چگونه برای کنکور 1400 و 1401 برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای کنکور 1400 و 1401 برنامه ریزی کنیم؟ نحوه برنامه ریزی برای کنکور 1400 و 1401 برای یک رشته تجربی ر

توسط ATROTICNEWS در 2 مهر 1399
چگونه برای کنکور 1400 و 1401 برنامه ریزی کنیم؟ نحوه برنامه ریزی برای کنکور 1400 و 1401 برای یک رشته تجربی ریاضی انسانی یک سوال معمول است که به هیچ وجه پاسخ کلی ندارد. یک مشاور خوب در برنامه ریزی کنکور تجربی ابتدا باید به خوبی با خصوصیات اخلاقی و خصوصیات شما آشنا باشد ، شرایط شما را ارزیابی کند و با جو خانواده و محل زندگی شما آشنا باشد. چه کلاس های بهتری می توانید بخوانید. کارهای اجباری که باید در طول روز یا هفته انجام دهید چیست و اهمیت این کارها چیست؟ کدام درس برای شما بهتر است و کدام درس برای شما خوب نیست؟ چه مدت می خواهید وقت بگذارید و هدف شما چیست؟ چه دانشجو باشید و چه فارغ التحصیل و بسیاری از سوالات دیگر ، هر یک از این موارد عامل مهمی در برنامه ریزی یا تغییر در کنکور تجربی می کند تا بهترین شرایط را با توجه به شرایط شما به شما ارائه دهد. [caption id="attachment_19287" align="alignnone" width="1280"]نمونه برنامه ریزی کنکور نظام جدید تجربی نمونه برنامه ریزی کنکور نظام جدید تجربی[/caption]

اهمیت داشتن برنامه ریزی برای کنکور 1400 :

در سال های گذشته میانگین شرکت کنندگان در کنکور تجربی سالانه 500000 نفر بود که از این تعداد فقط 40،000 نفر می توانند در رشته های پزشکی و پیراپزشکی شروع به تحصیل کنند.در برنامه ریزی برای کنکور 1400 و 1401 اگر دانشگاه آزاد را اضافه کنیم ، این تعداد در نهایت به 60 هزار نفر می رسد ، این بدان معناست که هر ساله فقط 12 درصد از شرکت کنندگان در کنکور تجربی موفق می شوند به هدف خود برای رسیدن به مقر دانشگاه برسند ، همانطور که بسیاری از این 60 هزار نفر آنها حتی یک تخصص را دنبال می کنند. جایی که شروع به تحصیل می کنند ، آن را دوست ندارند و از ترس رها شدن در کنکور ، رشته را انتخاب می کنند. اما از این 60 هزار نفر ، حداقل 20 هزار نفر به رشته و دانشگاه مورد علاقه خود می روند. این 20 هزار نفر نه نابغه هستند و نه سوالات کنکور را از قبل می دانند. آنها یکی از همکلاسی ها و همشهریان شما هستند. چگونگی موفقیت آنها و بقیه فقط به این دلیل نیست که اولاً آنها فارغ از هرگونه بازی تبلیغاتی به بهترین روش تلاش کرده اند و ثانیاً به این دلیل که از ابتدا راه درست را در پیش گرفته اند. داشتن یک برنامه مناسب روزانه و همچنین برنامه ریزی کنکور برای رشته تجربی می تواند کمک زیادی به شما در رسیدن به اهداف خود کند.

تأثیر آزمون های آزمایشی در برنامه ریزی برای کنکور :

بدون شک وجود یک آزمون جعلی برای رسیدن بهتر به مباحث شما هنگام برنامه ریزی کنکور 1400 تجربی ریاضی انسانی مثر است. فراموش نکنیم که کنکور یک ماراتن یک ساله با هزاران ورزشکار است که با ما نمی دوند و ما آنها را نمی بینیم. بنابراین ، وجود یک آزمایش آزمایشی باعث می شود که در فواصل کوتاهتر و نزدیکتر ، رقبا را احساس کنیم. همچنین ما را ملزم می کند مباحثی را که هنگام برنامه ریزی کنکور تجربی 97 برای مدت زمان کوتاه تر ذکر کردیم ، بخوانیم. انتخاب آزمون آزمایشی که بدون هیچ گونه تعصبی انجام شود به دو عامل بستگی دارد. یکی استاندارد سازی سوالات و دیگری جامعه آماری. متأسفانه در پاسخ به اینکه کدام آزمون سوالات استاندارد وجود دارد ، باید بگوییم که هیچ یک از آزمون ها کاملاً استاندارد نیستند و هیچکدام نیز کاملاً غیر استاندارد نیستند. اما در این میان ، آزمون های آزمایشی گزینه 2 و فرهنگسرای آموزش به دلیل جمعیت آماری بالا ، از سایر موارد بهتر است. اما قطعاً توصیه می کنیم که در آزمون های سنجش جامع نیز شرکت کنید ، زیرا نزدیک ترین آنها به سوالات تجربی کنکور است.

در برنامه ریزی برای کنکور 1400 روزانه چقدر درس بخوانیم؟

یکی از مهمترین سولاتی که هنگام برنامه ریزی کنکور تجربی از ما سال می شود این است که چقدر زمان صرف هر درس می کنیم. سنجش ما در مقاله برنامه ریزی برنامه درسی برای کنکور 1400 و 1401 با جزئیات کامل به پاسخ این سوال پاسخ دادیم ، اما اگر بخواهیم به طور خاص برای برنامه ریزی پذیرش تجربی به این سوال پاسخ دهیم ، مشرق باید بگوییم که در وهله اول به آمادگی شما برای هر یک بستگی دارد درس و سپس از اهمیت شانس دوره. اما باید توجه داشته باشیم که ضریب عربی 2 به معنای اهمیت زیاد آن نیست. به یاد داشته باشید که وقتی همه نقاط قوت یکی است ، باید از نقاط ضعف دیگران استفاده کنید تا برنده شوید. برای اینکه بدانید برای برنامه ریزی کنکور تجربی هر دوره چقدر وقت صرف می کنید و همچنین بدانید که بهترین منابع برای کنکور 1400 کدام است.

حل تمرین ها در برنامه ریزی درسی برای کنکور 1400 :

در پایان کلاس از همه مشکلاتی که به ذهنتان خطور می کند بپرسید. تاکنون 60٪ آموزش به پایان رسیده و 40٪ باقیمانده باقی مانده است که در روند آموزش بسیار مهم است. در همان روز دروس روز را بخوانید و چند تمرین کلیدی را انجام دهید تا درس و کاربرد آن کاملاً در ذهن شما جا بیفتد و به بهترین شکل در حافظه شما جا بیفتد. دوره و اتمام تمرینات حل نشده را برای روزی که روز بعد این برنامه ها را در برنامه روزانه برای کنکور 1400 و 1401 خود دارید موکول کنید. راه حل آزمایشات و تمرینات بیشتر را برای تعطیلات و جمعه بگذارید. البته ، در مورد دروس مانند ریاضی و فیزیک ، گوش دادن و درک خوب درس نیز در کلاس مهم است. یعنی فکر نکنید اگر درس را در کلاس نفهمیدید ، بعداً این درس را می خوانید و می آموزید.

خواب در برنامه ریزی برای کنکور :

به مقدار کافی بخوابید؛ زیرا در هنگام خواب است که اطلاعات جدید پردازش و اندوزش می‌شوند. بدن هر انسان در شبانه روز، به شش تا هشت ساعت خواب احتیاج دارد؛ بنابراین، با توجه به عادات و ساختار بدنی خود، حتماً خواب مناسبی داشته باشید و سعی کنید که برنامه خواب خود را از ساعت یازده شب تا پنج صبح قرار دهید؛ زیرا بدن در این زمان به کمترین بازدهی ممکن می‌رسد؛ البته بسیاری از داوطلبان هم هستند که به شب بیداری عادت دارند برنامه ریزی برای کنکور 1400 و 1401 و احساس می‌کنند که در این زمان نیز یادگیری خوبی دارند؛ اما اگر محیط منزل شما برای مطالعه مناسب است، سعی کنید که در طول روز مطالعه کنید؛ در ضمن، چرت کوتاه بعد از ظهر هم می‌تواند باعث تمدید نیروی شما و یادگیری بهتر شود؛ البته به شرطی که ساعت خوابتان از بیست دقیقه تا نیم ساعت بیشتر نشود. به خاطر داشته باشید تا نیم ساعت پس از بیدار شدن از خواب، نیز مطالعه نکنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن