9 هک شگفت‌انگیز چادر بازی کودک

وجود تعداد زیادی امامزاده با نام سبزپوش و روی مچ بستن نوارهای پارچهای سبزرنگی که هنگام زیارت اماکن متبرکه سوغ

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

وجود تعداد زیادی امامزاده با نام سبزپوش و روی مچ بستن نوارهای پارچهای سبزرنگی که هنگام زیارت اماکن متبرکه سوغات میآورند، گواه این امر است. کِراس: پیراهنی بلند که سینه را بهطور کامل پوشانده و آستین آن تا مچ دست کشیده شده و از پایین هم تا مچ پا بلند است. شاید اکثر فامیلها برای دخترانشان تا هفت سال اول اجازه دهند مانند یک کودک زندگی کنند اما بعد از آن، دختر تبدیل میشود به ناموس و عزت خانواده و حق کودکی را از دست میدهد. دختر باید از سن هفت شروع به چادر پوشیدن کند و او دیگر نمیتواند بازی کند و به ندرت اجازه دارد از خانه تنها بیرون شود. کودکان در پونی پارک های کوچک اجازه دارند با اسب ها بازی کرده، به آنها غذا دهند و سوار آنها شوند. علت اصلی کوچ مردم این قصبه به بالاتر که روستای کفشکنان باشد گذشتن خط لوله اصلی گاز بود که صدای مهیبی هنگام تمییز کردن لوله ایجاد میکرد و باعث وحشت کودکان میشد. Data was c​reat ed  wi th the ᠎help  of G᠎SA Content Gen​er at or Dem over sion .

چون الگوریتم و مراحل ساخت چندان پیچیده ای ندارند و هزینه زیادی هم در بر نخواهند داشت درست کردن این ها واقعا ساده است و تنها به 4 تیرک و یک پارچه نیاز دارند. به همان روش بهوون بافته میشود با این تفاوت که دارای دو لنگه است که بر روی الغ میگذارند و مشک یا بشکه آب در آن قرار میدهند. هنوز هم در کشور ما زیرپوش و دیگر مواد مورد ضرورت زنان روی سرکها در کراچیها توسط مردان فروخته میشوند. چند سال قبل با یکی از اقوام ما بازار رفته بودم. همراه پدر سارا از نزدیک به پارک و محل گم شدن و همچنین پیدا شدن جنازه او رفتم. این در حالی است که همین منطقه تا پیش از پیدا شدن جنازه سارا، بارها از سوی مردم و نیروی انتظامی بازرسی شده است. جالب اینجاست که پزشکی قانونی زمان مرگ سارا را 24 ساعت قبل از پیدا شدن جنازه او اعلام کرده، در حالی که او 15 ساعت پیش از آن، مفقود شده بود.

خبرگزاری صدای افغان(آوا) از تهران، این گوشهای از درد دل جانسوز مادر "سارا مهدوی" دختر دو سالهای است که پنجشنبه شب(23 جوزا/ خرداد) در پارکی در منطقه گلدسته، در جنوب غرب تهران، از مقابل چشم همگان گم شد و ظهر فردا پیکر بیجانش از لب یک جوی کوچک و بسیار کم عمق آب، در فاصله 1400 متری محل گم شدن او پیدا شد. یک ایوان بزرگ و بلند بالا در حیاط قرار گرفته و در دو طرف آن دو ایوان کوچک به اندازه نصف ایوان بزرگ ساخته شده اند. این پارک، ایرانی در ابعادی کوچک است و برای هر فرد فرهنگ دوستی باعث افتخار است. این موضوع در خراسان که منطقه ای خشک و کوهستانی بوده و برای مثال شهر مشهد که فاقد رودخانه دائمی است، اهمیت زیادی داشته و دارد. ۲ مرداد ۱۳۹۶. بایگانیشده از اصلی در ۷ فوریه ۲۰۲۱. از روزی که بهدنیا آمدهام، هیچگاهی صلح این قدر به واقعیت نزدیک نشده است.

همیشه سهمی از محصول خود را به سادات و تُشمالها میدادند و حتی بخشی را نیز سهم پرندگان میدانستند وهنگام شخم زدن، زمانی که مشت مشت بذر را روی زمین میپاشیدند میگفتند: این مُس / مُست (مُشت) سهم سید، این مُس/ مُست سهم تشمال، این مُس/ مُست برای باهِندِه/باندِه (بالِندِه یعنی پرنده). یکی برای اینکه خمیر را گرد و پهن کند و دیگری برای برداشتن نان از روی تابه استفاده میشود. برای بعضی مادران صحبت کردن در مورد عادت ماهوار ساده نیست. خانواده مهدوی در مورد جزییات این رویداد با خبرنگار آوا در تهران سخن گفته است. در جامعهی ما هنوز هم صحبت در مورد عادت ماهوار ننگ است و دختران در این مورد آموزش نمیبینند. قاتل این بچه را پیدا کنید، این نه یکی است و نه دو تا، امثال ما مادران زیاد است، حتی تجاوز هم شده، ما نتوانستیم صدای خود را بکشیم! لب جوی آبی که سارا ساعت 11:45 دقیقه روز جمعه(24 جوزا) پیدا شده نیز برخلاف آنچه پزشکی قانونی مطرح کرده، به هیچ صورت عمیق نیست که این دختر خردسال در آن افتاده و خفه شده باشد؛ چه اینکه عمق آب حتی انگشتان یک دست را نمیپوشاند؛ چه برسد به اینکه یک دختر خردسال را خفه قیمت خانه کودک کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن