دارد که آب خورنده نیز ایجاد کند ، مس و فلزات سربی سیستم لوله کشی را حل می کند ، که باعث افزایش غلظت فلزات در آب آشامیدنی شده و منجر به مشکلات سلامتی می شود . چون آب ماهیت اصلی خود را از دست داده است .

آب اسیدی با PH کمتر از 7 خورنده تر از آب قلیایی است. بنابراین ، تصفیه آب با مواد شیمیایی قلیایی برای افزایش پی هاش آن یکی از بهترین اقدامات برای کاهش تحریک آب محسوب می شود . و آبی که می نوشید آب عادی است که برای سلامت شما تاثیری ندارد ولی برای اینکه بتوانید از مصرف آب سود بیشتری ببرید بهتر است آب قلیایی مطمئن مصرف کنید .

تولید آب قلیایی

آب قلیایی را می توان با الکترولیز آب معمولی تولید کرد که اجزای اسیدی و قلیایی آب را جدا می کند. آب طبیعی جاری شده از سنگ ها نیز مواد معدنی را جمع آوری کرده و در طبیعت قلیایی می شود. به طور مشابه ، آب الکترولیز شده می تواند از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم که به شدت با هیدروژن اشباع شده اند ، تولید شود .

این نوع آب خاص به آب کاهش یافته قلیایی معروف است  که برای سلاممت شما بسیار توصیه می شود چون با همتای خود که آب طبیعی موجود در طبیعت است تفاوتی ندارد در واقع شما آب موجود در طبیعت را می نوشید .

فواید آب قلیایی برای سلامتی چیست؟

بسیاری از مطالعات علمی در آزمایشگاه های معروف  ادعا کرده اند که مصرف آب قلیایی اثرات مفیدی بر سلامتی دارد. به عنوان مثال ، تجویز خوراکی آب یونیزه قلیایی باعث کاهش سطح گلوکز ، کلسترول و تری گلیسیرید خون و بهبود عملکرد متابولیک با سرکوب تولید رادیکال های آزاد در موش های ناشی از اختلال متابولیک شده است. همچنین از سلولهای بتا پانکراس در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. همچنین ، آب قلیایی با تنظیم هموستاز کلسترول در موش های چاق ، به کاهش میزان افزایش وزن کمک می کند .

در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مرحله نهایی ، نشان داده شده است که آب قلیایی عوارض جانبی همودیالیز مانند تشکیل بیش از حد رادیکال آزاد را کاهش می دهد. در مورد سنگ های مثانه ، آب قلیایی دفع ملامین را تسریع می کند و از تجمع آن در مثانه جلوگیری می کند ، که شرایط پاتولوژیک مرتبط با سنگ های مثانه را بهبود می بخشد .

از آنجا که آب قلیایی بیشتر است ، ظرفیت طبیعی خنثی سازی اسیدها در معده ، افزایش اسید معده ، اسهال و غیره کمتر به چشم می خورد. این یک انتخاب خوب در درمان اختلالات دستگاه گوارش (معده ، روده) مانند است .

در مورد بیماریهای ریفلاکس حنجره و مری ، آب قلیایی اسید معده را خنثی می کند و باعث برگشت ناپذیر پپسین ، اندوپپتیداز مسئول بیماری رفلاکس می شود .

در مورد کم آبی ناشی از ورزش در بزرگسالان سالم ، آب قلیایی الکترولیز شده ویسکوزیته خون برشی بالا را کاهش می دهد ، ضریب تعیین خواص لزج خون.

جالب اینجاست که مصرف آب قلیایی نیز اثرات مفیدی در ارتقاء طول عمر نشان داده است .

 موش های تحت درمان با آب قلیایی میزان بقای بهتری را در مقایسه با همتایان خود که با آب معمولی مصرف می کردند ، نشان دادند .

علاوه بر مزایای بالقوه نوشیدن آب قلیایی برای سلامتی ، مشاهده شده است که حمام کردن مشکلات مربوط به پوست را نیز بهبود می بخشد. به عنوان مثال ، موش هایی که با  آب قلیایی حمام کرده اند در حفظ تعادل بین سایتوکاین های طرفدار و ضد التهابی ، آسیب های پوستی مرتبط با اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهند .

آیا مصرف آب قلیایی خطری دارد؟

با وجود مزایای زیاد مصرف آب قلیایی ، کنترل کیفیت مناسب برای حفظ PH در محدوده قابل قبول فیزیولوژیکی ضروری است. طبق دستورالعمل های کیفیت آب آشامیدنی سازمان بهداشت جهانی آب قالیایی با PH بیشتر از 9 باعث تحریک پوست و چشم در موش ها و خرگوش ها می شود .

در انسان ، آب با PH  بیشتر از 10 باعث تحریک پوست ، چشم و غشای مخاطی می شود. ممکن است باعث تحریک دستگاه گوارش در افراد حساس شود. علاوه بر این مشکلات ، تجزیه الکترودها در طی فرآیند الکترولیز همچنین می تواند نانو ذرات پلاتین بسیار واکنش پذیر تولید کند که می تواند اثرات سمی نیز داشته باشد .

به همین دلیل توصیه می کنم که برای حفظ سلامت خود از یک مارک خوب و مطمئن این آب را تهیه کنید .

آخرین مطالب