دلایل استفاده از ایکس بادی

دلایل استفاده از ایکس بادی   خوشبختانه امروزه بسیاری از افراد جامعه حتی آنان که به خاطر تنبلی و یا نداش

توسط مدیر سایت در 14 تیر 1402

دلایل استفاده از ایکس بادی

 

خوشبختانه امروزه بسیاری از افراد جامعه حتی آنان که به خاطر تنبلی و یا نداشتن زمان از ورزش گریزان بوده اند نیز از ایکس بادی استقبال ویژه ای کرده اند.

 

از جمله عوامل تشویق کننده استفاده از ایکس بادی؛ سادگی و سرعت بالای دستیابی به اهداف تناسب اندام است. همچنین در زمان انجام فعالیت های ورزشی با این روش فرد نه تنها خسته نمی شود بلکه با توجه به زمان اندکی که صرف می شود تمایل زیادی به مشارکت دارد.

مزایای فعالیت ورزشی با ایکس بادی

● رشد عضلات

 

فردی که در حال فعالیت و انجام تمارین ورزشی با ایکس بادی است حتما باید جلیقه مخصوص را به تن کند. از مزایا این لباس، قرار گرفتن آن برای گروه های عضلانی اصلی است به طوری که نه تنها احتمال آسیب دیدگی به صفر می رسد بلکه عضلات نیز به خوبی تحت تمرین قرار می گیرند و می توانید شاهد رشد و تقویت آن ها باشید.

● بهبود وضعیت

 

یکی از موارد بسیار شایع در بین مردم درد های کمر، پشت و درد های موضعی است که حاصل زنگی مدرنیته است. این متد کمک می کند نه تنها این درد ها التیام یابند بلکه حتی اگر فرد دچار وضعیت نامناسب بدنی است نیز بهبود یابد.

 

کمر درد اغلب به دلیل نبود تعادل در عضلات پوسچرال پشتی، شکم و یا کف لگن به وجود می آید. معمولا عضلاتی که در این درد موثر هستند در زمان انجام تمارین با روش سنتی به سختی قابل دسترسی هستند اما در این متد شرایط برای تمرین و تقویت آنان فراهم است.

● رسیدن به بدن ایده آل و تناسب اندام

 

متاسفانه شرایط زندگی مدرنیته و عدم انجام ورزش سبب شده که بسیاری از افراد از اضافه وزن رنج ببرند. اما اگر تمایل دارید در کمترین زمان به اندام ایده آل خود برسید، این متد به کمک شما می آید تا همراه با تسریع فرآیند چربی سوزی به تناسب اندام دست یابید.

● بهبود مفاصل

 

برخی از افراد از ضعف مفاصل رنج می برند و نمی توانند ورزش هایی با وزنه را انجام دهند اما در تمارین EMS نه تنها مفاصل تحت فشار قرار نمی گیرند بلکه می توان با دریافت مشاوره از مربی این مشکل را نیز بهبود بخشید.

● برقراری تعادل در سیستم عضلانی

 

ایجاد تعادل در سیستم عضلانی از دیگر مزایا تمرین ایکس بادی است که ناشی از قرار گیری درست الکترود ها بر گروه های عضلانی رخ می دهد به طوری که می توان شاهد ترمیم و بهبود  اختلالات بود.

● صرفه جویی در وقت

 

EMS شرایط را فراهم می کند برای افرادی که به دلیل نداشتن وقت کافی از انجام ورزش منصرف می شوند زیرا حتی با ۲۰ دقیقه فعالیت ورزشی در ایکس بادی همان نتایجی حاصل می شود که فرد با انجام تمارین ورزشی در سایر روش های سنتی به دست می آورد.

 

پالس های الکتریکی که در ایکس بادی تولید می شود مشابه حرکات عادی و انقباض های طبیعی عضلات هستند که در آن عضلات بدن فرد بسته به مشخصات پالس همچون فرکانس پالس، عرص پالس، زمان پیمایش، زمان پالس، زمان استراحت و مدت زمان جلسه، عملکرد متفاوتی نشان می دهند.

● درمان سلولیت با متد ایکس بادی

 

رفع سلولیت و جوان سازی پوست در ایکس بادی به دلیل افزایش بهبود گردش خون به ویژه در مجاورت منطقه عضلانی تحریک شده رخ می دهد.

 

 این انبساط و انقباضی که در اثر افزایش گردش خون به وجود می آید زمینه ساز تسهیل اکسیژن رسانی به آن قسمت از پوست می شود. درمان سلولیت در حقیقت ناشی از حذف متابولیت های مضری است که به شادابی آن منجر می شود.

● افزایش متابولیسم

 

همان طور که اشاره شد متابولیسم و سوخت و ساز بدن فرد در طی انجام تمارین EMS به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. اساس این افزایش به سه روش رخ می دهد:

 

۱- افزایش گردش خون لنفاوی-عروق لنفاوی به علت تحریک با فرکانس پایین

 

۲- افزایش کالری سوزی به علت تحریک با فرکانس متوسط

 

۳- تحریک فرکانس بالا با عضله سازی و انجام تمارین قدرتی

● متعادل کردن ماهیچه ها

 

گروهی از افراد به دلیل شرایط کاری نامناسب و یا وضعیت بد ایستادن دچار عضلات نا متقارن می شوند که حتی ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای نیز رخ دهد.

 

مشخصه این حالت، احساسی است که فرد در زمان تحریک دریافت می کند به طوری که بیان می کند یک سمت از بدنش دریافتی متفاوت داشته است. توصیه می شود اگر به چنین وضعیتی دچار هستید حتما زیر نظر یک مربی حرفه ای تمارین اختصاصی ایکس بادی را انجام دهید تا نتایج شگفت آور آن را مشاهده کنید.

 

ایکس بادی و متد ایکس بادی با فعال کردن عضلات تثبیت کننده و عضلات پوسچر که حامی ستون فقرات، لگن، کمربند شانه، زانو ها و پاها است، دستیابی به این هدف را میسر می کنند.

● پیشگیری از پوکی استخوان

 

از اثرات جالب توجه تمارین ایکس بادی مبتنی بر ایکس بادی، تغییر در پارامتر های استخوانی همچون BMD چگالی تراکم استخوانی ذکر شده است به همین دلیل توصیه می شود اشخاص مبتلا به آسیب های سیستم اسکلتی حتما برای دریافت مشاوره به مربیان حرفه ای مراجعه کنند زیرا نتایج تحقیقات حتی بیان کرده اند که مداومت بر انجام این فعالیت ها حتی می تواند نقش پیشگیرانه نیز داشته باشد.

 

همچنین با توجه به اینکه در این تکنولوژی فرد شاهد تحریک عضلات عمیق اسکلتی به ویژه در عضلات و استخوان های راست نگهدارنده بدن هستند، پیشگیری از پوکی استخوان دور از انتظار نخواهد بود.

● افزایش سرعت و استقامت

 

از دیگر دلایل استقبال از ایکس بادی از سوی ورزشکاران حرفه ای، بهبود توان و کارایی بدن آنان است به طوری که طبق نتایج گزارشات حاصل از تحقیقات که در دانشگاه تربیت بدنی شهر کلن آلمان صورت گرفت مشخص شد که سرعت آنان حتی به میزان ۳۰ درصد نیز بهبود یافت که ناشی از انجام فعالیت های سرعتی و استقامتی است.

 

بازیکن های رشته های ورزشی تنیس، والیبال و هند بال با توجه به افزایش سرعت و قدرت ضربه زدن که در ایکس بادی مشاهده کرده اند به این تکنولوژی ایمان آورده اند.


دستگاه ایکس بادی

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن