آموزش تقویت سئو

آموزش تقویت سئو آموزش تقویت سئو سایت | بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و حفظ جایگاه یکی از مهمترین فاکت

توسط ATROTICNEWS در 20 تیر 1399

آموزش تقویت سئو

آموزش تقویت سئو سایت | بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و حفظ جایگاه یکی از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار در افزایش میزان بازخورد دریافتی برای یک کسب و کار آنلاین و سایت است. این موضوع به حدی دارای اهمیت شده است که بسیاری از کسب و کارها با توجه به زمانبر بودن مقوله ی سئو، برای حظور در صدر نتایج گوگل ، سرویس گوگل ادوردز (گوگل ادز) را انتخاب می کنند. تبلیغات در گوگل یا Google Ads سرویس ارائه شده توسط گوگل است و سیستم پرداختی آن به ازای هزینه کلیک و ورود کاربر به سایت است. در واقع با استفاده از این سرویس ، به ازای هر کاربری که گوگل وارد سایت شما می کند، هزینه ای را به گوگل پرداخت می کنید. برخی از کاربران نیز اعتقادی به مفید بودن تبلیغات در گوگل ندارند و معتقدند افزایش رتبه سایت به صورت طبیعی با رعایت قواعد سئو ، می تواند مفیدتر باشد. منابع متعددی در زمینه آموزش سئو و بهینه سازی سایت و همچنین نکات مهم سئو در سایت های مختلف منتشر شده است که هر کدام از آن ها تنها چند مورد از عوامل موثر و ترفندهای سئو را بررسی کرده اند. در این مقاله 50 ترفند مهم برای سئو سایت را بررسی کرده ایم که بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل را می توان از نتایج رعایت کردن آن ها عنوان کرد. هر کدام از این ترفندها دارای توضیحات مفصلی هستند که توضیح تمامی آن ها در قالب یک مقاله نمی گنجد. در این مقاله تنها به معرفی این موارد به صورت جزئی پرداخته ایم. در صورتیکه به بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و باقی مانده در آن رتبه اهمیت می دهید، با ما همراه باشید…

پیشنهاد میکنیم در ابتدا این ویدئو را مشاهده کنید، در این ویدئو به بررسی نکاتی پرداخته ایم که با رعایت کردن آن ها می توانید صفحه ای را در فضای اینترنت منتشر کنید که از نظر سئو و موتورهای جستجو وضعیت مناسبی داشته باشد:

  • نصب گواهی ssl

امنیت کامل سایت یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای سئو سایت است. نصب گواهی اس اس ال یکی از راه های افزایش امنیت سایت است. در صورتیکه سایت شما بدون گواهی اس اس ال و به صورت http در گوگل ایندکس شده است، پس از نصب گواهینامه ، می بایست اقداماتی مانند ریدایرکت کردن را انجام دهید تا از ترافیک وررودی سایت کاسته نشود.

  • ریسپانسیو کردن قالب و ساختار سایت

ریسپانسیو بودن ساختار سایت سبب تشویق بیشتر کاربران موبایلی به مراجعه به سایت شما خواهد شد. با توجه به افزایش بسیار زیاد کاربران گوشی های هوشمند و تبلت ها، اهمیت دادن به این کاربران و رعایت ساختار ریسپانسیو برای سایت ، به یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای بالا بردن رتبه سایت در میان نتایج خود شده است.

  • راه اندازی وبلاگ برای سایت

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران به دنبال کسب اطلاعات در زمینه های مختلف هستند، راه اندازی یک وبلاگ در زمینه کاری خودتان و قرار دادن مداوم پست های مفید در آن ، می تواند در جذب کاربرانی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند و یا بدنبال کسب اطلاعات در مورد کالاها یا خدمات ارائه شده توسط شما هستند، بسیار موثر واقع شود.

  • استفاده از CDN (شبکه توزیع محتوا)

شبکه های توزیع محتوا سبب افزایش سرعت بارگذاری سایت برای کاربرهای مختلف می شود و همچنین باعث افزایش محافظت از سایت در برابر حملات اینترنتی و مخرب خواهد شد. این شبکه ها از سرورهای متعددی در نقاط مختلف دنیا تشکیل شده اند که اطلاعات استاتیک سایت ها را در خود ذخیره می کنند. در این شبکه ها، نزدیکترین سرور از نظر موقعیت مکانی به هر کاربر پاسخ می دهد که این موضوع سبب کوتاه شدن مسیر ارسال و دریافت داده از سایت شما با کاربر می شود.

  • نوشتن url بصورت ساختار قابل درک برای کاربرها

نوشتن url به صورتی که برای کاربرها قابل درک باشد و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در url صفحات مختلف سایت ، سبب افزایش اعتماد آن ها به سایت و افزایش کلیک بر روی سایت می شود. مقاله ای در رابطه با نحوه نوشتن url صفحات سایت آماده شده است که می توانید به آن مراجعه کنید.

  • ناوبری و هدایت مناسب کاربران در سایت

آسان بودن مسیریابی در سایت برای کاربر ، یکی از مواردی است که سببب افزایش رضایت از سایت خواهد شد.

  • انتخاب بهترین هاست برای سایت

در زمان خرید هاست و میزبان وب برای سایت ، فاکتورهای امنیت ، سرعت و پشتیبانی از قابلیت های فنی مختلف را مورد بررسی قرار دهید. مواردی مانند برخورداری از آنتی DdoS ، و میزان uptime بالا سبب بهبود کیفیت سایت می شود.

  • بررسی پنالتی شدن توسط گوگل

در صورتیکه ایمیل خود یا اکانت سرچ کنسول گوگل را به طور مداوم بررسی نمی کنید ، باید گفت که در صورتیکه سایت شما توسط گوگل پنالتی شده باشد، از این موضوع بیخبر هستید.

  • افزودن نقشه سایت و ارسال آن به گوگل

ابزارهای متعددی برای ساخت نقشه سایت وجود دارد که بسادگی می توانید از آن ها استفاده کنید. پس از ساخت نقشه سایت ، برای درک بهتر ساختار سایت توسط ربات های گوگل و ایندکس کردن کامل سایت توسط آنها، می بایست آن را از طریق ابزار سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید.

  • افزودن صفحه تماس با ما

داشتن صفحه ای شامل اطلاعات کامل در مورد موقعیت مکانی شما و راه های ارتباطی کاربر با شما مانند آدرس ایمیل، تلفن و آدرس شبکه های مجازی مختلف باعث بالارفتن اعتماد کاربرها به سایت می شود.

  • افزودن قابلیت جستجو در سایت

این مورد سبب می شود هر کاربر به سادگی در سایت شما مطلب موردنظر خود را بیابد و در نتیجه سبب جذب بهتر کاربر می شود.

  • افزودن favicon

Favicon شاید به نظر شما یک تصویر بی اهمیت باشد. اما باید گفت که استفاده از آن در سایت ، سبب افزایش اعتماد به سایت و افزایش تشویق کاربران می شود.

  • افزودن صفحه درباره ما

این صفحه می تواند با صفحه تماس با ما ترکیب شود و یا می توانید آن را به صورت مجزا تکمیل نمایید. قیدکردن اطلاعات کامل و صادقانه درباره فعالیت های خود ، مسلماً باعث اعتماد مشتری می شود.

  • قراردادن قوانین حفظ حریم خصوصی کاربر در سایت

بسیاری از کاربرها در رابطه با کم اهمیت ترین اطلاعات شخصی نیز حساسیت بالایی دارند و حفظ اطلاعات آن ها توسط سایت هایی که در آن عضو می شوند بسیار برای آنها مهم است. رعایت کامل حریم خصوصی کاربر و محافظت از اطلاعات کاربر ، یکی از فاکتورهای تعیین کننده در مورد افزایش اعتماد مشتری به سایت شما می شود.

  • استفاده از محتوای تصویری مانند اینفوگرافی و ویدئو در سایت

ویدئوهای جذاب و همچنین اینفوگرافی های با کیفیت ، از مواردی هستند که می توانند مدت زمان مادگاری در سایت را به طور مناسبی افزایش دهند. مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت یکی از فاکتورهای مدنظر گوگل برای رتبه بندی سایت ها است.

  • استفاده از داده های ساختار یافته در سایت

داده های ساختار یافته توسط ربات های قابل درک و طبقه بندی هستند ، به نحوی که به سادگی در صدر نتایج گوگل نمایش داده می شوند. استفاده مناسب از این داده ها سبب بهبود عملکرد و بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل می شود.

  • تشویق کاربران به نظردهی در سایت

این موضوع سبب بالابردن تعامل کاربر با سایت می شود. تجربه نشان داده است که نرخ بازگشت کاربران در سایت هایی که سیستم نظردهی فعالی دارند ، بسیار بالا و مناسب است. زیرا کاربر برای دریافت پاسخ سوال یا نظر خود قطعا به سایت بازخواهد گشت.

  • بهینه سازی متای توضیحات

متای توضیحات یا Meta Description در پایین آدرس سایت در میان نتایج گوگل نمایش داده می شود. متای توضیحات مناسب و جذاب یکی از عواملی است که باعث بالارفتن نرخ کلیک سایت می شود.

  • بهینه سازی تگ عنوان

تگ عنوان یا تایتل اولین موردی است که توسط کاربرها در میان نتایج جستجوی گوگل مورد بررسی قرار میگیرد. قراردادن عنوان جذاب در عین حال صادقانه ، باعث افزایش میزان جذب سایت می شود.

  • قراردادن پلاگین caching

افزونه caching باعث می شود مرورگرها برخی از فایل های سایت شما را برای افزایش سرعت بارگذاری در مرورهای بعدی در خود ذخیره می کنند. سرعت بارگذاری سایت بسیار مهم است، بنابراین با استفاده از پلاگین کش می توانید تا حد مناسبی ، مشکل سرعت سایت را رفع نمایید.

  • افزایش سرعت لودشدن سایت

سرعت لودشدن سایت یکی از مهمترین فاکتورهای مدنظر گوگل برای رنک دهی به سایت ها است. علاوه بر گوگل، بارگذاری سریعتر سایت سبب افزایش رضایت بازدیدکننده های سایت می شود. در واقع به همین علت این مورد برای گوگل اهمیت دارد ، زیرا گوگل تنها به این نکته اهمیت می دهد که سایت شما بتواند رضایت کاربر را جذب کند.

  • فشرده سازی فایل ها و کدهای سایت

فشرده سازی یا Minify کردن فایل های css ، html و جاوا اسکریپت ، موجب کاهش فاصله ها و خطوط اضافی در میان کدهای سایت می شود و رعایت آن باعث بالابردن سرعت خوانایی سایت توسط ربات های گوگل خواهد شد.

  • بهینه سازی تصاویر سایت

بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر سایت سبب افزایش سرعت بارگذاری آن می شود. این کاهش حجم باید به نحوی باشد که افت کیفیت تصویر توسط چشم انسان قابل تشخیص نباشد.

  • استفاده از متای توضیحات برای عکس های سایت

قراردادن متای عنوان ، کپشن و تگ Alt برای تصاویر در درک بهتر محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک می کند.

  • Lazy load یا لودشدن تنبل

این قابلیت سبب می شود که عناصر سایت مانند تصاویر و اسکریپت ها تا زمانی که کاربر درخواستی برای آن ها ارسال نکرده است و همچنین بر روی آن ها اسکرول نکرده است ، بارگذاری نشوند. در نتیجه می توان گفت که سرعت لودشدن اولیه ی سایت بسیار افزایش خواهد یافت.

  • رفع لینک های شکسته داخلی

لینک های شکسته به عنوان یک امتیاز منفی برای سئو سایت شناخته شده است اما می توان گفت که تاثیر لینک های شکسته داخلی بسیار بدتر است. سایت های متنوعی مانند dead link checker برای بررسی لینک های شکسته داخلی سایت وجود دارد که می توان از این نظر سایت را تحلیل کنید.

  • محتوای تکراری (duplicate content)

وجود محتوای تکراری بر روی سایت یکی از مواردی است که سبب پنالتی گوگل می شود. راه های متنوعی برای رفع آن وجود دارد : استفاده از تگ کانونیکال ، تگ noindex و nofollow ، ریدایرکت و هدایت کردن صفحه شامل محتوای تکراری و…

  • یافتن کلیدواژه های جدید

کلیدواژه های انتخاب شده برای هر سایت نقش کلیدی در ورود کاربران به سایت را دارند. انتخاب بهترین کلیدواژه ها نکته ی بسیار مهمی است که باید نهایت دقت را در انجام آن داشته باشید. با توجه به اینکه کلیدواژه های جدید به طور مداوم توسط کاربران در موتورهای جستجو سرچ و ایجاد می شود ، می بایست دائماً به دنبال یافتن کلیدواژه های جدید باشید.

  • استفاده از اطلاعات معتبر برای WhoIs دامنه سایت

طبق گفته گوگل ، دامنه هایی که از اطلاعات WhoIs غیرمعتبر و یا مخفی استفاده می کنند ، ممکن است موارد دیگری را نیز مخفی کرده باشند و به نوعی نشانه ای از مشکوک بودن سایت است. اگرچه این مورد به طور حتمی سبب جریمه یا پنالتی گوگل نمی شود اما استفاده از اطلاعات معتبر سبب افزایش اعتماد گوگل خواهد شد.

  • تبلیغات و لینک های تبلیغی موجود بر روی سایت

استفاده بیش از حد از تبلیغات در صفحات مختلف سایت سبب ایجاد مشکلات متعدد در ایندکس شدن سایت شما خواهد شد. تا حد امکان از لینک های تبلیغی و تبلیغات بسیار محدود در سایت خود استفاده کنید.

  • کاهش نرخ پرش (bounce rate)

نرخ بازگشت به عنوان فاکتوری برای تشخیص میزان بازگشت کاربران به سایت ، نقش موثری در افزایش بازخورد دریافتی شما از سایت خواهد شد. این فاکتور بیانگر تعداد کاربرانی است که پس از اولین ورود به سایت ، مراجعه مجددی به سایت شما نداشته اند. کاهش نرخ پرش علاوه بر تاثیر بر روی بهینه سازی و بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل ، سبب افزایش عملکرد سایت در زمینه جذب کاربر خواهد شد.

  • نوشتن پست های مهمان

نوشتن محتوای مناسب و کاربرپسند در دیگر سایت ها، سبب افزایش ترافیک ورودی به سایت ، برندسازی و… خواهد شد که می توان از آن برای بهبود سئو و بالا بردن سایت در گوگل استفاده کرد.

  • ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به قدری در میان کاربران دنیای وب نفوذ داشته اند که استفاده مناسب از آن ها را می توان یکی از راه های مفید برای بهینه سازی سایت معرفی کرد. لینک دهی از شبکه های اجتماعی مختلف به سایت و ورود کاربران به سایت از طریق این لینک ها، سیگنال های مثبتی به موتورهای جستجو ارسال می کند.

  • تحلیل لینک های ارجاع داده شده به سایت

با استفاده از سرچ کنسول گوگل می توانید لینک هایی که دیگر سایت ها به سایت شما داده اند را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید و لینک های مضر که از سایت های اسپم به سایت شما داده شده است را با استفاده از ابزار موجود در سرچ کنسول ، disavow یا به اصطلاح رد کنید. با انجام این کار ، گوگل این لینک ها را در رتبه بندی سایت شما مدنظر قرار نخواهد داد.

  • ایجاد لینک های مفید

لینک گیری از سایت های معتبر و مرتبط سبب بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و افزایش ترافیک ورودی به سایت خواهد شد. اگرچه پروسه ساخت بک لینک بسیار حساس بوده و برای انجام آن می بایست نهایت دقت و تجربه را به خرج دهید.

  منبع : آموزش تقویت سئو
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن