کاربردهای لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن یکی از نوع‌های لوله‌های بسیار پرکاربرد در بسیاری از صنایع مختلف است. باوجود اینکه از

توسط مدیر سایت در 21 خرداد 1402


لوله پلی اتیلن یکی از نوع‌های لوله‌های بسیار پرکاربرد در بسیاری از صنایع مختلف است. باوجود اینکه از این نوع لوله در طی سالیان گذشته به طور گسترده استفاده شده است، اما بسیاری از افراد هنوز با مفهوم آن آشنایی کافی ندارند. در این مقاله به کاربردهای لوله پلی اتیلن، این که چیست و همچنین قیمت لوله پلی اتیلن خواهیم پرداخت.

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن یکی از نوع‌های لوله پلاستیکی است که از ماده‌ی پلی اتیلن ساخته شده است. این ماده در واقع یک پلیمر است که از واکنش گاز اتیلن با فشار کاتالیستی در دماهای بالا به دست می‌آید. لوله پلی اتیلن به خاطر خصوصیاتی که دارد مانند انعطاف پذیری، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر شکست، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر حرارت بسیار پر کاربرد است.

کاربردهای لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن به دلیل خصوصیات ذکر شده برای کاربردهای زیادی در بسیاری از صنایع مختلف به کار می‌رود. در ادامه به برخی از کاربردهای این لوله در بخش‌های مختلف صنعت می‌پردازیم.

صنعت برق و الکترونیک

لوله پلی اتیلن به دلیل مقاومت خود در برابر خطرات الکتریکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله برای مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به عایق‌بندی الکتریکی دارند.

صنایع نفت و گاز

لوله پلی اتیلن برای حمل فاضلاب، آب، گاز، نفت و سایر مواد صنعتی بسیار کاربرد دارد. همچنین به دلیل مقاومت خود در برابر شیمیایی‌های خورنده تعداد زیادی از شرکت‌های نفت و گاز از این لوله استفاده می‌کنند.

بنایی و ساختمان

لوله پلی اتیلن برای شبکه‌های آب‌رسانی، فاضلاب‌رسانی، خطوط گاز و شبکه‌های گرمایش و سرمایش به شدت استفاده می‌شود. این لوله به دلیل خصوصیات خود مانند مقاومت در برابر شکست و خوردگی‌، انعطاف‌پذیری و وزن کم بسیار پر کاربرد است.

صنعت کشاورزی

لوله پلی اتیلن که برای حمل آب در سیستم‌های آبیاری به کار می‌رود، به دلیل خاصیت انعطاف‌پذیری و دوام بالا بسیار مناسب است.

دیگر کاربردها

علاوه بر کاربردهای ذکر شده، لوله پلی اتیلن برای حمل پودر، سیالات، مواد خوراکی در صنایع مختلف به کار می‌روند. از جمله دیگر کاربردها، می‌توان به تولید قطعات کارخانجات خودرو، مواد پلیمری مورد استفاده در دینامیک هواپیما و نیروی دریایی و زیردریایی‌ها اشاره کرد.

قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن در بازار به دلیل عوامل مختلف مانند ماده اولیه و نوع کاربرد، متغیر است. قیمت لوله پلی اتیلن برای صنایع مختلف و استفاده های مختلف ممکن است متغیر باشد. با این حال باید توجه داشت که لوله پلی اتیلن به دلیل خصوصیاتی که دارد، قیمتی راحت برای خود دارد اما این لوله به دلیل کیفیتی که دارد، استفاده طولانی مدت و کم هزینه است، در نهایت به هزینه بالایی و در جایگاه برتر در بازار قرار گرفته است.

نتیجه گیری

استفاده از لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف به دلیل خصوصیات آن در برابر شکست، خوردگی، عوامل خورنده و حرارت بسیار پرکاربرد است. علاوه بر این، این لوله به دلیل انعطاف پذیری و وزن کم، برای استفاده در بخش‌های مختلف صنعت و ساخت بسیار مناسب است. قیمت لوله پلی اتیلن بستگی به نوع کاربرد و ماده‌ اولیه دارد که برای هر کاربرد ممکن است متغیر باشد. در این میان، در جامعه مدرن کنونی، با بهروزی شناور، انتظار می رود که نیازهای بازار را برطرف کند و توانایی های جدیدی را برای لوله ی پلی اتیلن ایجاد کند.
 



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن