صفحه اول گوگل تضمینی برای موفقیت
امروزه به هیچ عنوان نمیتوان اهمیت سئو را در رشد و افزایش مخاطب وبسایت نادیده گرفت، اما از آن جایی که متوسط دستمزد یک متوسط سئو زیاد است، امکان دارد هرکسی در ابتدای کار خود توان پرداخت این دستمزد را نداشته باشد؛ در نتیجه میتوانید خودتان کار را شروع کنید. برای شرو، مقالات و دورههای آ» وزشی کامل و پایهای گوناگونی وجود دارند که بدون شک مفید هستند، اما اگر به دنبال راهی سریعتر هستید، پیروی از یک چک لیست سئو میتواند راهکاری مناسب برای شما باشد. در ادامه مطلب، یک چک لیست از مواردی که در سئو On-page و تکنیکال باید رعایت شوند، به شما ارائه میدهیم. (منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)
برای شروع به سراغ ابزارهای گوگل بروید
قبل از این که موارد چک لیست سئو را مورد بررسی قرار دهیم، میبایست پیشنیازهای این کار را داشته باشید. گوگل ابزارهایی در اختیار مدیران سایت قرار داده که قطعاً به آنها نیاز خواهید داشت:
- سرچ کنسول گوگل (Google Search Console): اصلیترین ابزار گوگل برای سئوی وبسایت هست که ارتباط مستقیمی با گوگل برقرار کرده و دیتاهای کاربردی در خصوص عملکرد سایت در صفحات مختلف ارائه میدهد
- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): یکی از بهترین ابزارهای تحلیل آمار و ترافیک سایت به حساب میآید که دیتاهای مختلفی درباره نوع رفتار کاربران، نرخ خروج، روند پیشروی کمپین، پرسونای مخاطبان و … در اختیار مدیران سایت میگذارد
- افزونه یوست سئو (Yaost Seo): برای مدیرانی که برای مدیریت وبسایت خود از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنند، این پلاگین اکثر معیارهای لازم را بررسی میکند
چک لیست سئو On-page
در ادامه مطلب مواردی از چک لیست سئو داخلی را به شما معرفی میکنیم.
استفاده از کلمه کلیدی در URL هر صفحه
یکی از فاکتورهایی که گوگل برای رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو در نظر میگیرد، استفاده از کلمه کلیدی در آدرس URL هست. لازم به ذکرست که به کار بردن بیش از اندازه کلمه کلیدی در URL، ممکنه اثرات مخربی داشته باشد. البته توجه داشته باشید برای صفحاتی که هماکنون رتبه مناسبی در گوگل به دست آوردهاند، بهتره این کار را انجام ندهید؛ اما برای صفحات جدید حتماً به آن توجه کنید.
پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط
منظور ما از کلمات کلیدی، همان عباراتی هستند که کاربران در حوزه فعالیت شما، آن را سرچ میکنند. بعد از آن که با روشهای مختلف این کلمات را پیدا کردید، یک استراتژی مناسب اتخاذ کنید. توجه داشته باشید که برای هر کلمه کلیدی میبایست یک صفحه مجزا ایجاد شود. در صورتی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کردهاید، توصیه میکنیم به سراغ کلماتی که بر سر آنها رقابت زیادی وجود دارد، نروید. در عوض میتوانید کلماتی را انتخاب کنید که کمتر درباره آنها جستجو میشود.
لینکسازی داخلی
یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در چک لیست سئو لینکسازیهای داخلی هستند. برای این کار انکرتکستهای مناسب انتخاب کنید تا گوگل متوجه شود کاربران باید به کدام صفحه موردنظر شما منتقل شوند. منظور از انکر تکست، عباراتی هستند که لینک صفحات دیگر در آن قرار داده شده و کاربران با کلیک روی آن، به همان صفحه منتقل میشوند. البته برخی سایتها از عبارات غیر مرتبطی مثل اینجا کلیک کنید، استفاده میکنند که چندان کارایی خاصی ندارند
ادامه مطلب در: https://pergasco.com/blog/seo/چک-لیست-سئو/
مقالات مشابه
- تاریخ همه پرسی در USAC آراء آنچه که دانش آموزان در حال پرداخت
- فروش تفنگ افزایش یافت در بهبهان. به عنوان coronavirus رشد کرد اما هزاران نفر را تکذیب کرد پس از چک پس زمینه
- سایت تجهیز یار کربن فعال
- استادان و دانش آموزان را به چالش کشیده و با بهره وری سازگاری در خانه زندگی علمی
- جی پی اس شخصی - رادار جی پی اس
- گلف باز با مقررات جدید مقدار زیادی از بازیکنان
- Student brings Met Gala home, recreates Lady Gaga’s extravagant look
- UCLA در حال سقوط است به USC دوباره – این بار در ارائه ایمن حمل و نقل دانشجویی
- نحوه استفاده از دستگاه هدایت سنج آزمایشگاهی
- برنامه های کاربردی:کربن فعال