بررسی نکات فنی و طاهری خودرو چانگان و خرید لوازم یدکی

از دیگر مشخصات فنی CS35 میتوان به مواردی نظیر ترمزهای چهار چرخ دیسک در جلو از نوع خنک شونده، سیستم تعلیق مک&zw

توسط مدیر سایت در 11 آذر 1402

از دیگر مشخصات فنی CS35 میتوان به مواردی نظیر ترمزهای چهار چرخ دیسک در جلو از نوع خنک شونده، سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و عقب Trailing Arm، فرمان الکتریکی و سیستم کاهش مصرف سوخت و آلایندگی چانگان موسوم به Blue Core اشاره نمود.

مشخصات فنی چانگان CS35

نام خودرو:

چانگان CS35

کشور سازنده:

چین

سال (طراحی):

2013

موتور:

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور:

1598 سی سی

تنفس موتور:

تنفس طبیعی

انتقال نیرو:

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت:

123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور:

160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

جعبه دنده:

4 سرعته خودکار

شتاب 0 تا 100

15 ثانیه

حداکثر سرعت:

180 کیلومتر در ساعت

وزن:

1290 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر):

4160 طول - 1810 عرض - 1670 ارتفاع

فاصله بین دو محور:

2560 میلیمتر

مصرف سوخت:

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 15 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 52 لیتر

امکانات و تجهیزات چانگان CS35

چانگان CS35 از نظر سطح امکانات در دو تیپ پایه (دنده‌ای) و فول (اتوماتیک) به بازار معرفی شد که البته نسخه دنده‌ای خیلی زود از چرخه عرضه خارج گردید و در نتیجه اکثر نسخه‌های موجود در بازار از نوع اتوماتیک می‌باشند. داخل این محصول امکاناتی نظیر: سانروف، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سنسور نور و روکش‌های چرمی کار شده که امکانات متوسطی برای این سطح قیمتی محسوب می‌شوند. مثلاً تهویه مطبوع CS35 از نوع ساده و دستی است و نمایشگر مرکزی هم بصورت سفارشی (آپشن) به ماشین اضافه می‌گردد. در بخش ایمنی گزینه‌هایی نظیر کیسه هوای جلو و جانبی (جمعاً 4 عدد) و ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BAS مشاهده میشوند که از یک جهت بدلیل وجود کیسه‌هوای جانبی باید امتیاز ویژه‌ای به چانگان اعطا کرد و از طرف دیگر بواسطه عدم وجود کنترل کشش و پایداری هوشمند، میتوان از این محصول گلایه‌مند بود.

رقبای چانگان CS35 در بازار

رنو ساندرو استپ‌وی، ام وی ام X22 و جک S3 از جمله جدی‌ترین رقبای چانگان CS35 در بازار داخل به حساب می‌آیند. در این بین رنو ساندرو از نظر اعتبار برند، استهلاک و هزینه‌های نگهداری یکی از بهترین انتخاب‌هاست اما بواسطه طراحی بسیار ساده و معمولی، کابین زمخت و کمبود آپشن‌های جانبی شاید جذابیت کمتری از نماینده چانگان داشته باشد. ام وی ام X22 نیز ظاهر زیبایی دارد و با آپشن‌های بیشتر و قیمت ارزان‌تر، رقیب شایسته‌ای نشان میدهد، ولی CS35 از نظر فضای داخلی و قدرت موتور برتری‌هایی به نماینده چری دارد و با توجه به کسب 4 ستاره ایمنی CNCAP، ایمن‌تر از X22 به نظر می‌رسد. با گذر از این رقبا به جدی‌ترین حریف یعنی جک S3 میرسیم. خودرویی که هر چند از نظر طراحی، اصول هارمونی را رعایت نکرده، مصرف سوخت بیشتری دارد و روی کاغذ هم اندکی ضعیف‌تر از CS35 به نظر می‌رسد اما بدلیل هماهنگی بهتر میان موتور و گیربکس میتواند شتاب قابل قبولی ارائه کند و با آپشن‌های بیشتر و بازار دست دوم بهتر، نظرات بسیاری را به خود جلب نماید. ضمناً نماینده جک، ماشین جادارتری است و کابین و صندوق بزرگ‌تری در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. از نظر امنیت اما نمی‌شود یکی را کاملاً برتر از دیگری دانست. جک S3 یک ستاره ایمنی بیشتر از CS35 بدست آورده اما بدلیل حذف ایربگ‌های جانبی در نسخه‌های وطنی مقداری از اعتبار این برتری خدشه‌دار شده است. با توجه به افزایش قیمت جدید چانگان CS35 اکنون رقبای دیگری نظیر ام وی ام X33s نیز به لیست رقبای حاضر اضافه میگردند. نماینده ام‌وی‌ام با پیشرانه قدرتمندتر 2 لیتری و ظاهر نسبتاً به‌روز خود رقیب سرسختی به نظر می‌رسد، بخصوص که مدل‌های تولید روز این محصول در بازار با قیمتی مشابه CS35 صفرکیلومتر تولید دو سال قبل ارزش‌گذاری شده‌اند. البته عملکرد نه چندان عالی گیربکس CVT و وزن سنگین‌تر X33s باعث شده که بخشی از برتری‌های قدرت ماشین کمرنگ شود اما با این حال هنوز هم حدود 26 اسب‌بخار قدرت و 20 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر، چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. ضمن اینکه X33s از امکانات رفاهی بیشتری هم بهره می‌برد. با این حال CS35 به لطف ایمنی مقداری بالاتر، ایربگ‌های بیشتر، هندلینگ اندکی بهتر و مصرف سوخت کمتر همچنان طرفداران خاص خودش را خواهد داشت.

شما کاربران محترم میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ابزارآلات چانگان یه خرید قطعات یدکی چانگان مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن