لوله کشی ساختمان در غرب تهران و شمال تهران و شرق تهران و جنوب تهران

لوله کشی ساختمان در تهرانلوله کشی آب و فاضلاب ساختمان یکی از مهمترین بخش های تأسیسات ساختمان است و باید به بهت

توسط ATROTICNEWS در 7 دی 1399

لوله کشی ساختمان در تهران

لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان یکی از مهمترین بخش های تأسیسات ساختمان است و باید به بهترین نحو طراحی و نصب شود به دلیل اینکه هرگونه مشکل در سیستم لوله کشی ساختمان اطلاعات بیشتر موجب خرابی ها و خطراتی برای ساختمان و ساکنین می شود.

برای جلوگیری از خرابی ها و خطرات احتمالی باید در ابتدا لوله کشی ساختمان توسط یک لوله کش متخصص و ماهر انجام شود و باید از لوله های مناسب در لوله کشی استفاده نمود و همچنین به نکاتی در قبل و بعد لوله کشی توجه کرد.

لوله کشی از قدیم تا امروز

در قدیم به دلیل اینکه از روش های سنتی برای لوله کشی استفاده میکردند، به همین علت لوله های آهنی را در سیستم لوله کشی به کار می بردند و این لوله ها در طی زمان باعث زنگ زدگی می شدند و به همین دلیل ترکیدگی لوله خیلی زیاد پیش می آمد که مدام همه به تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه لینک نیاز پیدا می کردند و همچنین هنگام جا به جایی و نصب بسیار سنگین بودند و بعد از آن لوله های گالوانیزه، پنج لایه، پلیمری و پلاستیکی جایگزین لوله های آهنی شدند.

شیوه های جدید لوله کشی نوین

امروزه لوله کشی ساختمان به دو شیوه انشعابی و کلکتوری انجام می شود، در لوله کشی انشعابی آب از رایزر اصلی به طور مستقیم به داخل ساختمان منشعب می‌شود که پس از نصب کنتور انتقال آب به سراسر ساختمان صورت می‌گیرد و تفاوتی میان لوله کشی آب سرد و گرم نیست، همچنین لوله کشی کلکتوری که به روز ترین و مدرن ترین لوله کشی محسوب میشود با لوله‌های لایه ای است که البته برای استفاده از این روش باید ساختمان در حال ساخت یا بازسازی باشد چرا که این نوع لوله کشی نیز به صورت توکار انجام می‌شود.

خدمات لوله کشی حرفه ای و اصولی

در صورتی که لوله کشی به صورت اصولی انجام نگیرد، آب به خوبی در لوله ها جریان پیدا نمیکند و موجب ایراداتی مانند: Pipe leak detection ,نشتی، ترکیدگی، پوسیدگی، خوردگی و خیلی ایرادات دیگری که باعث بالا رفتن هزینه در آینده برای شما می شود.

حال اگر مطمئن هستید که از لوله های مناسب استفاده شده است و طراحی و نصب آن توسط لوله کش ماهر انجام شد اما باز هم لوله ها مشکل پیدا کردند، مشکل از پایه نیست، گیر کردن جسمی در داخل لوله ها، فشار ناگهانی آب، گرم و سرد شدن آب و خیلی موارد دیگر میتواند باعث آسیب رساندن به لوله ها شوند.

لوله های فرسوده و مشکلات ساختمان

یکی دیگر از مواردی که موجب ایرادات در سیستم لوله کشی ساختمان  می شود، قدیمی بودن لوله ها است که این مشکل بسیار دردسر ساز، وقت گیر و هزینه بر می باشد.

اما هنگامی که لوله های شما دچار نشتی شدند، نگران نباشید چون دیگر مانند قدیم درد سرهای هزینه ها و خرابی های بالا را ندارید و این مشکل به راحتی توسط نشت یاب کار حل میشود، دستگاه هایی که با پیشرفت تکنولوژی به بازار آمده اند کار همه به خصوص لوله کشان و تعمیرکاران را راحت کرده اند، این دستگاه ها با توجه به سنسوری که دارند و امواجی که از نشتی و ترکیدگی لوله دریافت میکنند، مکان دقیق را با کم ترین خطا پیدا میکنند، این دستگاه ها که انواع متفاوتی نیز دارند، دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله بیشتر بدانید نام دارند و کاری کرده اند که هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی شود.

Source khadamat-parsiyan

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن