چطور یک چادر مسافرتی خوب تهیه کنیم؟

برخی از گردشگران، هتل های لوکس و چندین ستاره را ترجیح می دهند و برخی دیگر با در نظر گرفتن هزینه ی کمتر، به ان

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

برخی از گردشگران، هتل های لوکس و چندین ستاره را ترجیح می دهند و برخی دیگر با در نظر گرفتن هزینه ی کمتر، به انتخاب های دیگری روی می آورند. یکی از این انتخاب ها کمپینگ و یا اقامت در چادر مسافرتی است که به عقیده ی بسیاری از مسافران، هزینه اقامت را به حداقل کاهش داده و موجب ارزان تمام شدن سفر می شود. به دلیل اینکه این نوع چادر ها با ظرفیت بالایی که دارند معمولاً توسط تورهای طبیعت گردی و یا خانواده هایی با تعداد بالا استفاده می شوند . به یاد داشته باشید که سطح پوشش داده شدهی چادر شما باید به سمت داخل باشد چرا که ممکن است به دلیل تماس با خاک و سنگریزه ها، پوشش خود را از دست بدهد. علاقه مندان این نوع اقامت، به دلیل برپایی چادرها در زیر آسمان شب، آنها را هتل هایی هزارستاره می دانند که هیچ هتلی توانایی رقابت با زیبایی های آن را ندارد. همچنین کیفیت زیپ ها و یا سایر نگهدارندههای آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین برای کمپینگ های حرفه ایی تر برای کوهنوردی و یا پیشروی در طبیعت، افراد باید چند چادر کوچک و مناسب داشته باشند. اولین موضوعی که پیش از خریدن چادر مسافرتی باید به آن توجه کنید این است که چند نفر می خواهند از آن در سفر استفاده کنند و حجم وسایل و لوازم سفر شما چقدر است؟ Th is a​rticle h᠎as been creat​ed with the  help  of G SA Con᠎tent Gener᠎ator Demoversi​on​!

سایز و ظرفیت یک چادر مسافرتی با کف آن سنجیده می شود. بهتر است که سقف چادر شما از یک پارچهی یک سره دوخته شده باشد تا احتمال ورود آب باران به داخل چادر به کمترین حد برسد. تنها وصل کردن این دو لایه با یک نوار نازک برای جلوگیری از نفوذ آب کفایت نمیکند. برای تجربه ی کمپینگ احتیاج به یک چادر مسافرتی دارید که باید با دقت آن را انتخاب و خریداری نمایید. قرارگیری حرم امام رضا در این شهر باعث افزایش بازدیدکنندگان این شهر شدهاست و اینموضوع سرمایهگذاران را مجاب کردهاست که خدمات و تسهیلات متعددی را برای گردشگران در این شهر ایجاد کنند. گزارش شدهاست که سیلها در ایالت گجرات هند از ابتدای ژوئن موجب مرگ ۲۲۴ تن گردیدهاست. در واقع چادرهای خانوادگی خانهای کوچک و سیار هستند که وظیفه حفظ خانواده در یک سفر تابستانی بر عهده آنهاست و نیاز به امکانات ویژهای در این نوع چادرها نیست. وجود محفظه هایی پنجره مانند برای یک چادر مسافرتی بسیار اهمیت دارد زیرا مانند یک تهویه عمل می کند و امکان عبور نور به داخل چادر را فراهم می کند. Artic​le was gen erat ed wi᠎th G᠎SA C​on​te nt Gener᠎ator Demov​er si on!

این نوع چادر از نظر سرهم بندی و برپایی بسیار آسان می باشد. دسته بندی و عرضه می شوند. چادر مسافرتی یکی از ضروری ترین وسایل سفر، طبیعتگردی و کوهنوردی می باشد که حس امنیت وداشتن سرپناه را برای شما به همرا خواهد داشت اما قبل از خرید چادر بهتر است با معیارهای مهم انتخاب چادرمسافرتی آشنا شوید و با اطلاعات کافی متناسب با نیازهای خود خرید نمایید. یکی از مهم ترین معیار ها در هنگام انتخاب چادر مسافرتی فضای داخلی آن است که بهتر است بزرگ تر از تعداد نفرات حقیقی که در سفر شما را همراهی می کنند انتخاب شود. بسیاری از گردشگران و افراد معتقدند که جداره ی چادر های مسافرتی بسیار نازک است و در شب هنگام نمای داخلی آن قابل رویت می باشد. افزون بر مواردی که از آنها سخن گفتیم جزئیاتی وجود دارد که هنگام خرید چادر باید به آنها توجه کنید. چادرهای چند لایه که در قسمتهای بالاتر از آنها صحبت کردیم به طور معمول سنگینتر از چادرهای نایلونی هستند و قاعدتاً برای حمل بر روی کوله و پییش روی در طبیعت مناسب نیستند.

گاهی سقف چادرها را با پارچهای چند لایه مانند پارچههایی که برای پوشاندن روی تریلرها و یا قایقها استفاده میشود، میسازند. برای آنکه از ورود آب به چادر جلوگیری شود معمولاً پارچهای که با آن چادر ساخته میشود را با اورتان میپوشانند البته در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ساخت مواد ترکیبی مختلف، جدارههایی برای چادرها ساخته میشود که نیازی به پوشش دوباره ندارد اما به طور سنتی چادرها را از یک لایه نایلون و یک لایه پوشش اورتان برروی آن می سازند. پیشنهاد تشکیل استان زاگرس با یازده شهرستان انتقاداتی را دربرداشتهاست به گونهای که برخی خبرگزاریها مانند خبرگزاری فارس با انتشار یک خبر یکسان آن را «فتنه قومیتی» نامیدند. همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی موضوعاتی که پیرامون چادر مسافرتی تشکیل می شود، پرداختیم. چادر مسافرتی یک وسیله برای آسودگی و لذت بیشتر از سفر می باشد. چادر مسافرتی یک وسیله ی مهم برای گردشگران و علاقه مندان به کمپینگ می باشد و در سایز ها و رنگ های متنوعی عرضه می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن