رسیدن به عملکرد مانومتر اکسیژن با مانومتر ساده و فشار سنج ها

  یک فشار سنج ساده با پر کردن جزئی از لوله پلاستیکی شفاف با یک مایع رنگی ساخته می شود تا سطح مایعات به

توسط ATROTICNEWS در 11 مرداد 1399
  یک فشار سنج ساده با پر کردن جزئی از لوله پلاستیکی شفاف با یک مایع رنگی ساخته می شود تا سطح مایعات به راحتی مشاهده شود. سپس لوله به شکل U خم شده و در حالت عمودی ثابت می شود. سطح سیال در دو ستون عمودی باید در این مرحله مساوی باشد ، زیرا در حال حاضر در معرض همان فشار قرار دارند. بنابراین این سطح به عنوان نقطه صفر مانومتر مشخص و مشخص می شود. برای ساخت یک فشار سنج لوله U ، به یک لوله پلاستیکی شفاف نیاز دارد که به شکل U بر روی تخته ای مشخص شده است که دارای مقیاس فارغ التحصیل است. فشار مورد اندازه گیری ، انتخاب مایع مورد استفاده در لوله را تعیین می کند. تراکم مایع لوله U و فشار اندازه گیری شده ، ارتفاع ستون مایع و ارتفاع مربوط به تخته پشتی را تعیین می کند. [caption id="attachment_25410" align="aligncenter" width="300"]عملکرد مانومتر اکسیژن عملکرد مانومتر اکسیژن[/caption]

اندازه گیری فشار

مانومتر در برابر یک مقیاس اندازه گیری قرار می گیرد تا اختلاف در ارتفاع دو ستون ایجاد شود. این دیفرانسیل ارتفاع را می توان مستقیماً برای ایجاد مقایسه ای بین فشارهای مختلف آزمایش استفاده کرد. این نوع مانومتر همچنین می تواند هنگام محاسبه چگالی مایع در اندازه گیری فشار مطلق مورد استفاده قرار گیرد. دقیقا مانومتر اکسیژن هم همین کار را درون کپسول اکسیژن انجام میدهد.  

چگونه کار می کند

یک انتهای لوله با یک مهر و موم محکم گاز به منبع فشار تست وصل می شود. انتهای دیگر لوله در معرض جو قرار دارد و بنابراین تحت فشار تقریباً 1 اتمسفر (اتمسفر) قرار خواهد گرفت. اگر فشار تست بیشتر از فشار مرجع 1 اتمسفر باشد ، مایع موجود در ستون آزمایش به زیر ستون مجبور می شود. این باعث می شود که مقدار مایع موجود در ستون مرجع به مقدار مساوی افزایش یابد.    
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن