با تقویت خودرو در 24 ساعت موفق شوید

درواقع سیستم منصفانه عرضه خودرو بدون محدودیتهای حال حاضر باید موجود باشد. شروط جدیدی که برای ثبتنام و خرید خو

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

درواقع سیستم منصفانه عرضه خودرو بدون محدودیتهای حال حاضر باید موجود باشد. شروط جدیدی که برای ثبتنام و خرید خودروهای کارخانهای مطرح شده است، این پیام را به بازار سیاه کشور میدهد که عرضه همچنان قطرهچکانی است و دلالان میتواند قیمت خودروهای خود را بالا ببرند. اما علت اینکه بازار سیاه در خودرو شکل گرفته و تفاوت قیمتهای فاحش بین قیمت کارخانه و بازار وجود دارد این است که خودرو سیستم توزیع مناسبی ندارد و برای عرضه آن دستاندازهای زیادی مانند نداشتن پلاک فعال، شرکت در قرعهکشی و … صدرایی با اشاره به اینکه تولید به مقدار کافی وجود دارد و تقاضا در ایران یک تقاضای غیر قابل پیشبینی است، میگوید: در سال ۹۶ با دلار زیر چهار هزار تومان، مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد و تقاضا هم به مقدار کافی بود و قیمت کارخانه و بازار هم تفاوت چندانی نداشت و درواقع عرضه و تقاضا در تعادل بودند. ما در این قسمت از تقویت موتور خودرو ، به ارائه راهکارهایی در زمینه افزایش قدرت موتور خودرو خواهیم پرداخت که بدون نیاز به دانش خاصی بوده و خود راننده به تنهایی یا با کمک یک تعمیرکار معمولی، می تواند از عهده انجام آن برآید. در کشور ما در حال حاضر خودرو های پر شتاب و سریع نظیر پورشه، بنز، ب ام و و بسیاری از برندهای محبوب دیگر قیمت هایی گزافی دارند و تنها قشرهای مرفه و ثروتمند توانایی خریداری این خودرو ها را دارند.افرادی که خودروهایی میان رده یا حتی ارزان قیمت دارند آرزوی رسیدن به شتابی نظیر این خودرو ها را داردند و برای رسیدن به این آرزو به تیونینگ خودرو متوسل می شوند. برنامه ریزیECUیا ریمپ کردن کامپیوتر خودرو یکی از ابتدایی ترین و کم هزینه ترین عملیاتی است که در زمینه تقویت می توان انجام داد.ECU در حقیقت مغز پیششرانه خودرو است و هرگونه رفتار و وظیفه خودرو را کنترل می کند.هم اکنون نیز با توجه به مسئله کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلایندگی خودرو ها کامپیوتر به قطعه ای بسیار پیچیده و پیشرفته در خودرو ها تبدیل شده است.کامپیوتر خودرو برای کنترل موارد مختلفی نظیر نحوه جرقه زنی شمع ها، میزان هوای ورودی به پیشرانه، دما ی هوا، میزان اکسیژن سوخته نشده در اگزوز، میزان سوخت منتقل شده به پیشرانه وبسیاری از موارد دیگر برنامه ریزی شده است.برنامه ای که سازنده بر رویکامپیوتر خودرو ایجاد می کند باید با انواع شرایط آب و هوایی و سوخت سازگار باشد.از طریق ریمپ و برنامه ریزی مجدد می توان تغییراتی در نرم افزار کامپیوتر انجام داد تااز این طریقبتوان به توان و گشتاور بیشتری دست یافت.این تغییرات در خودرو های بدون توربو چاجر می تواند تا 10 الی 15 درصد افزایش توان را به همراه داشته باشد. راه اصلی برای ایجاد ناحیه ی کم فشار ، تسریع کردن جریان هوا در زیر خودرو است؛ این مسئله به اصل برنولی می­گردد که بیان می­کند افزایش سرعت هوا منجر به کاهش فشار می­شود. در این رابطه چند روش را بیان کردیم. جالب است بدانید که تیونینگ و تقویت کردن خودرو طرفداران بسیاری دارد و این در حدی است که شرکتهای مطرح و بزرگی در سراسر جهان، تیونینگ و تقویت بسیاری از محصولات کارخانههای مشهور و بزرگ خودروسازی را انجام میدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افزایش قیمت خودرو در دولت گذشته آغاز شد، به طوری که بسیاری از متقاضیان خودرو نسبت به کیفیت محصولات دو خودروساز مطرح کشور ناراضی بودند، به همین علت با وجود گستردگی حوزههای تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصلی ترین شعارهای وزیر پیشنهادی این وزارتخانه در ابتدای دولت سیزدهم به صنعت خودرو اختصاص پیدا کرد. پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند. این در حالی است که قابلیت تیونینگ خودروهای کمتر شناخته شده، به دلیل نایاب بودن قطعات مورد نیاز برای تیونینگ و کم بودن شرکتهایی که تیونینگ و تقویت آنها را برعهده بگیرد، بسیار کم است. ایستگاههای دوچرخه اشتراکی هوشمند در یزد با نام بهرو در سال ۱۳۹۹ آغاز به کار نمودند. خودروها در زمان بازرسی در ایستگاههای بازرسی آزمایش میشوند. • شرکتهای بیمه و افرادی که دارای نمایندگی بیمه هستند با حضور در این نمایشگاه، میتوانند خدمات خود را در حوزه خودرو به بازدیدکنندگان ارائه دهند. فیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنک کنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان نیاز ندارند. پراید ۱۳۱ نیز امروز در نرخ ۲۸۶ میلیون تومان به بازار کشور عرضه میشود. دنا معمولی هم امروز در نرخ ۶۳۵ میلیون تومان عرضه شد. این قطعه طوری برنامه ریزی شده است تا همواره خودرو را در شرایط معمول خود نگاه دارد. در شرایط معمول نیز می توانید از یک متخصص بخواهید تا این چیپ را دوباره برای شما تنظیم کند و شرایط اسپرت تری را به آن تحمیل کند تا در مواقعی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارید، ECU بتواند این میزان قدرت را با باز کردن دریچه های هوا، افزایش میزان پاشش سوخت در انژکتور و سایر موارد، به خودرو کمک نماید. در مجموع تمام تغييرات ریز و درشتی کـه هنگام اجرای عملیات تیونینگ دریک خودرو صورت میگیرد، بايد مانند دانهها و حلقههاي يک زنجير بـه یک دیگر متصل باشد و ارتباطی منطقی رابا سایر تغییرات صورت گرفته در آن برقرار کند. فلایویل به طور مختصر یک دیسک فلزی است که به پیشرانه خودرو متصل است و ضمن انتقال نیرو، استارتر به میلنگ به هنگام استارت زدن کمک می کند تا پیشرانه به صورت آرام و نرم کار کند.این قطعه در مقابل تغییر سرعت دوران و گشتاور های نامنظم مقاومت می کند و باعث یکنواختنگه داشتن چرخش پیشرانه می شود.با توجه به وزن فلایویل و سنگینیا سبک بودن آن این قطعه می تواند در مقابل تغییر سرعت مقاومت کند و این عمل مانند یک شمشیر دو لبه است.

اگر خودروی شما سنگین است نمی توانید انتظار داشته باشید که به محض فشردن پدال گاز، بتوانید با سرعت فزاینده ای شروع به حرکت نمایید. تیونینگ و تقویت خودرو نیاز به علم و مهارت بالایی دارد بنابراین در هر قسمت از این علم باید دقت کافی و تجربه لازم را داشته باشید. همانگونه که فیلتر هوا در بخش ورودی هوا به موتور موثر است، اگزوز نیز در بخش خروجی هوای موتور بسیار نقش تاثیرگذاری در نوربرت پرفورمنس قدرت موتور دارد. معمولا در خودروهای معمولی، مسیر خروجی هوا از موتور تا سر اگزوز بسیار پیچ در پیچ طراحی می شود. شیوهٔ نامگذاری الفبایی منسجم برای ستونهای خودرو، امکان استفاده از ارجاعدهی مشترک در تمام گفتگوهای طراحی و ارتباطات منتقدانه را فراهم میکند. از این سامانه صوتی در ابتدا برای گوش دادن به موسیقی و رادیو استفاده میشد، اکنون بخشی رایانهای خودرو، ارتباطات راه دور، سامانه امنیتی خودرو، تماس هندزفری، سامانه ناوبری خودرو، و سامانه تشخیص از راه دور نیز در این سامانه گنجانده شده و استفاده میشوند. از طرف دیگر سنگین بودن باعث می شود که عکس العمل خودرو به خصوص پدال گاز هنگامی که شما پایتان را از روی پدال بر می دارید کاهش یابد و دور موتور با کمی تاخیر کم شود.در خودروهای مسابقه ای و مواردی از این قبیل خودرو باید عکس العمل سریع تری داشته باشد بنابراین از فلایویل سبک تر به منظور ایجاد تغییرات سریع تر در سرعت و ایجاد توان بیشتر استفاده می شود.میزان سبک شدن فلایویل بستگی به موارد استفاده شما و همچنین به بالانس بودن فلایویل در حالت سبک شده بستگی دارد.فلایویل باید با دقت و علم و مهارت کافی سبک شود و توجه داشته باشید که این نوع از فلایویل ها برای مقاصد مسابقه ای مناسب است و مناسب جاده و شهر نیست. اعمال تغییرات در سیستم سوخت رسانی خودرو تنها در کنار ریمپ کردن ECU می تواند تاثیر خود را نشان دهد.از جمله این اقدامات می توان به استفاده از پمپ سوخت فشار بالا،استفاده از سوزن های انژکتور یا کاربراتور های با دبی پاشش سوخت بالاتر و تغییر در منیوفیلد هوا به منظور افزایش حجم ورودی هوا به پیشرانه اشاره کرد.

انجام هر یک از این کار ها به تنهایی تاثیری در عملکرد خودرو ندارد و انجام تمامی این کارها به صورت همزمان، پاشش سوخت بیشتر،توان بیشتر و در مقابل افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد. به عنوان مثال از همان ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش و برنامهریزی برای افزایش تولید خودرو انجام شد، در این خصوص وزیر صمت اخیراً اظهار کرده است که تولید خودرو در سال گذشته رشد ۳۹ درصدی را تجربه کرده است اما سقف اعتباری خودروسازان افزایش نیافت. به طور مثال اگر قیمت کارخانه یک اتومبیل ۶۰۰ میلیون تومان تعیین میشد و با شرایط تحویل یک ماهه و بدون محدودیت به متقاضیان اعطا میشد، حباب قیمتی بازار شکسته میشد و قیمت کارخانه و بازار نزدیک به هم شکل میگرفت. وی ادامه میدهد: قیمتهای امروزه نشان میدهد که در هیچ برههای چنین اختلاف قیمتی بین کارخانه و بازار وجود نداشته است. در حالت استاندارد ماشین شما نباید صدای غیرطبیعی داشته باشد و در صورت داشتن چنین صدایی، احتمالاً ایرادی دارد. یک شخص عادی بدون داشتن اطلاعات تخصصی قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود. اما اضافه کردن این قطعه و سیستم به خودرو، نیازمند دانش تخصصی نیز می باشد. روش دستکاری موتور و ایجاد تغییرات در آن روشی تخصصی و نیازمند دانش فراوانی در خصوص مکانیک خودرو است. چراکه مصرفکننده واقعی میفهمد که شانس برنده شدن در قرعهکشیها بسیار پایین است و به سراغ بازار آزاد برای خرید خودرو میرود. این قطعات می توانند تا ۵۰ درصد قدرت موتور را افزایش دهند که یک عدد بسیار مناسب و شگفت انگیز می باشد. فرض کنید اگر سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه تولید میکردیم، امسال به عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برسیم؛ اما به احتمال زیاد بازار با این قیمتها کشش نخواهد داشت، میتوان حتی تولید را بیشتر از گذشته کرد اما سیستم عرضهای که الان وجود دارد و در کار خودروساز دخالت میکند و محدودیت ایجاد میکند فقط باعث تقویت بازار سیاه میشود. در بازار نمیتوان دخالت کرد و زمانی شرایط آن درست میشود که مکانیزمهای اجرایی در قیمتگذاری، تولید و عرضه درست باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن