چهار: بررسی گذشته و حال و آینده از تب زرد از جهانی به محلی

دوست من و من گرفتن صبحانه یک روز قبل از سخنرانی ما. ما خوردن شیرینی که از جایی به او گفت:"شما می دانید چه خنده

توسط ATROTICNEWS در 3 خرداد 1399

دوست من و من گرفتن صبحانه یک روز قبل از سخنرانی ما. ما خوردن شیرینی که از جایی به او گفت:

"شما می دانید چه خنده دار است ؟ دوستان من همیشه سرگرم کننده را از من فقط برای آشنایی دختران آسیایی."

به عنوان یک آسیایی, زن آمریکایی, من در بر داشت این بازی جالب به شنیدن از من سفید دوست. او در ادامه به توصیف گذشته خود, دختر, و آنها فقط به نظر می رسید برای به اشتراک گذاشتن یک چیز: قومیت. من نمی تواند کمک کند اما فکر می کنم این تب زرد?

پس از نگاه کردن به موضوع چهار در بر داشت برخی از reasonings پشت چرا مردم ممکن است این آشنایی تنظیمات – و آنها هستند که تنها یکی از بسیاری از مظاهر کلیشه برگزار شد در مورد زنان آسیایی هر دو در محیط های دانشگاهی و در سراسر کشور است.

پس دقیقا چه تب زرد?

تب زرد تعریف شده است به عنوان یک موجود جنسی, طلسم, ریشه در racialized و کلیشه های جنسیتی اغلب برگزار می شود توسط مردان سفید پوست آسیایی و آمریکایی گفت: Kyeyoung پارک استادیار انسان شناسی و مطالعات آمریکایی.

"اگر ما در نظر برخی از این کلیشه ها در مورد زن و به خصوص زنان بلکه مردان, آنها اکثرا خجالتی و مطیع و دنباله" پارک گفت.

را زنان ما به طور کامل آگاه از این کلیشه. و به عنوان دانشجو در دانشگاه پر از بزرگسالان جوان نشست و تعامل با مردم از زمینه های مختلف آن به خصوص سخت به گرفتن اخطار از تب زرد به عنوان یک زمینه نفوذ در بسیاری از همسالان ما' دوستیابی عادات.

در صحبت Thu-hương Nguyễn-võ استادیار در گروه زبان های آسیایی & فرهنگ روایات از آسیایی شدن و شورش اغلب ایجاد شده توسط کسانی که به دنبال قدرت هستند و پایدار توسط کسانی که در قدرت.

با توجه به Nguyễn-võ در روزهای اولیه اکتشاف در قرن 15th اروپایی ها در حال حاضر شروع به استفاده از جنس استعارههای به منظور درک و عمل بر زمین آنها "کشف" در feminized و در نتیجه racialized شرایط. به این دلیل که زن هویت شد تا از نزدیک به تسلیم و ضعف استفاده از این ویژگی به این قاره اعطا کاشفان یک حس توانایی کنترل و استاد آن Nguyễn-võ گفت.

از طریق این آسیا شد تصور به عنوان یک سرزمین "دیگر" به "شرقی" – پویا که feminized و جنسی آسیایی زن گفت: حداقل ژو استاد جامعه شناسی و مطالعات آمریکایی.

این جنسیتی تخیل از قاره آسیا را حذف نمیکند مردان آسیا. Nguyễn-võ منابع کتاب "امپراتوری چرم: نژاد و جنسیت و تمایلات جنسی در استعمار مسابقه" توسط آن McClintock, با استناد به اکتشاف خود را از این جنسیتی و جنسی پویا در رابطه با اوایل استعمار. McClintock استدلال می کند که استعمار پایه و اساس است چرا و چگونه هر دو مردان و زنان در آسیا تبدیل feminized در اثر emasculating مردان آسیا. در آن پویا, آسیایی می شود بیماریهای موجود برای مردان است.

به طور مشابه, در آغاز استعمار فرانسه در ویتنام, فرانسوی, مقامات نوشتن گزارش در فرانسه در هندوچین خواهد دیدگاهها برای انحراف از نقش های جنسیتی که آنها تا به حال تلقی سنتی Nguyễn-võ گفت. زنان ویتنامی در شمال بودند بزرگتر و بلندتر و انجام تمام کار فیزیکی. ویتنامی مردان در شمال بودند کوچکتر و انجام کمی به هیچ کار فیزیکی Nguyễn-võ اضافه شده است.

"این جنس نقش واژگونی استدلال به عنوان نشانگر عدم تمدن" Nguyễn-võ گفت. "بود و برای بازگرداندن یک تمدن منظور ویتنام و حق اشتباهات از این سلسله مراتب جنسیتی. همیشه که (جامعه غربی) دیدن زنان آسیایی به عنوان تسلیم کوچک و ضعیف بلکه به عنوان تهدید از آنها بزرگتر و قوی تر و فعال تر در جامعه است."

(Aileen Nguyen/Daily Bruin)
(Aileen Nguyen/ویرایشگر گرافیکی)

فراتر از الگوهای تاریخی ما نیز دیدن این مخلوط نژاد و روابط بین فرهنگی در تاریخی, ادبیات, بیشتر, امکان غربی-ایجاد کلیشه آسیایی, docility.

ایتالیایی اپرا "Madama پروانه" می گوید داستان از یک آمریکایی G. I. که می افتد در عشق با یک زن ژاپنی در حالی که مستقر در ژاپن است. زن جان خودش که باید او را ترک کنید. به طور مشابه, موسیقی "خانم سایگون" در ویتنام و کمتر انتقادی تکرار "Madama پروانه است." اما این ویژگی همان نژادی و عاشقانه پویا با توجه به Nguyễn-võ.

"در این زمینه (از 'Madama پروانه' و 'Miss Saigon') بسیار شبیه هستند – آمریکا حضور نظامی و سرباز بودن نمایندگی که امپراتوری نظامی قدرت است که مشخص شده است به عنوان مردانه" Nguyễn-võ گفت. "رابطه بین یک شکل شبیه به آن و یک زن آسیایی است که در زمینه که در آن آسیا است که قرار است ذخیره شود توسط آمریکا امپراتوری نظامی گری."

این غربی نظامی ممکن است به نظر می رسد آغاز یک روند gendering و sexualizing آسیایی هویت هموار کردن راه برای تب زرد به عنوان ما آن را می دانم.

"(American نظامیگری امپریالیستی) با این نسخهها کار در همان فرهنگی منطق و تصور در مورد جنسیتی دیگر – که زن در حال سکس عروسک یا تسلیم" Nguyễn-võ گفت. "هنگامی که آنها را تسلیم آنها به این کلیشه از dragon lady."

یک مثال تاریخی از یک زن آسیایی که منحرف از کلیشه submissiveness است نمونه در مادام Nhu خواهر در قانون جمهوری ویتنام رئیس جمهور که یک دست سنگین در نقش حاکم است. وقتی پرسید که توسط مطبوعات آمریکا در سال 1963 در مورد یک راهب بودایی است که خود immolated به عنوان یک شکل از اعتراض او استدلال که او "کبابی" خود و که او را ارائه اضافی بنزین به مسلمانان اگر نیاز بود.

مطبوعات آمریکایی و عمومی به طور یکسان به زودی دوبله Nhu به عنوان یک "خانم اژدها." او صریح و unfearfully و نه مطابق غربی ایده در کونی, بندگی, زن, Nguyễn-võ گفت.

همانطور که ما از غربی با حضور در کشورهای آسیایی به تمرکز بر روی آسیایی, مهاجرت به کشورهای غربی بعد در تاریخ کلیشه های جنسیتی مربوط به مردان و زنان به نظر می رسد باقی مانده اند در بسیاری از اشکال.

در دوران صنعتی شدن, چینی, کارگران آورده بودند به ایالات متحده در قرن 18 به کار بر روی راه آهن سراسری. آنها بلافاصله قرار داده شده در یک موقعیت وابسته به گفته ژو.

بسیاری از چینی مهاجرت به ایالات متحده ساخته شده بود تا از کارگران مرد که کلیشه ای بودن و زنانه برای پوشیدن موی جودی ابوتی. تعداد کمی از زنان آورده بودند اما کسانی که بودند آمد و به عنوان بردگان و کارگران جنسی.

"این شروع به درک از زنان آسیایی به عنوان جنسی و مردان که فاقد خاصیت جنسی" ژو گفت. "مردان هرگز به عنوان یک درمان مطلوب بودن با مردانگی. حتی در اوایل رمان زنان بودند به عنوان های مختلف و عجیب و غریب."

آن را به عنوان معلوم آسیایی هویت زن بودن "متفاوت و عجیب و غریب" است که اساس و نیروی محرکه خود را درخواست تجدید نظر در زمینه تب زرد امروز. با توجه به پارک طبقه متوسط سفید زنان استاندارد زیبایی در جامعه غربی و در نتیجه نرمال. برعکس زنان در اقلیت هستند دیده می شود به عنوان های مختلف و انحرافی و از طریق این مطلوب است.

"وجود دارد تئوری میل: مردم تمایل به تمایل آنچه که آنها می توانند نیست که پس از آن طبیعی است که انسان کنجکاو در مورد دیگر انسان' زمینه های مختلف" پارک گفت. "زنان در اقلیت هستند به عنوان انحرافی اما در همان زمان آنها را جذب وسوسه زیرا مردم کنجکاو و علاقه مند شاید از لحاظ جنسی مورد دیگران است."

تب زرد به نظر می رسد ممکن است ریشه در میل به دانستن ناشناخته است. زن آسیایی, از طریق او قرار شگفتی و انحراف تساوی فتنه است. او از فکر به عنوان سنتی و تسلیم در راه است که طبقه متوسط سفید که از فکر به عنوان آزاد و مستقل است نه ژو گفت.

آسیایی, مردان ممکن است به همان اندازه در معرض تب زرد. در راه همان است که غربی امپریالیسم هدفمند و feminized آسیایی, زنان, بنابراین آن را به عنوان به خوبی.

در دیوید هنری هوانگ را بازی "M. Butterfly" او پیشنهاد کرد که تمام جنبه های آسیا شد feminized در این نظامی فتح از جمله مردان آسیا. با توجه به Nguyễn-võ مرد سفید که colonizes تصور آسیایی "دیگر" به عنوان یکی که قابل تعویض; مردان و زنان به ترتيب برابر با زنانگی با اشتباه یک مرد برای یک زن تبدیل شدن به بخشی از این فرهنگی پویا.

"به تدریس در سن جوان است که کسی شما را دوست دارد به دلیل یک 'پا' به شما می گوید که شما از طبیعت عجیب و غریب و غیر طبیعی" Tria چانگ نوشت: در HuffPost. "من درونی: به جذب من بود و به نوعی انحراف است. و بنابراین من یاد گرفتم که فکر می کنم از همه آسیایی ها کمتر مطلوب است."

در آمدن به شرایط با این کلیشه, آسیایی, زنان همچنین ممکن است تصور کنید جنسیتی دیگر در این مورد جنسیتی آسیایی نر – در راه همان است که غرب امپریالیستی نظامی گری در طول تاریخ است. مثلا از نظر رسانه های نمایندگی ما به ندرت مشاهده آسیایی نر بازیگران بازی رمانتیک آگهی پارک گفت.

متاسفانه غرب امپریالیستی و گزینش های آسیایی و آسیایی و آمریکایی هویت به عنوان یکی است که زنانه و مسخر به نظر می رسد بریزد پایین به مدرن روز.

به عنوان افسانه دگردیس از کتاب ها و نمایشنامه به فیلم ها و بر روی تقاضا تلویزیون را نشان می دهد بنابراین باید این قصه از شرق است.

به عنوان بحث شده در بالا, اسیایی, زنان ممکن است به تصویر کشیده شده در رسانه ها به عنوان دو مطیع جنسی شیء یا یک "خانم اژدها." به اشاره است که زنان آسیایی نیست و به مقدار کافی به طور کامل گوشت از همدلانه شخصیت.

یک مقاله از نگهبان جمع آوری آسیایی, بازیگران به بازشماری نژادپرستانه موانع آنها مواجه می شوند در هالیوود است. این مقاله مورد بحث مشکل خرابی آسیایی, شخصیت های یک زن, آسیایی, شخصیت که "واقعا تنها خوب بودن قشنگ" و زن شرح حال دنبال شدن توسط صفات مانند "ریزه اندام" "باریک" و "شکننده است."

ژاپنی آمریکایی کمدین و بازیگر مشت Okatsuka به یاد بودن به نام در به تصویر کشیدن نقش مثل یک دختر مدرسه ای ژاپنی – نقش که او احساس مناسب نیست او – و تحقیرآمیز روند در آزمون برای آن است.

"من تا به حال به جیغ های زیادی و صحبت بسیار بالا سخت تن به تن هم در ژاپنی. و با نفس بریده بریده" Okatsuka گفت: در این مقاله است.

(Shari Wei/Daily Bruin)
(شاری وی/Daily Bruin)

در حال حاضر روزمره زنان آسیایی در حال صحبت کردن در مورد این مشکل تضمینی.

Skylar Zhao, سوم, سال, روانشناسی و جامعه شناسی, دانش آموز, احساس به عنوان اینکه تصاویر که در قرعه کشی از کلیشه های خوراک به بت وارگی و این معمولا ناشی از غربی و رسانه های ضربه بودن از یک objectifying سفید نر زل زل نگاه کردن.

همانطور که ما وارد عصر حاضر و به بررسی آن, آسیایی, هویت می ایستد در غرب قدمت فرهنگ ما می توانید ببینید که زمانی که آن را ادراک شده از طریق باریک لنز مانند در رسانه ها تصاویر آن را می توانید تحت تاثیر قرار آسیایی, زنان در هر جنبه ای از زندگی خود را. برای برخی از UCLA دانش آموزان به نظر می رسد که تب زرد زنده است و هر چند برای آنها آن تغییر کرده است از یک امپریالیستی تاکتیک به microaggressive دوستیابی تنظیمات.

[مرتبط: چهار: بررسی فرهنگ های اطراف ظریف, آسیایی, دوستیابی Facebook page]

ژائو توافق پدیده exoticizes مردم آسیا و تمرکز بر تعمیم کلیشه مانند فرض مطیع طبیعت مرموز از زنان است.

"تب زرد نیز تقلیل حرکت می کند که می بیند دختران آسیایی خود را بر اساس نژاد و نه خود شخصیت است که ذاتا نژادپرستانه" ژائو گفت.

عدم دقیق تصاویر ممکن است در ارتباط تنگاتنگ با جنبه های دیگر که حفظ تب زرد; برای مثال تفاوت های فرهنگی بین غرب و شرق جوامع است.

امید Safranek چهارم, سال آمار, عمده, منعکس شده در تجربیات زندگی در تایوان که مادر او است. او شاهد ظریف تفاوت فرهنگی بین تایوان و دیگر کشورهای آسیایی و فرهنگ غربی.

"من احساس می کنم (در امریکا) ما ترویج این ایده فردگرایی در حالی که در بسیاری از دیگر کشورهای آسیایی را در مورد خانواده در مورد کل نهاد به جای فرد" Safranek گفت.

مفهوم Safranek خطاب شده است مورد مطالعه در جامعه شناسی: فرهنگ های شرقی به طور کلی تمایل به جمع تر از فردی فرهنگ غربی ارتباط اقدامات نه تنها به فرد بلکه خانواده و جامعه با توجه به برخی از مطالعات.

در Safranek معتقد است که وجود دارد کمتر از شرم در امریکا به دنبال تابو, فتیش, که او گفت: در غیر این صورت ممکن سرکوب در فرهنگ های آسیایی است.

"من فکر می کنم به خاطر کسانی که عمیقا ریشه در تفاوت های فرهنگی, (جنبه از شرم) تبدیل شده و تب زرد شکوفا طریق که" Safranek گفت.

ژائو به حال اضافی رویکرد به تجزیه و تحلیل اثر از تفاوت های فرهنگی. در حالی که فرهنگ ها در سراسر دریاها متفاوت هستند کسانی که ابراز هویت دوگانه از هر دو طرف احساس می تواند حتی بیشتر تحت تاثیر این پدیده است.

"آمریکایی های آسیایی تبار در حال نواخته شده در یک راه است که آسیایی تمایل به احساس بیگانگی با وجود رشد در آمریکا تمام زندگی خود را" ژائو گفت. "تب زرد قطعا باعث می شود آن را حتی بدتر از آن است که ایجاد یک تصویر از یک خارجی مرموز دختر با وجود این که آنها در اینجا زندگی می کردند تمام زندگی خود را."

ژو نیز در نظر اغراق آمیز از اثرات تب زرد در آمریکایی های آسیایی تبار.

"من می خواهم استدلال می کنند که در حال رشد در اینجا شما بیشتر متاثر از تاثیر منفی این کلیشه از دانشجویان بین المللی هستند" ژو گفت. "دانشجویان بین المللی هنگامی که آنها در اینجا و برخورد racialized سیستم می تواند فقط به عنوان به همان اندازه تحت تاثیر قرار. اما آنها در حال حاضر بسیار قوی هویت قبل از آنها می آیند در اینجا بر خلاف کودکانی که متولد می شوند در اینجا."

در حالی که کسانی که رشد در امریکا در مقابل در آسیا و به اشتراک گذاری تجربیات مختلف به طوری که رشد کرده در نسل های مختلف.

Chapal Barua, یک چهارم-سال انسان شناسی و جامعه دانشجویی گفت که تب زرد می تواند تداوم مسن, غیر آسیایی, نسل های حمل کلیشه ای و برداشت های آنان آموخته اعتقادات با آسیایی, دختران است.

"من بسیاری از مردم به من می گویند تعداد زیادی از تصادفی نامناسب چیز فقط به جرقه گفتگو است. ... "اوه, شما, هندی, درست است ؟ شما باید بدانید که چگونه به مراقبت از خود را در آینده است. من می شنوم شما بچه ها درمان آنها را مانند خدایان"' Barua گفت.

با توجه به Safranek های تایوانی و هم پشتیبانی از این ایده از یک نسل ایدئولوژیک تقسیم با نسل های قدیمی تر نگه داشتن بر روی ایده های سنتی مربوط به تب زرد مانند جنسیتی و کنترل نگرش است.

او اظهار داشت که نسل تقسیم نیز ممکن است نقطه عطفی برای مشکلات مانند تب زرد.

"(مادرم) گفت که در نسل ما مردها احساس می کنند مانند آنها را کمتر کنترل بیش از زنان از آنها استفاده می شود. من فکر می کنم که به دلیل از رسانه ها و حرکات و پیاده روی. ما واقعا قادر به صدای خودمان و تقاضا احترام در حالی که قبل از آن نبود که" Safranek گفت.

هنوز هم وجود دارد تجربه است که نشان دهنده پیشرفت ما نیاز به در خود ما و نسل است. Safranek مواجه inebriated نظیر که هدف او از نژاد مخلوط هویت.

"من به یاد داشته باشید که چگونه او صحبت کردن در مورد چگونه او را دوست دارم به قلاب تا با یک مخلوط ، من فقط مانند "من خیلی ناراحت کننده در حال حاضر'" Safranek گفت. "و این بود که این مرد هدف است. ... که فقط منفجر ذهن من است."

به Safranek تب زرد به نظر می رسد برای تغذیه یک مشکل بزرگتر از گسسته مردانگی و حس خود را از کنترل است. زنان ممکن است احساس کنید با احتیاط از نحوه رسیدگی به درگیری هایی از این دست.

"از آنجا که به عنوان یک زن او احتمالا انتظار من به می گویند هر چیزی در بازگشت. و به عنوان یک زن متاسفانه من نمی گویند هر چیزی در بازگشت. ... من فکر می کنم آن گره خورده است به این ترس که من نمی خواهم هر جنگ" Safranek گفت.

با که در ذهن Safranek و دیگران بر این باورند که موثر ترین راه طولانی مدت به مشکلات مانند بت وارگی و شگفتی از زنان آسیایی به خط مقدم به کار از طریق بزرگتر فراگیر جنبش فمینیسم.

[مرتبط با: ظریف آسیایی, صفات]

"در طول زمان, زنان آسیایی شده اند قادر به صحبت کردن بیشتر به دلیل جنبش فمینیستی و چون از چگونه آن را به تدریج می شود بیشتر فراگیر" Safranek گفت.

به عنوان Safranek مادر, اشاره, تفاوت نسل پتانسیل را دارند که راه را برای تغییر باورها. اختلاط مقابله با تب زرد به فمینیسم ممکن است در آورده با این تفاوت دیده می شود در نسل دوم آمریکایی های آسیایی تبار که به عنوان ذکر شده قبل بیشتر احساس بیگانه در کشور خود.

در نوبت آسیایی, زنان آمریکایی که بزرگ شده اند در ایالات متحده ممکن است تسهیل پیشرفت سیاسی لحظات برای کسانی که کمتر به احتمال زیاد به صحبت کردن.

"برای بومی خود آگاهی سیاسی قوی تر است و تمایل خود را و درایو را به یک ادعا به این سرزمین به عنوان آنها قوی تر است" ژو گفت.

با وجود کار سخت خود را در تطبیق و ادغام آمریکا اجتماعی اقتصادی در حوزه آسیایی آمریکایی ها هنوز هم ممکن است به صورت مشکل در ریختن آرام تسلیم شخصیت که آنها را از لحاظ تاریخی محدود شده است.

در بسیاری از موارد اجتماعی و اقتصادی دستاورد در سراسر ایالات متحده در جمعیت بالاتر از متوسط مردم آمریکا. اما رسانه های جریان اصلی تا حد زیادی نتواند به نمایندگی از این دستاوردها تنزل رتبه آمریکایی های آسیایی تبار به عنوان ثانویه, پارک گفت. این ممکن است یک نشانه تاسف از تقاطع مدل اقلیت اسطوره و بامبو سقف یک اصطلاح ابداع شده توسط نویسنده جین هیون به توصیف آسیایی آمریکایی حرفه ای موانع.

در مقاله ای در نیویورک تایمز سبک, مجله, نویسنده تسالی La Force می بیند بامبو سقف در درک کلی که آمریکایی های آسیایی تبار فاقد درخشندگی یا شهود مورد نیاز در محل کار و بنابراین کمتر احتمال دارد به ترویج به موقعیت های مدیریتی.

در پایان اولیه من سوال که آیا این مکالمه ساده بیش از صبحانه بود و تب زرد تبدیل به یک بزرگتر تحقق آن روابط به قرن ها ارزش تصورات غلط. به نظر نمی رسد به عنوان بی گناه به عنوان راه مردم شاعرانه رویکرد دیگران بلکه به عنوان راه آنها مشروط شده است و توسط جامعه به نظر گروه از مردم است.

امید وجود دارد که با پرداختن به تمایل مردم ممکن است برای دیدن عاشقانه شرکای اول با ظاهر و چه ویژگی آنها باور دارند که همیشه با این حضور دیگر مسائل نژادی microaggressions نیز می تواند به رسمیت شناخته شده برای خود را روزانه و اثرات.

و ما در حال حاضر ساخت گام های ژو گفت.

"نسل دوم در حال انجام است بسیار بهتر" ژو گفت. "با توجه به زمان های آسیایی آمریکایی جامعه بیشتر خواهد بود آوازی."



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن