داکت اسپلیت ایران رادیاتور

داکت اسپلیت از دستگاه های تهویه مطبوع است که امروزه کاربرد زیادی در محیط های مسکونی، تجاری و اداری دارد. سیستم

توسط ATROTICNEWS در 29 مرداد 1400

داکت اسپلیت از دستگاه های تهویه مطبوع است که امروزه کاربرد زیادی در محیط های مسکونی، تجاری و اداری دارد. سیستم های متفاوتی به این منظور وجود دارد که از دیرباز به منظور ایجاد هوای خنک و تهویه مطبوع هوا مورد استفاده قرار می گرفتند. با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزات و دستگاه­­های مختلفی تولید و روانه ی بازار شدند. همانگونه که از نام داکت اسپلیت مشخص است این دستگاه دارای دو بخش مجزا است. اول یونیت داخلی آن که نقش هواساز را دارد و وظیفه ی انتقال هوای خنک ایجاد شده را به درون فضای محیط، ایفا می­­کند. و بخش دوم که کندانسور باشد وظیفه ی تامین هوای مورد نیاز را دارد.شرکت­­ها و برندهای مختلف داخلی و خارجی دست به تولید داکت اسپلیت می­­زنند که داکت اسپلیت ایران رادیاتور نیز یکی از این برندهای مطرح است؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه باید درباره ی داکت اسپلیت ایران رادیاتور بدانیم را شرح دهیم.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور با بهره گیری از مدرن ترین تجهیزات و فناوری های روز در حال حاضر یکی از برندهای مطرح در این صنعت است. قدرت هوادهی مطلوب این برند داکت اسپلیت بسیار بالا است و طراحی منحصر به فرد و ظاهر زیبای آن موجب می­­شود تا با دکوراسیون ها و سلیقه های متنوع هماهنگ باشد. بنابراین ساخت و طراحی این داکت اسپلیت بسیار مدرن و شیک است.

مزیت خریداری از برندهای مطرح، وجود گارانتی و خدمات پس از فروش است. پس از خرید داکت اسپلیت با اطمینان خاطر با برگه­­ی گارانتی و خدمات پس از فروش، لذت استفاده از داکت اسپلیت را خواهید برد و هوای محیط مورد نظرتان را خنک خواهید کرد. در ادامه به آنچه باید درباره ی داکت اسپلیت ایران رادیاتور بدانیم، پرداخته ایم.

نحوه­­ی عملکرد داکت اسپلیت ایران رادیاتور

نحوه­­ی عملکرد داکت اسپلیت بدین صورت است که هواساز درون سقف بین طبقات قرار می­­گیرد و هوای ایجاد شده از طریق کانال کشی به فضاهای داخلی منتقل می شود. لوله های رابط مسی ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی را مهیا می­­کنند. همانطور که گفته شد وظیفه­­ی تامین هوای مورد نیاز به وسیله ی کندانسور انجام می­­گیرد که معمولا بیرون از محیط یعنی در فضای باز نصب می­­گرددعلت این امر ایجاد هوای گرم و از آن مهمتر ایجاد صدا حین عملکرد استبنابراین همانگونه که مشخص است عملکرد داکت اسپلیت ایران رادیاتور کاملا شبیه کولر گازی است و از طریق سیکل تبرید و متراکم کردن گاز مبرد داخل کمپرسور، عمل ایجاد هوای خنک را انجام می­­دهد.

یکی از ویژگی های مثبت داکت اسپلیت ایجاد هوای گرم، علاوه بر هوای سرد استبنابراینبا خرید تنها یک دستگاه هوای سرد و گرم را می توانید به محیط تان منتقل کنید. داکت اسپلیت ایران رادیاتور با هدف کاهش مصرف برق در زمستان این سیستم را به گونه ای طراحی می­­کند که قابلیت اتصال کویل آبگرم در روزهای سرد زمستانی را برای ایجاد هوای گرم و لذتبخش داشته باشد. به منظور کنترل وضعیت دمای اتاق­­های مجزای هر محیط می­­توان برای جلوگیری از اتلاف انرژی، ترموسات دیواری نصب کرد. البته ناگفته نماند که داکت اسپلیت ایران رادیاتور نیز مانند دیگر برندها نیاز به پکیج و یا موتورخانه برای تامین آبگرم دارد.

به هنگام خرید داکت اسپلیت ایران رادیاتور این نکات را مورد توجه قرار دهید؛ کم مصرف بودن انرژی برق، اینورتر با بازدهی بالا، علامت اختصاری ساعت پایین ِDB)) ، میزان هوادهی با علامت (CFM) گاز مبرد مصرفی که دوستدار محیط زیست است.

ویژگی های داکت اسپلیت ایران رادیاتور

ویژگی های داکت اسپلیت های ایران رادیاتور یکی از آن موارد هر آنچه باید درباره ی داکت اسپلیت ایران رادیاتور بدانیم، است. تغییر دریچه ی مکش هوا یکی از قابلیت های داکت اسپلیت های این برند است. برند به نام و باسابقه ی ایران رادیاتور بر اساس استانداردهای روز دنیا دست به تولید داکت اسپلیت های با کیفیت و به روزی زده است و این دستگاه از جدیدترین محصولات ایران رادیاتور است که مورد استفاده ی محیط های مسکونی، بیمارستان ها و هتل ها و محیط های اداری است. در ساخت این دستگاه ها از گاز مبرد R410 بهره می گیرند. رنج دمایی که داکت اسپلیت ایران رادیاتور می تواند ایجاد کند، از ۱۵- الی ۴۷درجه سانتی گراد است. این برند در دستگاه های خودش از کمپرسور توین روتاری (Twin Rotary) بهره می گیرد و در حال حاضر در دو ظرفیت ۲ و ۵/۲ تن تبرید در بازار وجود دارد. کمپرسور داکت اسپلیت ایران رادیاتور طراحی کمپانی Hitachi است. برق مصرفی آن از نوع تکفاز ۲۲۰ ولت است که این نوع متناسب فضاهایی با متراژ ۴۵ تا ۶۵ متر مربع است.

فشار استاتیکی آن ۵۰ الی ۸۰ پاسکال است. همچنین داکت اسپلیت های ایران رادیاتور به ترموسات دیواری مجهز است که دارای صفحه نمایش لمسی است. از قابلیت های دیگر آن می توان به قابلیت نصب کانال هوای برگشت و هوای تازه و مجهزبودن آن به فیلتر، به منظور افزایش کیفیت هوا است.

علاوه بر موارد گفته شده، آنچه باید درباره ی داکت اسپلیت ایران رادیاتور بدانید، مواردی است که به هنگام نصب آن باید در نظر گرفت؛ زیرا عدم توجه به این نکات ممکن است منجر به آسیب دیدگی دستگاه شود. همانطور که می دانید محل نصب یونیت داخلی باید مناسب باشد  به صورتی که مکان آن فضای نصب و گردش هوای لازم جهت سیکل را داشته باشد. نصب دستگاه را به نصاب های ایران رادیاتور بسپارید و دقت داشته باشید که رطوبت محل نصب بیش از حد نباشد تا باعث پوسیدگی بدنه و پیچ های نگهدارنده ی یونیت آن نشود. بنابراین محل نصب پیچ های نگهدارنده را مورد توجه قرار دهید تا استحکام و مقاومت کافی را جهت نگه داشتن وزن یونیت شما داسته باشد. البته لازم به ذکر است که پس از نصب نیز به وسیله ی دستگاه نشت یاب از عدم نشت گاز مبرد از اتصالات اطمینان حاصل نمایید.

 

 

برای خرید و فروش تاسیسات ساختمانی از جمله تجهیزات سرمایشی و گرمایشی می توانید به فروشگاه صاحب نام تاسیسات دات کام، مراجعه کنید. هم چنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه ی تاسیسات دات کام، ارتباط برقرار کنید و با چشم باز و دیدی روشن، خرید خود را انجام دهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن