8 سرگرمی برای زندگی بهتر

تفریح ​​فقط مربوط به وقت گذراندن نیست. سرگرمی می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. سرگرمی کاری است که شما برای تفریح ​​یا سرگرمی انجام می دهید. شما این کارها را در اوقات فراغت خود انجام می دهید و به شما پرداخت نمی شود. از آنجا که سرگرمی یک فعالیت اوقات فراغت است ، بسیاری از افراد سرگرمی را لوکس می دانند که نمی توان از آن استفاده کرد: “چه کسی وقت دارد؟”

اما معلوم می شود که سرگرمی فقط برای تفریح ​​نیست. سرگرمی مزایای بسیاری دارد ، از جمله:

این می تواند احساس مفید بودن شما را ایجاد کند.
این می تواند خلاقیت شما را شکوفا کند.
این می تواند ذهن شما را فعال نگه دارد.
این می تواند شما را پرشور کند.
علاوه بر سرگرمی ، برخی سرگرمی ها برای شما نیز مفید هستند. در اینجا 16 مورد از این سرگرمی ها وجود دارد که کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد:

1. مراقبه انجام دهید
مراقبه

همه باید مراقبه را امتحان کنند. اما آیا مراقبه سرگرمی است؟ من معتقدم که انجام مراقبه به شما کمک می کند استرس کمتری داشته باشید ، فشار خون خود را پایین بیاورید ، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و حتی توانایی تمرکز خود را نیز افزایش دهید.

آیا مراقبه لذت بخش است؟ وقتی روزانه 10 دقیقه مراقبه می کنید ، یک شمع روشن می کنید و روی تشک یوگا دراز می کشید ، کاملاً آرام و روحیه خوبی خواهید داشت. بنابراین بدون شک مراقبه لذت بخش است.

۲. کاری بکنید
کاشت چیزی

باغبانی سرگرمی بسیار مفید است. چه چیزی می تواند از کاشت گل های زیبا و رشد میوه و سبزیجات شخصی شما سودمندتر باشد؟ اما این تمام داستان نیست ، باغبانی جلوه های دیگری نیز برای شما خواهد داشت:

باعث کاهش کورتیزول ، هورمون استرس می شود.
رشد گیاه از بذر تا باردهی باعث افزایش توانایی شما در ایجاد مثبت در این دنیا می شود.
این نوعی ورزش است (و همه ما در هفته 150 دقیقه ورزش نیاز داریم).
تحقیقات نشان داده است که باغبانی ، زوال عقل را تا 36 درصد کاهش می دهد.
3. با آشپزخانه آشتی کنید
پختن سرگرمی فارسی کلاب

تحقیقات نشان داده است افرادی که در خانه آشپزی می کنند ، سالم تر هستند و طولانی تر از افرادی که بیشتر غذا می خورند زندگی می کنند. در حقیقت ، هنگامی که مواد اولیه غذایی خود را از فروشگاه های مواد غذایی خریداری می کنید ، مواد غذایی کمتری خریداری شده ، غذای شیرین و چربی کمتری خریداری می کنید و در عوض انتخاب های سالم تری خواهید داشت.

علاوه بر این ، آشپزی در خانه باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

4- یک کتاب را در دست خود نگه دارید
کتاب بخوانید

خواندن کتاب بسیار با ارزش تر از وقت و لذت بردن است. خواندن مهارت درک مطلب را تقویت می کند ، به ذهن شما می آموزد که تمرکز کند و واژگان شما را گسترش دهد. خواندن کتاب همچنین باعث افزایش قدرت مغز شما می شود. همانطور که پیاده روی بدن شما را آموزش می دهد ، خواندن مغز نیز همینطور است.

علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که مطالعه تا 69٪ استرس را کاهش می دهد و به شما در بهتر خوابیدن کمک می کند. بهتر است قبل از رختخواب سعی کنید این سرگرمی را انجام دهید.

5. موسیقی را پیدا کنید
ساز را پخش کنید

نواختن ساز می تواند پیشرفت شناختی شما را افزایش دهد. علاوه بر این ، هماهنگی چشم و چابکی شما را بهبود می بخشد. بخش جالب این بخش است: ضریب هوشی سازها را در کودکان و بزرگسالان تا 7 امتیاز افزایش می دهد. آیا شما وسوسه نشده اید که به بیرون بروید و یک صفحه کلید بخرید؟

6. تخته شطرنج را از کمد بیرون بیاورید
شطرنج بازی کن

احتمالاً می دانید که شطرنج سرگرمی خوبی برای بهبود توانایی های شناختی مغز است. اول از همه ، شطرنج هر دو نیمکره مغز را آموزش می دهد. بازیکنان اول از نیمکره سمت چپ مغز استفاده می کنند و آن را تقویت می کنند. این نیمکره با شناسایی اشیاء سروکار دارد. در مرحله بعد ، بازی از نیمکره مناسب استفاده می کند ، که با الگوی شناختی کار می کند.

از این گذشته ، شطرنج به شما در تقویت حافظه و یادگیری تفکر استراتژیک کمک می کند.

7. خود را تکان دهید
رقص !!

نه تنها از رقصیدن لذت می برید بلکه از مزایای دیگری نیز لذت می برید. بدون شک رقص نیز نوعی ورزش است. علاوه بر کاهش استرس و افزایش سطح سروتونین ، سروتونین انتقال دهنده عصبی است که با احساس خوشبختی و شادی همراه است. یکی دیگر از مزایای رقصیدن این است که توانایی شناختی شما را افزایش می دهد ، یعنی شما را باهوش تر می کند.

8. نمو را پیدا کنید
حیوان خانگی داشتن

تحقیقات نشان می دهد که داشتن حیوان خانگی شما را سالم تر می کند. اگر وقت و تحمل سگ یا گربه را ندارید ، چیزی جز ماهی دریایی برای شما دوست داشتنی نیست. هیچ کس نمی تواند اثر آرامش بخش نگاه کردن به ماهی قرمز که به آرامی در آب می خورد را انکار کند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>