تقویت موتور ماشین - 12 روش برای بهتر شدن عملکرد خودرو

از مهمترین قطعاتی که در کیفیت صدای یک امپ بسیار مهم است وجود یک لامپ خلأ میباشد. ایران خودرو همواره مهمترین ش

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

از مهمترین قطعاتی که در کیفیت صدای یک امپ بسیار مهم است وجود یک لامپ خلأ میباشد. ایران خودرو همواره مهمترین شریک گروه پیاسای در خاورمیانه بوده اما به باور کارشناسان یکی از دلایل عدم موفقیت سرمایهگذاریهای مشترک ایرانخودرو، علاوهبر تیراژ تولید کم، درصد اندک ساخت داخل در قراردادهای پلتفرمهای خارجی تولید این شرکت است؛ بدین صورت که درصد داخلیسازی قطعات پلتفرمهای پژو در سالهای نخست تولید، بنابر قرارداد، در حدود ۳۰٪ بوده و رسیدن این پلتفرمها به ساخت داخل بالای ۹۰٪ گاهی بیش از ۱۵سال زمان برده که سبب عقبماندگی ایرانخودرو و قطعهسازان ایران از خودروسازی روز جهان و بالطبع عدم توانایی آنان در رقابت با خودروسازان خارجی شدهاست. ↑ «افتخار خودروسازان به تولید گیربکس دستی منسوخ شده در دنیا! انواع اتوبوس، مینیبوس و آمبولانس نیز در این سالها در این شرکت تولید میشد. انواع کامیون، اتوبوس، مینیبوس و آمبولانس نیز در این سالها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید میشد. در سال ۱۳۷۰ نیز تولید پیکان دوباره آغاز شد و شرکت ساپکو بنیان نهاده شد. ایران خودرو مازندران: شرکت ایران خودرو مازندران در سال ۱۳۸۹ با تولید شمار ۱۹۱۷ دستگاه سمند سریر فعالیت خود را آغاز کرد. بازدیدکنندگانی که به سمت شهر رانندگی میکنند یا ساکنانی که خودرو دارند باید خودرو خود را در پارکینگ خارج از شهر پارک کنند و سپس با پای پیاده یا قطار وارد شهر شوند. البته باید بگوییم که این روش، جز پر خرج ترین روش های پرقدرت کردن موتور خودرو محسوب می شود. این بدان دلیل است که هوای سرد متراکمتر از هوای گرم است، و این به معنی میزان بالاتر اکسیژن در هوا برای یک احتراق پر انرژیتر در داخل موتور است. یکی از روش های کم هزینه و پر کار ریمپ یا تعویض ECU خودرو است. برخی دیگر از رانندگان هم به دلیل کم شدن میزان بازدهی قدرت ماشین خود، برای تقویت موتور خودرو دست به کار می شوند. هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، در نتیجه قدرت بیشتری برای حرکت دادن آن نیاز است.اگر خودروی شما سنگین است نمی توانید انتظار داشته باشید که به محض فشردن پدال گاز، بتوانید با سرعت فزاینده ای شروع به حرکت نمایید.اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلی های قسمت عقب خودرو را نیز کاملا حذف می کنند تا خودروی آن ها سبک تر شود.تغییر رینگ های آهنی به آلومینیوم سبک، تغییر سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی سوراخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافه از صندوق عقب، تغییر جنس شیشه های اتومبیل و سایر موارد از این دست، از جمله روش هایی است که می توان وزن خودرو را کاهش داد. در این سال ایران خودرو به عنوان صادرکننده نمونه ایران، جایزه ملی صادرات را کسب کرد. روند دامپینگ مستمر ایران خودرو به عنوان بزرگترین شرکت سازنده و صادرکننده خودرو در ایران برای حفظ جایگاه ظاهری در صادرات حاصلی جز افزایش هزینههای سرمایهگذاری و در نتیجه افزایش قیمت و افت کیفیت بیشتر محصولات عرضه شده در بازار داخلی نداشته.

↑ «خودروسازان هزینههای تولید را منتشر کنند/ وزارت صنعت درپی اعتماد از دست رفته». وابستگی به خودرو و استفاده از آن برای رفت و آمد، برای جامعه پیامدها و هزینههای بسیاری دارد. که استفاده از قطعات و طراحیهای مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. عدد نویز: میزان نویز که در خروجی با سیگنال آمیخته میشود. ایرانخودرو قانوناً یک شرکت سهامی عام بوده و سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار تهران معامله میشود. بهطور غیرمستقیم و از طریق استفاده کارآمد و پایدار از منابع و رفت و آمد سریع تر کالا و انسان، هدف اصلی مدلها و طراحیهای شهری بدون خودرو بهبود کیفیت زندگی ساکنان و شهروندان یک شهر است. شهر بدون خودرو یا شهر عاری از خودرو، یک مرکز جمعیتی است که در آن رفت و آمد شهروندان در منطقه شهری عمدتاً با استفاده از حملونقل عمومی، پیادهروی یا دوچرخه سواری صورت میگیرد. قطعاتی که در مناطق کماهمیت مورد استفاده قرار میگیرند، از پارچهها روی یک قالب ساخته میشوند و اپوکسی یا به صورت الیاف یا «رنگ آمیزی» شدهاست. ایساکو شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی محصولات ایران خودرو است که در تاریخ ۱۳۵۶/۸/۱ در قالب شرکت سهامی خاص بنیان نهاده شد. البته می توان فنر فابریک خود خودرو را هم برید اما این کار باعث سواری خشک و آسیب به کابین می شود.برای تهیه فنر های ریس هم میتوانید به لوازم اسپرتی ها مراجعه کنید. کاربراتور موتور دایملر را مای باخ طراحی کرده بود. از جمله اهداف استراتژیک در برنامهٔ هفتساله، موضوع کیفیت خودروها و بهبود مستمر آن بود که در راستای آن، استاندارد ایزو ۹۰۰۰ و بهرهمندی از نظام تضمین کیفیت در نظر گرفته شدند و تا پایان سال ۱۳۷۷، بسیاری از واحدهای تولیدی گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ دارا بودند. ↑ «مافیای خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام؟ بهعلاوه استخدام اعضای خانواده، بستگان و دوستان نمایندگان مجلس، وزرا، مدیران دولتی، مسئولان قضایی و فرماندهان نظامی در شرکتهای تابعهٔ خودروسازان و پرداخت حقوقهای نجومی به آنان؛ دلیل اصلی نفوذ مافیای خودرو در دستگاههای مختلف، همچنین دلیل یکپنجم زیانهای خودروسازان تلقی شدهاست. برخی قطعهسازان ایرانی، در هنگام شدتگیری تورم با هدف فشار بر دولت جهت افزایشدادن قیمت فروش کارخانهای خودرو، برای مدتی از تأمین قطعاتی که در انحصار تولید یا واردات آنها بودهاست، خودداری کردهاند و بدین وسیله شمار خودروهای ناقص را در انبارهای خودروسازان افزایش دادهاند که این کاهش عرضه خودرو به بازار عملاً، باعث افزایش قیمتها در بازار خودرو شدهاست.

برای مثال، تقویتکنندهٔ صدا، سیگنال صدا را در محدودهٔ تا کمتر از ۲۰ کیلوهرتز تقویت میکند. به نحوی که بهجای سرمایهگذاری در طراحی و داخلیسازی خودروها، تنها محصولات شرکتهای خارجی را برای آنان به فروش رسانده و بدون انتقال درست فناوری، برندهای آنان را تقویت میکند. در CFRP تقویت فیبر کربنی است که قدرت را فراهم میکند. در آن زمان هنوز سمند امکان فروش جهانی را داشت. شرکتهای زیرمجموعه ایرانخودرو طی سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ با خرید سهام شرکت مادر خود موفق به ایجاد پدیده سهامداری چرخهای شدند، بهگونهای که مجموع میزان سهام تحت تملک تنها سه شرکت (نگار نصر سهم، سرمایهگذاری سمند و بازرگانی سپهر کیش ایرانیان که سهام دو تای نخست ۱۰۰٪ و سومی ۶۰٪ در اختیار ایرانخودرو است) از ۷٫۳۸٪ به ۲۴٫۴۶٪ افزایش یافت. که شما می توانید برای تقویت موتور خودرو، هر یک از این قطعات را ارتقا ببخشید. تقویتکنندهها را میتوان از چندین دیدگاه، مثلاً بر اساس محدودهٔ فرکانسی سیگنال ورودی، دستهبندی کرد. در ترافیک پرواز نیز میتوان از اطلاعات سامانهٔ ناوبری برای مسیریابی استفاده کرد. دومعادله مختلف که مدول الاستیسیته خالص مواد کامپوزیت را با استفاده از خواص الیاف کربن و ماتریکس پلیمری کنترل میکنند نیز میتواند به پلاستیک تقویت شده فیبر کربن اعمال شود. سامانهٔ ناوبری خودرو (انگلیسی: Automotive navigation system) بخشی از سامانهٔ کنترل خودرو یا یک سامانهٔ سومشخص است که با اضافه کردن آن به خودرو، مسیریابی و پیداکردن محل را برای خودرو امکانپذیر میسازد. خبرگزاری فارس در گزارشی در دیماه ۱۳۹۶ اعلام کرد که عملاً ۱۷٪ از سهام ایرانخودرو تحت اختیار شرکت صنایع تولیدی کروز، ۲۱٪ تحت کنترل دولت و نهادهای شبهدولتی، ۲۶٪ زیرمجموعههای خودش و تنها ۲۶٪ به سهامداران خرد تعلق دارد. بر اساس گزارشی در سال ۲۰۱۹، شرکتهای فرانسوی رنو و پژو، سود قابل توجهی از بازار ایران به دست آوردهاند و حضور نداشتن در ایران، به زیان این شرکتها و اقتصاد فرانسه است. شرکتهای بزرگ خودروسازی سایپا و ایران خودرو به لطف حمایتهای بیدریغ دولتهای پس از انقلاب از این شرکتها و تضییع حقوق مصرفکنندگان داخلی امکان ادامه حیات یافتهاند. رقابت در بازارهای جهانی نیازمند مقدمات و تواناییهایی است که تولیدکنندگان داخلی از آنها بیبهرهاند. از این مسئله با نام گروگانگیری خطتولید یاد میشود که ناشی از عدم شفافیت در صنعت خودروسازی ایران تلقی شدهاست. یک ابزار به نام تفنگ هلیکوپتر به منظور ایجاد سریع قطعات این کامپوزیت استفاده میشود. همینطور عدم استفاده از سیستم صوتی نیز میتواند سبب کاهش وزن خودرو شود. این بخاطر وزن شیشه است. این خودرو برخلاف پژو ۳۰۱ توسط ایرانخودرو بومیسازی نشد. در سال ۱۳۶۸ همزمان با تأکید دولت ایران بر تولید خودروهایی که کاربری همگانی داشته باشند، ایران خودرو سالنی را برای تولید اتوبوس در نظر گرفت که این سالن در دو شیفت، سالانه ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس میساخت. نزدیک به نیمی از سهم تولید خودرو سبک کشور در اختیار ایران خودرو قرار گرفت و این شرکت در سودآوری و اشتغالزایی در ایران بسیار موفق عمل کرد. ادامه یافتن تولید خودرو به همان شکل پیشین، باعث شد ایرادات فراوانی به این خودرو گرفته شود که به دلیل به روز شدن استانداردها در جهان بودهاست.

موتور ساخت دایملر کمکم از صورت تک سیلندر به نوع دو سیلندر V شکل مبدل گردید که مجهز نوربرت پرفورمنس به کاربراتور بود. خودروی دنا به شکل کامل توسط طراحان ایران خودرو طراحی شد و بر اساس اعلام این شرکت، مراحل طراحی و نمونهسازی دنا در کمتر از یک سال صورت پذیرفتهاست. در صورت استفاده از بنزین معمولی با اکتان پایین موتور شما در زمان کارکرد در حالت تمام گاز دچار پدیده ضربه زدن در سیلندر میشود. برای مثال، از پیشتقویتکنندهها پیش از سایر مراحل پردازش سیگنال استفاده میشود. این مشکل با استفاده از بنزین سوپر رخ نمی دهد. حتی کمترین کارکرد صادرات و سرمایهگذاری خارجی، که بهیادسپاری برند و نشان تجاری شرکت تولیدکننده خودرو در خاطر مردمان کشور هدف است، در بسیاری از بازارهای صادراتی ایران خودرو و سایپا وجود نداشتهاست؛ بهگونهای که خودروهای ایران خودرو و سایپا در بسیاری از کشورها با برندها و نشانهای تجاری دیگری عرضه میگردند. پژو ۵۰۸، از جمله خودروهایی که قرار بود پس از برجام توسط ایرانخودرو تولید شود و اهمیت ویژهای برای نوربرت پرفورمنس شرکت پژو داشت. ↑ «مورد عجیب کروز/ از سرنوشت نامعلوم دریافت ارز دولتی تا گروگانگیری خط تولید ایران خودرو/ حمیدرضا صمدی کیست؟ ↑ «مزایده خودروهای ناقص؛ شعبده بازی به سبک ایران خودرو». ۳- نفوذپذیری بین صفحات CFRP; CFRPهای معمولی مبتنی بر اپوکسی تقریباً بدون پلاستیسیته هستند و با فشار کمتر از ۰٫۵٪ به شکست میرسند. یک شب به سبب فراموشی ترویتیک در خاموش کردن آتش دیگ بخار، واگن طعمه آتشسوزی شده و از بین میرود. همانند دنا پلاس که با امکاناتی همانند فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک به بازار آمد. در توکیو برنامههایی در مقیاسی وسیع برای تبدیل بعضی از خیابانهای اصلی شلوغترین محلههای توکیو همانند گینزا، شینجوکو-کو، ایکهبوکورو و آساکوسا به مناطقی مختص عابران پیاده وجود داشتهاست. هر دو بر تغییر تعادل طراحی شبکه به نفع تحرک عابران پیاده و دوچرخه تمرکز دارند. تبدیل سوخت مایع به گاز تأثیر مهمی در این صنعت ایجاد کرد. البته باید این را مدنظر داشت که مرز معینی برای فناوری پیشرفته در صنعت خودرو وجود ندارد؛ از اینرو در برخی کتب مرجع دانشگاهی، سیستم جرقه الکترونیکی در زمرهٔ فناوریهای پیشرفته محسوب شده و در برخی کتب دیگر سیستم مدیریت سوخت و جرقه جزء فناوریهای پیشرفته محسوب نشدهاست. ↑ «پراید هر سال چند نفر را در جادهها میکُشد؟

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402