تبدیل شماره کارت به شماره شبا و شماره حساب در همه بانکها - عصرشهروند

«شبا» تمام اطلاعات یک شماره حساب معمولی را دارد. همچنین این امکان وجود دارد تا بتوانید شماره حساب خود را به شم

توسط ATROTICNEWS در 5 آبان 1400

«شبا» تمام اطلاعات یک شماره حساب معمولی را دارد. همچنین این امکان وجود دارد تا بتوانید شماره حساب خود را به شماره شبا تبدیل کنید و یا شماره کارت را به شبا تبدیل نمایید. به منظور تبدیل شماره کارت بانک کارآفرین به شماره حساب بانک کارآفرین و تبدیل شماره شبا بانک کارآفرین به شماره سپرده بانک کارآفرین به این لینک مراجعه کنید. برای تبدیل شبا بانک سپه با استفاده از شماره حساب میتوانید از مبدل شبا رایگان کارت اینفو استفاده کنید. گاهی اوقات پیش می آید که افراد کارت بانکی خود را گم می کنند و یا کارت بانکی آن ها به سرقت می رود. «شبا» جایگزین شماره حساب نیست، بلکه به عنوان یک شماره استاندارد در کنار آن قرار می گیرد.«شبا» برای انواع حساب ها مانند جاری، سپرده، تسهیلات و نظایر آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 2-2-2-نمایش در اشکال نوشتاری: در اشکال نوشتاری، مانند فرمها و نامه ها، از سمت چپ، بین هر چهار کاراکتر، یک فاصله قرار می گیرد. این شماره به منظور تسهیل و استاندارد سازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO ، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می شود.

بانک سپه، یکی از بانک های با قدمت بسیار بالا در کشور ایران است که در حال حاضر بسیاری از افراد در جامعه یک حساب در بانک سپه دارند. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از بانک های کشور با بانک سپه ادغام شده اند، امکان دریافت شماره شبای این بانک ها نیز از طریق بخش محاسبه شماره شبای بانک سپه فراهم شده است. پست بانک ایران در بازار دوم بورس قرار دارد. IBAN: (اختصارInternational Bank Account Number) شناسهای است که یک شماره حساب خاص را در یک بانک در سطح بینالملل بهصورت یکتا معرفی میکند. بانک مرکزی ایران معتقد است، از آنجایی که بانکهای ادغامی در شبکه بانکی منحل شدهاند، نباید شماره و شناسه شبایی به نام آنها وجود داشته باشد. مشتریان بانکهای ادغامی از جمله کوثر، مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان برای اطلاع از شماره شبای جدیدشان باید به وبسایت بانک سپه مراجعه کنند و از منوی خدمات، بخش معرفی خدمات الکترونیک و سپس شناسه حساب بانکی ایران (شبا)، شبای جدید حسابهای قدیمی بانکهای ادغامی را انتخاب کنند؛ در حال حاضر این سرویس برای بانکهای سابق حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری سابق کوثر فراهم شده است. در مرحله بعد، فقط کافی است کاربر شماره حساب پیشین خود را در کادر در نظر گرفتهشده برای هر بانک وارد کند تا شماره شبای جدیدش به او نمایش داده شود.

افرادی که قصد استفاده از خدمات اینترنتی بانک را دارند، می توانند به بخش اینترنت بانک سپه وارد شوند و از طریق این بخش از خدمات غیر حضوری و اینترنتی استفاده کنند. برای این منظور، صفحه استعلام شناسه شماره حساب بانکی ایرانیان (شبا) در تمامی بانکها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی ج.ا.ا بصورت آماده تدارک دیده شده است. بانک سپه روش های مختلفی برای دریافت شماره شبا حساب برای مشتریان در نظر گرفته است که تمامی این روش ها رایگان می باشند. پس از ورود به صفحه اصلی، می توانید به صورت مستقیم بر روی لینک «فعال سازی رمز دوم پویای کارت» کلیک کنید تا به بخش فعال سازی رمز دوم کارت های بانک سپه وارد شوید. در حال حاضر، با وجود سایت بانک سپه، امکان اعلام مفقودی کارت بانک سپه به صورت غیر حضوری وجود دارد و نیازی به مراجعه حضوری شما به شعب بانک در ساعات اداری نیست. برای دریافت شماره ی شبا بانک سپه از طریق سامانه ابتدا باید سامانه بانک سپه را در اینترنت جستجو کنید و بعد با وارد کردن شماره ی حیاب خود می توانید شماره ی شبا را دریافت کنید.

برای دریافت شماره شبا از بانک آینده، باید شماره حسابتان را بدانید و با وارد کردن آن در صفحه محاسبه شناسه شبای بانک آینده، آن را دریافت کنید. بانک سپه، یکی از بانک هایی است که برای اولین بار در ایران ساخته شد و در حال حاضر این بانک با قدمت ترین بانک ایرانی محسوب می شود. چنانچه شما متقاضی محترم، از شماره شبای بانکی خود مطلع نباشید، به راحتی میتوانید از این صفحه بانک مربوطه را انتخاب و با وارد کردن شماره حساب، شبای آن را دریافت و در قسمت مشخصات بانکی در پنل کاربری وارد نمایید. سایت بانک سپه، یکی از مهم ترین سایت ها در میان سایت های بانکی است، چرا که در حال حاضر بسیاری از بانک های کشور با این بانک ادغام شده اند و بسیاری از خدمات آن بانک ها در سایت بانک سپه ارائه می شود. بنابراین، امکان دسترسی عموم مردم به این بخش وجود دارد. این روزها بدون داشتن شماره شبا امکان دریافت سهام عدالت وجود ندارد. با این وجود لازم به ذکر است که برای دریافت شماره شبا تنها چیزی که شما نیاز دارید، شماره حساب می باشد و این در حالی است که برخی از وب سایت ها و برنامه هایی که در این زمینه هستند، اطلاعات هویتی و یا حتی رمز پویا شما را نیز ممکن است دریافت کنند که هیچ نیازی نیست و شاید فیشینگ رخ دهد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن