چطور می توان با استفاده از مشاوره ارتوپدی کودکان (پزشک اطفال) به درمان نرمی استخوان کمک نمود؟

اگر که تا به حال به پاهای پرانتزی و یا ضرب دری توجه داشته باشید می بینید که نوع شکل گیری زانو ها با روش درست آ

توسط ATROTICNEWS در 27 شهریور 1400

اگر که تا به حال به پاهای پرانتزی و یا ضرب دری توجه داشته باشید می بینید که نوع شکل گیری زانو ها با روش درست آن ها متفاوت است و باید گفته شود؛ این اتفاق به این دلیل است که فرد مورد نظر در زمان کودکی خود، دچار نرمی استخوان بوده و در هنگام حرکت به دلیل فشار وارد شده بر استخوان های تضعیف شده، باعث شکل گیری بد پاها و زانو ها شده.

البته وجود پاهای پرانتزی فقط ملاک نیست و وجود گودی بیش از حد کمر و یا حتی پهن بودن غیر عادی مچ پا و دست، از دیگر عواقب نرمی استخوان در سنین کودکی است. نرمی استخوان با توجه به مطالب گفته شده، بیشتر در کودکان و کسانی که در مرحله شیر خواری هستند وجود دارد و به همین دلیل، باید به سلامتی بدنی آن ها توجه بسیاری شود.

نبود به اندازه ویتامین (دی) و حتی عنصر های تقویت کننده استخوان چون کلسیم و فسفر، باعث از بین رفتن مقاومت استخوان ها شده و این، دلیلی اصلی بر ایجاد نرمی استخوان و ضعیف شدن آن ها است.

در مورد درمان این مشکل در استخوان ها، ابتدا باید سعی کنید تا از بروز هر گونه مشکل در استخوان های کودکتان مخصوصا نرمی استخوان که بسیار مشهود است؛ جلو گیری کنید و این مراقبه، با استفاده از مشاوران ارتوپدی کودکان که توانایی کافی در این حوزه و تخصص کامل را دارند؛ امکان پذیر است و شما می توانید با استفاده از این مشاوره ها، از وجود هر گونه اتفاق برای بدن کودکتان جلو گیری کنید و سلامت بدنی فرزند خود را در سلامت کامل نگه دارید.

بخوانید: بهترین روش‌های درمان نرمی استخوان طبق نظر مشاوره پزشک اطفال (ارتوپدی کودکان) چیست؟

و اما در رابطه با پزشک و مشاوره ارتوپد، در زمان ایجاد نرمی استخوان، شما باید برای درمان و رفع زودتر این مشکل و جلو گیری از مشکلاتی که در آینده پدید خواهد آمد؛ به یک پزشک و یا مشاوره مورد اطمینان و متخصص مراجعه فرمایید و با تجویز درست آن ها و اطلاعاتی که در دست شما خواهند گذاشت؛ با دقت بیشتری از فرزند خود مراقبت کنید و با استفاده از تجویزان پزشک متخصص، به درمان زودتر و پیشگیری از اتفاقات ممکن، کمک بکنید. البته از کارهایی که پزشک متخصص در خصوص درمان نرمی استخوان انجام می دهد؛ مطمئنناً، ارتباطی با افزایش ویتامین های از دست رفته خواهد داشت و شما می توانید با استفاده درست از آن ها و همچنین مشاوره های تخصصی، به بهترین شکل به درمان فرزند خود کمک کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن