چگونه با خودروی شخصی به کیش سفر کنیم؟

چگونه با خودروی شخصی به کیش سفر کنیم؟ سفر به دریا و قدم زدن در میان شن های نرم و گرم ساحل آن می تواند در حی

توسط ATROTICNEWS در 25 تیر 1399
چگونه با خودروی شخصی به کیش سفر کنیم؟ سفر به دریا و قدم زدن در میان شن های نرم و گرم ساحل آن می تواند در حین لذت بخش بودن روح و روانمان را جلا دهد. جزیره کیش یکی از مقاصد پرطرفداری است که به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری مختلف در دل مسافران جایگاه ویژه ای دارد و سالانه گردشگران مختلفی را از سرتاسر ایران به سمت خود می کشاند. اگرچه روش های زیادی برای سفر به کیش هست اما خیلی ها ترجیح می دهند با خودروی شخصی خود به این جزیره منحصر به فرد سر بزنند. استفاده از خودروی شخصی علاوه بر اقتصادی بودن می تواند فرصت های ویژه ای در اختیارتان گذارد و به شما کمک کند کل جزیره را به راحتی گشت و گذار کنید و دسترسی سریع تری به اماکن گردشگری آن داشته باشید. به دلیل این مزایا است که این روزها بر تعداد مسافرینی که از خودروی شخصی شان برای سفر استفاده می کنند افزوده می شود. اگر شما هم تصمیم گرفته اید با خودروی شخصی به سفر بروید در این مقاله همراه ما باشید تا موارد متعددی که باید در این باره بدانید را با هم مرور کنیم.    

 ورودی ها و خروجی های دریایی کیش

خوب حالا که عزم تان را جزم کرده اید و می خواهید با خودروی شخصی، شهرهای مختلفی را گشت و گذار کنید و در عین حال از مزایای این نوع سفر هم بهره مند شوید باید با مبادی ورودی و خروجی کیش هم آشنا باشید.  مبادی ورودی کیش برای ورود به جزیره کیش سه مسیر پیش رویتان خواهید داشت که در ادامه سعی می کنیم هر سه مسیر را به طور خلاصه بررسی کنیم. بندر آفتاب برای اینکه به بندر آفتاب برسید باید از بندر چارک عبور کنید. به همین دلیل افرادی که تصمیم می گیرند این مسیر را برای ورود به کیش انتخاب کنند باید قبل از هر چیزی خودشان را به بندر چارک برسانند. از بندر چارک می توان به جاده چارک-آفتاب رفت و از طریق همین مسیر به بندر آفتاب رسید. فقط به خاطر داشته باشید که این مسیر کمی ناهموار است و باید با احتیاط رانندگی کنید. فاصله بندر آفتاب تا کیش حدود 18 کیلومتر است و هزینه تقریبی رفت و برگشت با خودرو حدود 700 هزار تومان است. بندر چارک اگر قصد دارید تا خودتان را به بندر چارک برسانید باید از مسیر بندرلنگه – پارسیان یا جاده کلات و شیرویه استفاده کنید. این بندر در شهرستان بندر لنگه هرمزگان واقع شده است و  هزینه تقریبی عبور خودرو از آن 800 هزار تومان است. بندر چارک تا کیش 32 کیلومتر فاصله دارد. زمانی که این بندر را برای رسیدن به کیش انتخاب می کنید باید بدانید که مدت زمان بیشتری قرار است روی آب بمانید. علاوه بر این، سفر از طریق بندر چارک هزینه هایتان را بیشتر خواهد کرد. پس این موارد را هم مدنظر داشته باشید. بندر لنگه باید بدانید که تنها در ایام نوروز می توانید به این بندر دسترسی داشته باشید. به همین دلیل هزینه های رفت و برگشت از طریق بندر لنگه در ایام نوروز مشخص می شود. بندر لنگه تا جزیره زیبای کیش 93 کیلومتر فاصله دارد.      مبادی خروجی کیش حالا که سفرتان را با خیر و خوشی به پایان رسانده اید و قصد دارید به شهر و دیار خودتان بازگردید باید مبادی خروجی کیش را هم بشناسید. تنها یک مسیر برای خروج از کیش خواهید داشت که آن هم بندرگاه کیش است.  

قوانین ورود خودرو به جزیره کیش

شاید باور نکنید اما زمانی که با خودروی شخصی تان به جزیره منحصر به فرد کیش سفر می کنید باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید تا بتوانید با خیالی آسوده و بی دردسر وارد این جزیره شوید. در ادامه سعی می کنیم برخی از قوانینی که برای ورود خودرو به این جزیره وضع شده است را بیان کنیم، اما توصیه می کنیم قبل از حرکت به سمت این جزیره، با بندرهای مرتبط تماس بگیرید و شرایط را جویا شوید زیرا تنها در این شرایط مطمئن خواهید بود که سفر آسوده ای در پیش دارید و مشکلی برایتان پیش نمی آید.
  • یادتان باشد که ورود بعضی از خودروها به جزیره کیش ممنوع است. از جمله این خودروها می توان به پراید و نیسان اشاره کرد. اگر خودروی شما جزو این دسته از خودروها است بهتر است با بندر مربوطه تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بخواهید.
  • شما نمی توانید بیش از ظرفیت نوشته شده در کارت خودرو، سرنشین داشته باشید. به عنوان مثال اگر بر روی کارت خودرویتان تعداد سرنشین های مجاز 4 نفر ذکر شده است بیشتر از این تعداد را نمی توانید سوار کنید. از ورود خودروهایی که سرنشینان آن بیشتر از حد مجاز نوشته شده بر روی کارت خودرو است ممانعت می شود.
  • خودروهایی که باربند دارند هم نمی توانند وارد جزیره شوند.
  • سلامت ظاهری و فنی خودروی شما قبل از ورود بررسی می شود. خودروهایی که تصادفی هستند یا آلودگی ایجاد می کنند مجوز ورود به این جزیره را نخواهند داشت.
  • باید اصل و کپی کارت خودرو و معاینه فنی را هم به همراه داشته باشید.
  • دو ساعت قبل از حرکت در بندرگاه مربوطه حاضر شوید.
  • بسته به مدت زمانی که قرار است در جزیره کیش مهمان باشید می توانید 3 تا 7 روز با خودروی خود گشت و گذار کنید. اگر دوست داشتید این مدت زمان را تمدید کنید باید سری به بندرگاه مربوطه بزنید.
   

نکاتی که برای سفر به کیش با خودرو باید بدانید

اگر دوست ندارید با تور کیش سفر کنید و تصمیم تان برای سفر با خودروی شخصی جدی است باید نکاتی را قبل از حرکت بدانید و آن ها را آویزه گوشتان کنید. نکته مهمی که خیلی ها نادیده اش می گیرند و در نهایت مجبور به پرداخت هزینه های گزاف می شوند مقررات راهنمایی و رانندگی در کیش است. بعضی ها قبل از سفر به کیش هیچ ذهنیتی نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی در این ناحیه ندارند و فکر می کنند در این جزیره هم مثل سایر شهرهای ایران می توانند با هر سرعتی که دلشان خواست رانندگی کنند. همین امر هم موجب می شود هزینه های بسیار زیادی برای جریمه پرداخت نمایند. به یاد داشته باشید که قوانین سفت و سختی برای رانندگی در این جزیره وضع شده است و شما نمی توانید سرعت تان را از 60 کیلومتر بالاتر ببرید. علاوه بر این، همه سرنشینان خودروی شما باید کمربند بسته باشند. عادت بوق زدن را هم قبل از سفر به جزیره کیش از سرتان بیرون بیاورید چون ممکن است بابت آن نیز جریمه شوید. برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه ها در رابطه با تور کیش lahzeakhar شما این امکان را دارید تا در کانال تلگرامی این مجموعه عضو شوید. در کنال تلگرامی لحظه آخر شما می توانید از مناسب ترین تورهای لحظه آخری کیش نیز مطلع شده و با هزینه کمتری به کیش سفر کنید.  
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن